Gå til innhold

Beinhinnebetennelse (overpronasjonsko) tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har beinhinnebetennelse og har blitt anbefalt og kjøpe meg noen overpronasjonssko.

Har dere tips til noen som ikke er dyre? (typ, under 1000 lappen) :-)

Er til dame...

Anonymkode: ce0be...fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem har du blitt anbefalt det av? Om du har beinhinnebetennelse hjelper det ikke med sko for overpronering. Det bør forebygges før man eventuelt får det. Dumt å være kjip på joggesko. Man får det man betaler til. Ta deg en tur til en løplabbet butikk slik at du får sjekket ordentlig hvordan du pronererer og løpesteget ditt og hvordan kroppsholdningen din er når du løper. Hvis du ikke har vært på løplabbet da vel og merke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, OPIgirl skrev:

Hvem har du blitt anbefalt det av? Om du har beinhinnebetennelse hjelper det ikke med sko for overpronering. Det bør forebygges før man eventuelt får det. Dumt å være kjip på joggesko. Man får det man betaler til. Ta deg en tur til en løplabbet butikk slik at du får sjekket ordentlig hvordan du pronererer og løpesteget ditt og hvordan kroppsholdningen din er når du løper. Hvis du ikke har vært på løplabbet da vel og merke. 

Det har jeg ikke. Har egentlig bare over lengre tid hatt vondt nederst på leggene mine når jeg trener og det gjør veldig vondt og klemme på leggene. Men burde nok sjekke det ordentlig ut. Hvor og hva er løplabbet?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke. Har egentlig bare over lengre tid hatt vondt nederst på leggene mine når jeg trener og det gjør veldig vondt og klemme på leggene. Men burde nok sjekke det ordentlig ut. Hvor og hva er løplabbet?

Løplabbet er spesialister på løping. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men du kan google det. Da finner du ut hvor nærmeste løplabbet butikk er. Anbefales på det sterkeste. Det er ikke 100% sikkert at du har beinhinnebetennelse. Synes du bør få en ordentlig utredning av legen din. Om ikke han eller hunnfinner ut av det, kan du be om henvisning til spesialist. Muligens en ortoped. Løper du mye? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du bør ta deg en tur på løplabbet for å sjekke at du virkelig overpronerer. Dersom du gjør det så kan jeg anbefale Nike LunarGlide som gode, lette og rimelige stabilitetssko. 

Anonymkode: a3d2c...822

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du bør ta deg en tur på løplabbet for å sjekke at du virkelig overpronerer. Dersom du gjør det så kan jeg anbefale Nike LunarGlide som gode, lette og rimelige stabilitetssko. 

Anonymkode: a3d2c...822

Lunsrglide er den værste skoen jeg har hatt ihvertfall. Sverger til Saucony eller Brooks. 

AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på her, ta deg en tur til løplabbet:) vet du hvorfor du sliter med beinhinnebetennelse eller antar du det selv ut i fra symptomer? Går du mye i løpet av en dag? Hvilke sko bruker du til vanlig? Mange faktorer som spiller inn. 

Lunarglide er ikke noe særlig å løpe med hvis du overpronerer, sjekk ut Asics Kayano og Mizuno wave inspire :) jeg har selv Lunarglide, men bruker de kun til korte heter på tredemølla inne 

Anonymkode: 90a25...092

Skrevet

Blir litt vanskelig å anfelale sko da alle har ulike føtter og preferanser. Har prøvd alle skomerkene som er nevnt, og syns selv at stabilitetsmodellene til Saucony og Asics kan bli litt for stive, litt "mye sko". Selv foretrekker jeg lettere løpesko som føles som å ta på seg en sokk - feks Adidas Adistar Boost ST (for overpronasjon) eller Nikes Lunarglide (for normal eller lett overpronasjon)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...