Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går en faglærer bachelor, og i tillegg tar jeg et årsstudium på nett gjennom en høgskole i Norge. Ble litt mye pensum å komme gjennom, og jeg prioriterer å gå gode karakterer på bacheloren. Endte opp med en D før jul (15 sp.) og skal ta en skriftlig eksamen nå til våren (også 15 sp.). Vet noen om disse karakterene blir slått sammen? 

Altså: Vil det stå samfunnsfag 1, 30 sp. (og gjennomsnittlig karakter) 

eller

Samfunnsfag 1 emne X, 15 sp. (Karakter) 

Samfunnsfag 1 emne X, 15 sp. (Karakter)

Haha, håper dere forstår hva jeg mener :) Er så flau over den D'en, og håper på å få B på eksamen neste uke. Hadde sett bedre ut om det da hadde stått C.

Lurer forresten også på om de som ansetter ser mye på karakterene dine? Eller går det mer på fagkombinasjon og personlighet? :) Har ingen erfaring fra skole, bortsett fra praksis...

Anonymkode: 363a8...199

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En karakter per fagkode. Så om du har hatt flere eksamener under samme fagkode så blir det gjennomsnittskarakter/den karakteren for den eksamenen som veier tyngst. Så jeg vil anta at det i ditt tilfelle blir å stå som to karakterer. 

Det er forskjellig. Fagkombinasjon, referanser og det inntrykket du gjør som person teller mest. Om de har mange aktuelle søkere så kan det være at de ser på karakterer. Jeg har vært på intervju der vitnemålet ikke var nødvendig før man skulle skrive under kontrakt, og der jobbtilbudet blir gitt under forbehold at man har de fagene og den kompetansen man hadde oppgitt. I de tilfelle jeg har hørt om der de har sett på karakterer så har de mer sett på om man har gjort det bra fremfor hvilke karakterer man har i hvert enkelt fag. Læreryrket krever mye jobb, og da er det naturlig at man ikke gir et inntrykk av at man har gode arbeidsvaner og god arbeidskapasitet om man så vidt har bestått i alle fag.. At man har en og annen karakter som er litt dårlig er ingen stor sak. Alle kan ha en dårlig dag der man ikke får vist hva man kan. Så akkurat det skal du ikke bekymre deg for. :)  Egnethet er viktigere enn å ha toppkarakterer, så jeg anbefaler deg at du snakker med forrige praksislærer for å få deg en referanse. :) Selv om det ikke er en optimal referanse siden praksis er så kortvarig, så vil de likevel kunne si mer enn karakterene om hvordan du vil passe inn i en jobb.

Anonymkode: 5b702...d27

AnonymBruker
Skrevet

Ingen så på mine karakterer. Utdanningsnivå og erfaring var det viktigste.

Anonymkode: 4077e...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Lærer er ikke et yrke der karakterer blir spesielt vektlagt. Det er mange andre faktorer som i større grad teller inn, slik som erfaring, fagkombinasjon og hvor godt du vil passe inn. 

Anonymkode: e7f56...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar :D
TS

Anonymkode: 363a8...199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...