AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #21 Del Skrevet 12. mai 2017 28 minutter siden, Silfen skrev: Mens jeg var utrent og feit første svangerskap og hadde ikke et eneste problem og var på grillfest halve natten to dager før fødsel i ule 42. Form har ingenting å si for om man er dårlig eller ikke. Det er litt min erfaring også. Jeg var i kjempeform før svangerskapet, trente 5 dager i uka, med spesielt fokus på ryggtrening (fordi jeg tenkte det kom til å bli hardt i svangerskapet) men endte fort opp men invalidiserende ryggproblemer og har generelt vært veldig dårlig siden uke 15. Føler jeg hadde det beste utgangspunktet jeg kunne ha, ung, sterk, frisk og trent, det hjalp meg ingenting TS Anonymkode: 5fdf5...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #22 Del Skrevet 12. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser nå at jeg har vært ganske uforberedt på hva det ville si å være gravid. Er i uke 30 nå og har ikke sovet på 4 uker, har så vondt i kroppen! Har ligget på sofaen med smerter siden uke 15 ca. Føler at kroppen min har forrådt meg og at den er skikkelig dårlig på å være gravid. Ingen i helsevesenet reagerer på dette, så det må visst være ganske vanlig å være invalid i svangerskapet? Føler meg som verdens verste person hver gang jeg hører om andre gravide sprette rundt på trening etc. Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 5fdf5...db4 Nei det er ingen som leer på et øyelokk av svangerskapsplager dessverre. Det går over så da trenger vi ikke gjøre noe med det. Man får henvisning til en fysio hvis man er heldig og hjelper ikke det får du greie deg så best du kan. Hos legen er det bare "hvor mye sykemelding trenger du"? Anonymkode: f6ab1...a8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #23 Del Skrevet 12. mai 2017 Hyperemesis hele svangerskapet x 4. Med de to første var jeg i fin form ellers. Med nr 3 var jeg helt tappet for energi hele svangerskapet, ellers fin. Denne gangen er verst. Bare det å stå oppreist lenge nok til å få laget middag er for mye. Har stol ved komfyren nå og gjør mest mulig sittende. Får kynnere ved minste anstrengelse og er generelt i ræva form. Men kjenner lite i bekkenet foreløpig. Hadde ingen bekkenplager med de andre. Anonymkode: 43f3c...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #24 Del Skrevet 12. mai 2017 2 timer siden, Silfen skrev: Mens jeg var utrent og feit første svangerskap og hadde ikke et eneste problem og var på grillfest halve natten to dager før fødsel i ule 42. Form har ingenting å si for om man er dårlig eller ikke. Det var heller ikke det jeg mente, men ser at det kunne leses sånn. Jeg tror ikke jeg var i så fin form gjennom svangerskapet fordi jeg var i god form i utgangspunktet. Jeg var i fin form gjennom svangerskapet fordi jeg var heldig. Men jeg tror helt klart en sterk kropp tåler påkjenningen bedre enn en utrent kropp eller en kropp som i utgangspunktet sliter. Jeg hadde en periode med ryggproblemer tidligere som jeg trente meg ut av. Hadde jeg blitt gravid i den perioden jeg slet med ryggen tror jeg at svangerskapet ville vært til større plage for meg enn det var nå. Anonymkode: e2361...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. mai 2017 #25 Del Skrevet 12. mai 2017 Jeg tåler smerter godt. Langt mer trente personer enn meg har lagt langflat med samme problemene jeg har hatt. Tror faktisk innstilling og personlighet har mer med hvordan man takler enkelte svangerskapsproblemer å gjøre. Klart, sunn og sterk kropp skal man ta med seg som en positiv ting, men å si at svangerskapsplager takles bedre dersom man løper halvmaraton er tøys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #26 Del Skrevet 13. mai 2017 14 timer siden, Silfen skrev: Jeg tåler smerter godt. Langt mer trente personer enn meg har lagt langflat med samme problemene jeg har hatt. Tror faktisk innstilling og personlighet har mer med hvordan man takler enkelte svangerskapsproblemer å gjøre. Klart, sunn og sterk kropp skal man ta med seg som en positiv ting, men å si at svangerskapsplager takles bedre dersom man løper halvmaraton er tøys. Så det er din fortreffelige innstilling og personlighet somgjør drt altså ikke det at folk faktisk blir rammet forskjellig. Anonymkode: 5fdf5...db4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 13. mai 2017 #27 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg var heldig og var i knallform. Var trøtt og hadde småplager, men ikke noe mer enn vondter her og der. Sykt glad jeg slapp å kaste opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 13. mai 2017 #28 Del Skrevet 13. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er din fortreffelige innstilling og personlighet somgjør drt altså ikke det at folk faktisk blir rammet forskjellig. Anonymkode: 5fdf5...db4 Så du mener at innstilling ikke har noe å si for hvordan man håndterer situasjoner? Really... 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #29 Del Skrevet 13. mai 2017 3 minutter siden, Silfen skrev: Så du mener at innstilling ikke har noe å si for hvordan man håndterer situasjoner? Really... 🙄 Jeg tror man skal ha stor respekt for når folk sier man har vondt. "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det- holdningen" er ganske støtende for folk som lever med store smerter. TS Anonymkode: 5fdf5...db4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 13. mai 2017 #30 Del Skrevet 13. mai 2017 (endret) Jeg var i knallform første og andre trimester superinnstilt på å jobbe helt fram til permisjon, på en jobb som hadde satt igang masse tilrettelegging. Så ble jeg av alle ting forkjøla helt i starten av tredje trimester og fikk en ukes sykemelding for å komme meg. Og så ballet det på seg med svangerskapshypertensjon, lavt symfysemål og mulig svangerskapsforgiftning så jeg ble sykemeldt ut og hadde ukentlige kontroller hos legen og sykehuset. Var ikke forberedt på å bli dårlig over natten, og Slet litt med å akseptere at jeg ikke skulle tilbake på jobb, hadde jo ikke fått gjort klart noe , og det var jo heller ikke sånn at jeg hadde noe vondt eller noe så jeg følte meg jo bare kjempelat, men det var nå helt klart det beste for både meg og minien. Endret 13. mai 2017 av Marimba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #31 Del Skrevet 13. mai 2017 Helt frisk. Jeg hadde ingen sykdom. Anonymkode: d1cd2...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 13. mai 2017 #32 Del Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror man skal ha stor respekt for når folk sier man har vondt. "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det- holdningen" er ganske støtende for folk som lever med store smerter. TS Anonymkode: 5fdf5...db4 Eh, hvordan klarer du å dra respektløshet for smerter ut av at jeg påstår at innstilling har noe å si fpr hvordan man håndterer de? Det er da allment kjent at å legge seg ned å grine for alt gjør deg VERRE. Konstant klaging fører til dårligere humør mens litt selvironi og galgenhumor kan gjøre ting lettere SELV om man har det vondt. Men det er vel vanskelig for folk å se når de er for opptatt med å rulle seg i selvmedlidenhet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #33 Del Skrevet 13. mai 2017 53 minutter siden, Silfen skrev: Eh, hvordan klarer du å dra respektløshet for smerter ut av at jeg påstår at innstilling har noe å si fpr hvordan man håndterer de? Det er da allment kjent at å legge seg ned å grine for alt gjør deg VERRE. Konstant klaging fører til dårligere humør mens litt selvironi og galgenhumor kan gjøre ting lettere SELV om man har det vondt. Men det er vel vanskelig for folk å se når de er for opptatt med å rulle seg i selvmedlidenhet. Jeg tror dere misforstår hverandre. For det er ikke det at man ikke har vondt du mener, men at man ikke behøver å klage? Og det gjelder jo ikke bare under graviditet... Selv var jeg ikke trent før første svangerskap og i knallform helt til den timen jeg fødte. Andre gangen var jeg ganske godt trent og var superdårlig fra positiv test. Jaggu er det forskjell på svangerskap... Anonymkode: 8e106...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 13. mai 2017 #34 Del Skrevet 13. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror man skal ha stor respekt for når folk sier man har vondt. "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det- holdningen" er ganske støtende for folk som lever med store smerter. TS Anonymkode: 5fdf5...db4 Enig, men det er også en del som tror de er syke når de er gravide altså. Graviditet er ikke sykdom i seg selv, og man kan være i knallform. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #35 Del Skrevet 8. november 2017 På 13.5.2017 den 15.11, Geirfuglen skrev: Enig, men det er også en del som tror de er syke når de er gravide altså. Graviditet er ikke sykdom i seg selv, og man kan være i knallform. De tror vel ikke de er syke FORDI de er gravide! Selvfølgelig er ikke graviditet en sykdom. Er så lei av å høre den idiotiske setningen. Graviditet kan føre med seg sykdom. Det trenger ikke å skje, men det er ikke alt vi bestemmer selv. Er selv frisk og rask til vanlig, så vil helst slippe å få slikt surt snakk rettet mot meg. Syns det er ufølsomt og frekt. Anonymkode: 646b3...1cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. november 2017 #36 Del Skrevet 8. november 2017 Jeg har følt meg veldig frisk og fin i 3. trimester i de to foregående svangerskapene. Har kunnet trene uten problemer helt opp til fødsel bl.a. Mitt problem med graviditeter har primært vært i 1. og deler av 2. trimester, fordi jeg to av tre ganger har slitt veldig med kvalme. Men kroppen for øvrig har funket som den skal, dvs ingen plager med bekken, rygg, spesiell slitenhet eller slike ting. Har følt meg veldig heldig, for det er ingen selvfølge. Venninnene mine har stort sett vært slitne og lei i 3. trimester. Tar det ikke for gitt at det blir like greit denne gangen. Nå viser jo forskning at god fysisk form kan forebygge plager, men det gir jo ingen garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 9. november 2017 #37 Del Skrevet 9. november 2017 Følt meg ganske så fin intill denne uken. Nå krangler bekkenet for fullt og krykkene måtte frem. Har også begynt å få svangerskapsforgiftning, tror de. Det er tungt å gå på krykker med giga mage. Heldigvis bare 12 dager igjen til ks. Er 36+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #38 Del Skrevet 9. november 2017 1 trimester var ille, 2 trimester enda værre, og 3 trimester i superform. Kvalmen og utmattelsen forsvant, og formen ble bedre å bedre fram mot fødselen. Uka før fødselen var jeg i superform, gikk blandt annet lange turer i marka, plukka bær og vasket rundt😂 Hadde riktignok bekkenløsning, så gikk ikke så fort, men det gikk😉 Anonymkode: fab64...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #39 Del Skrevet 9. november 2017 Helt super form frem til jeg i uke 32 fikk sepsis og kraftig nyrebekkenbetennelse, fikk innlagt dren på begge nyrer og lå på sykehus en god stund. Følte meg ikke så veldig sprek når jeg gikk rundt med to tissposer på hver side av magen😣 Anonymkode: 2a617...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 9. november 2017 #40 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) På 11.5.2017 den 21.56, AnonymBruker skrev: Jeg ser nå at jeg har vært ganske uforberedt på hva det ville si å være gravid. Er i uke 30 nå og har ikke sovet på 4 uker, har så vondt i kroppen! Har ligget på sofaen med smerter siden uke 15 ca. Føler at kroppen min har forrådt meg og at den er skikkelig dårlig på å være gravid. Ingen i helsevesenet reagerer på dette, så det må visst være ganske vanlig å være invalid i svangerskapet? Føler meg som verdens verste person hver gang jeg hører om andre gravide sprette rundt på trening etc. Hvor vanlig er dette? Anonymkode: 5fdf5...db4 Jeg var kjempe frisk helt frem til fødsel! Følte meg egentlig akkurat som før. Jobbet 100% og gikk 2 timers turer i kuppert terreng hver dag. Jeg kunne vært gravid i flere år. Baby er 5 uker og jeg savner å være gravid Endret 9. november 2017 av Ruccula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå