AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Har vært innlagt på psykiatrisk akuttpost i flere mnd pga alvorlig depresjon og diverse annet. Nå er det ikke bare derfor jeg har blitt så syk, men jeg har altså vært utsatt for psykisk vold og psykisk voldtekt i mange år av min x. Det har bare kommet mer og mer til overflaten hvor mye det har påvirket meg, og psykiateren min spurte meg for et par uker siden om jeg hadde tenkt på å anmelde han for det. Hvis jeg kun hadde hatt meg selv å ta hensyn til så hadde jeg gjort det uten å blunke. Jeg sliter med psykiske ettervirkninger av psykisk voldtekt på samme måte som ofrer for fysisk voldtekt gjør. Blant annet klarer jeg ikke tenke tilbake på sex med xen, jeg får angst og blir kvalm av å tenke på å skulle ha sex med noen igjen, klarer ikke at menn tar på meg og jeg har mareritt om å bli voldtatt. Men jeg har to barn med denne mannen. Må jo derfor samarbeide med han i mange år framover. Hvordan vil det å anmelde påvirke forholdet? Vil han klare å skille rollene? Jeg klarer å skille mellom xen som mishandlet meg og far til mine barn som faktisk gjør en god jobb. Men vil han klare å skille rollene? Jeg tviler på at han har innsikt til å forstå hvor mye han har skadet meg. Dvs jeg vet han ikke har det. Så han vil nok bli ganske sint hvis jeg anmelder han. Jeg og psykiateren min skal snakke med en advokat som jobber med slike saker. Jeg har også drøftet det med barnevernet (som er inne i bildet pga jeg er psykisk syk, men de holder på å trekke seg ut da de er fornøyd med både mitt og farens omsorg for barna, så tar familievernkontoret over når det gjelder samarbeid mellom meg og x). Hun mente i alle fall at jeg må gjøre det som er riktig for meg selv for at jeg skal klare å komme meg videre. Også tipset hun meg om smiso eller hva det heter, hvor jeg kan få råd og veiledning. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Hva slags straff han evt vil risikere er jo også en avgjørende faktor. Jeg vil ikke starte han skal feie få en så stor bot/bli dømt til å betale så mye i oppreisning til meg at han blir tvunget til å selge huset som ungene bor i. Regner med fengsel ikke er et tema uansett. Men et symbolsk beløp og bare det å få dømt han og bli hørt? Ja, det synes jeg er jeg fortjener. Det vil kanskje hjelpe meg å få en slags avslutning på det hele. Anonymkode: b213b...edd
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Vil ikke risikere at han skal få en så stor bot at.... Skulle det stå. Anonymkode: b213b...edd
mjauritz Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Hva er psykisk voldtekt egentlig? Prøver ikke å bagatellisere, lurer bare på hva du legger i det 28
The Kitten Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 5 minutter siden, mjauritz skrev: Hva er psykisk voldtekt egentlig? Prøver ikke å bagatellisere, lurer bare på hva du legger i det Jeg lurte også på den. Tror det kan være voldtekt i form av å komme med trusler, uten å bruke fysisk vold. Men det kan være TS mener noe annet. Har dessverre ikke noen råd å gi deg, TS. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 14 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg lurte også på den. Tror det kan være voldtekt i form av å komme med trusler, uten å bruke fysisk vold. Men det kan være TS mener noe annet. Har dessverre ikke noen råd å gi deg, TS. Ja, trusler, stadig kritikk og kjefting når vi ikke hadde sex, fravær av omsorg hvis vi hadde for lite sex og generelt så mye press at jeg i mange år har hatt sex med han uten at jeg har ønsket det selv. Smiso er en organisasjon for de som opplever både fysisk og psykisk voldtekt, så det er absolutt reelt. Dessuten var det psykiateren min som gjorde meg oppmerksom på at det faktisk var overgrep slik han har holdt på. Takk for klem. Anonymkode: b213b...edd
Hjertestein Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Stakkars deg, ts🌷 Jeg virkelig håper du dinner ut av dette og er bra du skal ha dialog med advokat, lytt til det den sier og psykiateren din. Vil tro de veileder deg på riktig avgjørelse. Men du; ikke tenk på han. Ikke ta en avgjørelse som er basert utifra han og hvordan han vil takle set og hvilken straff han får. Anmelder du så er det fordi det er det riktige for deg. Jeg håper du anmelder, så han får sin straff for det han har utsatt deg for. I mine øyne slipper han billig unna ved å ikke anmelde. Men uansett gjør det som er riktig for deg og gjør det som vil klare å få deg til å komme deg sterkere ut av dette og å kunne få et god liv. Vet og det ikke betyr noe akkurat nå, men jeg lover deg; det er snille menn her ute i verden og du fortjener virkelig å få oppleve mannen som behandler deg slik en mann skal❤️ Alle gode tanker sendes til deg❤️
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 Jeg har opplevd det samme (felles barn). Jeg angrer på at jeg gjorde noe med det. Alt ble verre. Politiet oppfordrer derimot til anmeldelse. Det er alltid mulig å diskutere med politiet enten man anmelder eller ikke. Anonymkode: 98489...4f2
Hjertestein Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd det samme (felles barn). Jeg angrer på at jeg gjorde noe med det. Alt ble verre. Politiet oppfordrer derimot til anmeldelse. Det er alltid mulig å diskutere med politiet enten man anmelder eller ikke. Anonymkode: 98489...4f2 Du trenger ikke svare på det, men hvorfor ble det verre? Håper du har det bedre nå!❤️
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 Jeg vet ikke om det er noe som heter "psykisk voldtekt". Truer/presser noen seg til sex, så er det fremdeles voldtekt, i ordets rette forstand. Jeg tenker at du bør anmelde om du tror det kan hjelpe deg til å komme deg videre. Jeg skjønner at du vegrer deg på grunn av fremtidig samarbeid, men samtidig skriver du jo at du føler at du fortjener oppreisning. Og det er jeg enig i. Og jeg tror det kan gi deg en følelse av rettferdighet, til en viss grad i hvert fall. Det kan jo bidra til at du får bearbeidet dette. Og hvis han blir dømt til å betale et større beløp til deg, så ordnes det nok en betalingsplan, slik at han ikke trenger å selge huset. Dette er jo noe dere kan bli enige om også. Anonymkode: f32e3...2e4 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 Jeg føler deg og gir masse klemme Jeg anbefaler deg å IKKE anmelde, desverre. Anonymkode: 1c73c...52b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 Det er i grunnen helt forferdelig hjerteskjærende at HI blir anbefalt å ikke anmelde. Det sier litt om samfunnet vårt, dessverre. Håper du finner styrken du trenger, HI, og at du har gode folk rundt deg. Anonymkode: 9bc95...dee
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #13 Skrevet 12. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i grunnen helt forferdelig hjerteskjærende at HI blir anbefalt å ikke anmelde. Det sier litt om samfunnet vårt, dessverre. Håper du finner styrken du trenger, HI, og at du har gode folk rundt deg. Anonymkode: 9bc95...dee Jeg anbefaler det fordi jeg bryr meg om TS og andre ofre, Og ved å lest i media,og det er tilogmed personer som jobber med dette utaler seg om at de ville ikke anbefale datter søster etc å anbefale sier det seg selv at det er noe galt med systemet, bevisbyrden er så stor, 99 av 100 anmelde voldekter bli frikjent, det er en stoor psykisk kjennelse å gå igjennom dette, les a magasinene, der utaler de som jobber med dette at til tider at de anbefaler klienter å ikke anmelde, for å holde de livet! Kom deg heller til psykolog eller lignende å snakke med de. Ikke ta en beslutning nå uten om vite koneskvense. Du må finne ut hva som er best for deg. Anonymkode: 1c73c...52b 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #14 Skrevet 12. mai 2017 http://mm.aftenposten.no/2015/1-av-100/ Voldtekt-eksperter: Tenk deg godt om før du anmelder 99 av 100 voldtektssaker ender uten fellende dom. Voldtekstofre og eksperter forklarer hvorfor. Anonymkode: 1c73c...52b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #15 Skrevet 12. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler det fordi jeg bryr meg om TS og andre ofre, Og ved å lest i media,og det er tilogmed personer som jobber med dette utaler seg om at de ville ikke anbefale datter søster etc å anbefale sier det seg selv at det er noe galt med systemet, bevisbyrden er så stor, 99 av 100 anmelde voldekter bli frikjent, det er en stoor psykisk kjennelse å gå igjennom dette, les a magasinene, der utaler de som jobber med dette at til tider at de anbefaler klienter å ikke anmelde, for å holde de livet! Kom deg heller til psykolog eller lignende å snakke med de. Ikke ta en beslutning nå uten om vite koneskvense. Du må finne ut hva som er best for deg. Anonymkode: 1c73c...52b "holde de i livet! Anonymkode: 1c73c...52b
Carrot Skrevet 12. mai 2017 #17 Skrevet 12. mai 2017 Hei TS. Du sier dere har barn sammen, tror du din EX vil buke samme press på barna som på deg syns jeg du bør si fra, høyt og tydelig på en måte som får sterke reaksjoner fra alle kanter. Dersom du tror at han kun er slik mot deg ville jeg valgt å ta vare på meg selv, fokusere på å bygge opp mitt liv, vare sterk nok til at du kan stå imot alle hans potensielle utfall i fremtiden og fokusere på fremtiden heller enn å dvele ved fortiden mer enn nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #18 Skrevet 12. mai 2017 Akkurat nå, Carrot skrev: Hei TS. Du sier dere har barn sammen, tror du din EX vil buke samme press på barna som på deg syns jeg du bør si fra, høyt og tydelig på en måte som får sterke reaksjoner fra alle kanter. Dersom du tror at han kun er slik mot deg ville jeg valgt å ta vare på meg selv, fokusere på å bygge opp mitt liv, vare sterk nok til at du kan stå imot alle hans potensielle utfall i fremtiden og fokusere på fremtiden heller enn å dvele ved fortiden mer enn nødvendig. Enig Anonymkode: 1c73c...52b 2
Tilma Skrevet 12. mai 2017 #19 Skrevet 12. mai 2017 (endret) Jeg er også en som desverre ikke valgte og anmelde. MEN jeg snakket med politiet. Fikk voldsalarm og tilbud om Div sikkerhetstiltak.. Men De anbefaler alltid og anmelde. Men dommen er liten iforhold runder og krefter det krever av en. I mange tilfeller er det ikke engang bevis nok og ting blir henlagt. Skulle veldig ønske jeg kunne sakt rett ut : anmeld -kjør på- dette fortjener han. For det gjør han.. men du fortjener ikke den påkjenningen som kommer og rettsrunder og samtaler! smi ( senter mot incest) spurte meg ! hva skal til for at du klarer å slå deg til ro, og få det bedre? Mitt svar var " fred og ro". Jeg personlig har ikke behov for anmeldelse , se vedkommende innelåst eller noe.. jeg vill bare bli ferdig med det.. ikke vente 1-2år på en rettsak- som kunne bli henlagt pga av forlite beviser. Men dette er forskjellig fra person til person. Mitt råd til deg er egentlig : Tenk deg godt om. Og hva har du behov for? Og hva er dine ønsker? Men det så lenge barna har det bra med xen og de ikke går gjennom noe slikt eller andre ting barn ikke skal oppleve. lykke til!!:) Endret 12. mai 2017 av Tilma 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #20 Skrevet 12. mai 2017 Jeg tror du gjør lurt i å snakke med en advokat. Håper du har funnet en som har mye erfaring med slike saker. Han vil nok kunne gi deg en anbefaling enten den ene eller andre veien. Dessverre er det jo vanskelig å få noen dømt i en slik sak uten en tilståelse fra overgriperen. Sender deg en klem, og håper du får det bedre etterhvert. Du virker veldig sterk og tøff. ❤️ Anonymkode: 3fe52...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå