AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 "Trilleturer med sovende barn i vogna er en god anledning til å høre lydbøker. Med Fabel-appen får du lydbøker i alle sjangre, rett på mobilen. Prøv gratis i 4 uker.", står det. Sponset på Facebook. Reklame. Med et bilde av en person som, midt i byen med biler og trafikkert vei, triller et barn over gata. Nei! - Når du er på trilletur i byen, med biler rundt ørene, skal du være 100% observant. Du har ansvar for babyen/barnet som ligger og sover i vogna, du skal ikke distraheres med lydbøker eller musikk på ørene. Det er mange eksempler på folk som har dødd i trafikken fordi de har hatt ørepropper med lyd i ørene istedet for å følge med på trafikkbildet og være observant. Jeg synes ikke det er greit. Anonymkode: 9f9f8...ab4 10
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Det var da voldsomt til hysteri Anonymkode: 4f3a7...fa8 18
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 Tror jeg skal greie den store multitaskingen det er å trille og høre på lydbok ass. Anonymkode: 8f00b...a29 22
TheGirlWhoWaited Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 Hysteriet når stadig nye høyder, ser jeg. 16
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Veldig enig! Skjønner ikke meg på de som triller tur med musikk i ørene. Ikke hører du babyen om den gråter og ikke hører du det som skjer rundt deg. Jeg med nedsatt syn bruker hørselen før synet og det kunne ikke fallt meg inn å gå med noe i ørene. Og det er IKKE hysteri men sunn fornuft, man har hørsel av en grunn, nemlig at det er en av sansene våres. Anonymkode: d6f11...345 5
Tanuki Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig! Skjønner ikke meg på de som triller tur med musikk i ørene. Ikke hører du babyen om den gråter og ikke hører du det som skjer rundt deg. Jeg med nedsatt syn bruker hørselen før synet og det kunne ikke fallt meg inn å gå med noe i ørene. Og det er IKKE hysteri men sunn fornuft, man har hørsel av en grunn, nemlig at det er en av sansene våres. Anonymkode: d6f11...345 Hvis du ikke hører at baby i vogna gråter må du ha veldig høy musikk tror jeg. Da min unge var under 5mnd kunne han sove ganske så lenge om gangen i vogna når jeg trillet, da hendte det ofte at jeg hørte på musikk. Selvfølgelig ikke om jeg gikk i sentrum eller steder mye folk og biler,men i sånne situasjoner ville jeg ikke hørt på musikk selvom jeg var uten baby. 1
Hactar Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig! Skjønner ikke meg på de som triller tur med musikk i ørene. Ikke hører du babyen om den gråter og ikke hører du det som skjer rundt deg. Jeg med nedsatt syn bruker hørselen før synet og det kunne ikke fallt meg inn å gå med noe i ørene. Og det er IKKE hysteri men sunn fornuft, man har hørsel av en grunn, nemlig at det er en av sansene våres. Anonymkode: d6f11...345 Klart man har hørsel av en grunn, men det er begrenset hvor mange rovdyr som sniker seg opp til folk på trilletur i Norge. Om jeg går med lydbok på øret, som var utgangspunktet for denne tråden, betyr det ikke at jeg er helt døv for andre lyder. Jeg både hører og ser trafikken og babyen likevel. Jeg skjønner at du som i større grad er avhengig av hørselen ikke vil ha noe i ørene, men det betyr ikke at jeg ikke klarer å følge med selv om jeg hører lydbok på tur. 9
A4-livet Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 Er det ikke "lov" å skravle med andre heller da? Da både snakker, hører og ser man på den andre personen. Og tenk om man snakker med TO. Krise! Og for å si det sånn, jeg tviler på at han som ble påkjørt av toget i fjor hørte på lydbok.... 13
Arkana Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 Jeg synes du overdriver skikkelig. Folk hører da på musikk og lydbøker eller skravler mens de kjører bil og jeg tror ingen vil hevde at å trille barnevogn er mer krevende enn bilkjøring. Det fleste evner heldigvis å både høre på noe og samtidig få med seg det som skjer rundt. 10
malicious Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 Forstår hva du mener og tenker at annonsen burde ha vist et fotgjengerovergang, men når det er sagt, - hver sin smak. Jeg lytter ikke til musikk på begge ørene når jeg er ute og triller / sykler. Liker å få med meg lyden rundt meg mtp på trafikken. Men som andre påpeker her også, folk skravler i bil, går tur sammen og snakker der også, og det går helt fint. Ta dine egne forhåndsregler
juliane Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 Jeg hørte masse på lydbok i forrige permisjon, og gleder meg til trilleturer med en spennende bok på øret i denne permisjonen også. Jeg har bare propp i det ene øret, men hadde nok klart meg fint med lyd på begge ørene også. Går jo tross alt på fortau/gangvei og vaser ikke rundt midt i veien uten å se meg for. Og barnet ligger 30 cm unna og rett foran nesa mi, jeg hadde fått med meg at hun skrek selv med hørselvern. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #13 Skrevet 12. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig! Skjønner ikke meg på de som triller tur med musikk i ørene. Ikke hører du babyen om den gråter og ikke hører du det som skjer rundt deg. Jeg med nedsatt syn bruker hørselen før synet og det kunne ikke fallt meg inn å gå med noe i ørene. Og det er IKKE hysteri men sunn fornuft, man har hørsel av en grunn, nemlig at det er en av sansene våres. Anonymkode: d6f11...345 Men altså, selvfølgelig vil du ikke bruke noe som hemmer hørselen når du har nedsatt syn! Her snakker vi imidlertid om folk som har alle sanser intakt, og som da velger å bruke noe som demper hørselen litt...akkurat som du tar sjansen på å trille med nedsatt syn! Anonymkode: 5e5f1...f50 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #14 Skrevet 12. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig! Skjønner ikke meg på de som triller tur med musikk i ørene. Ikke hører du babyen om den gråter og ikke hører du det som skjer rundt deg. Jeg med nedsatt syn bruker hørselen før synet og det kunne ikke fallt meg inn å gå med noe i ørene. Og det er IKKE hysteri men sunn fornuft, man har hørsel av en grunn, nemlig at det er en av sansene våres. Anonymkode: d6f11...345 Men altså, selvfølgelig vil du ikke bruke noe som hemmer hørselen når du har nedsatt syn! Her snakker vi imidlertid om folk som har alle sanser intakt, og som da velger å bruke noe som demper hørselen litt...akkurat som du tar sjansen på å trille med nedsatt syn! Anonymkode: 5e5f1...f50 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #15 Skrevet 12. mai 2017 Hvis jeg sykler eller triller barnevogn midt i byen, hører jeg ikke på musikk/lydbok. Hvis jeg sykler/triller barnevogn i skogen eller på "landet", på hytta el.l., er det fint med lydbok eller musikk på øret. Man justerer m.a.o. etter forholdene. Anonymkode: c4841...de1 1
Hjärtat Skrevet 12. mai 2017 #16 Skrevet 12. mai 2017 Nå er'e ikke akkurat mødre som vandrer rundt i gatene i India denne reklamen har som målgruppe, da. Tror de fleste oppegående mødre klarer å høre på lydbok (på det ene øret f.eks.) og krysse veien selv i Oslo, Norges største by, uten at det går riv ruskande gæli. Tenk om du kunne brukt engasjementet ditt på noe som faktisk er et problem?:) 1
Gjest Chroma Skrevet 12. mai 2017 #17 Skrevet 12. mai 2017 Det er faktisk mulig å ha lydnivået på et volum som gjør at man også får med seg det som skjer rundt en.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #18 Skrevet 12. mai 2017 Jeg kan fint høre på musikk, podcast o.l. blotte jeg triller og barnet har sovnet. Har volumet svært lavt og hører det hvis barnet snur hodet eller våkner. Anonymkode: a9be4...f79 1
mammamy Skrevet 12. mai 2017 #19 Skrevet 12. mai 2017 Lydbok eller musikk på moderat volum er for meg helt greit, men det jeg VIRKELIG stusser på er foreldre som skyver vogn foran seg rett ut i gaten uten nesten å se seg for. Hva meg å dra vogn etter seg så blir man selv kjørt på istedenfor vogn. Eller i det minste stopp helt opp og se deg godt for istedenfor å bare stole på at et gangfelt automatisk betyr at alle stopper !!!!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #20 Skrevet 12. mai 2017 Så døve mennesker bør frarådes i ferdes med barnevogn? Jeg gikk mye på tur i barselperioden og hadde alltid musikk på øret, men klarte å bruke øynene og se meg rundt, så meg alltid bak, og til sidene. Null problem 😊 Anonymkode: 19f2d...5ff 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå