Gå til innhold

Barnebursdag

rudyfox

Anbefalte innlegg

Hei. Vår datter på 5 år har snart bursdag, og vi tenkte at vi skulle arrangere hjemme denne gangen. 

Har noen noen ideer til hva vi bør kjøpe inn og hvor vi bør kjøpe det? Jeg er student så har ikke så veldig mye penger om dagen. 

Vi tenker å invitere jentene i klassen til prinsessebursdag (11 stk) Har ett budsjett på rundt 1000.- det må holde til både mat og bursdagsartikler. 

Alle tips mottas med stort takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness

Nille og europris har mye billig fest ting. Ellers er jo pølser og brød/pizza og langpanne sjokoladekake alltid en suksess. Små godteposer og typisk barneleker så har du en fornøyd gjeng tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken

Et barnebursdag trenger ikke være så himla dyrt :) wienerpølse får du i storpakning og de fleste blir glad for doghot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant denne nettsiden: www.festibox.no virker som de selger veldig billige bursdagsartikler om du velger å kjøpe pakkene og ikke enkeltvis. Ellers er wienerpølser og pizza alltid en sikker vinner i barneselskap!

Anonymkode: 507c5...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, du trenger ikke bruke så mye penger! Du trenger til åtte barn:

- mat, pølser er flott, de fleste spiser bare 1-2. Saft er greit å drikke. Brød/lompe og ketchup, kanskje sennep, men de færreste vil ha dette. Ca 200 kr?

-kake: sjokoladelangpanne eller gelé eller muffins. Trenger ikke flere enn en sort,,de har ikke tid. Kjekspakke på lur om noen ikke liker. ca 100 kr?

- dekketøy - kjøp gjerne papptallerkner og krus, men har du plastkopper/tallerkner fra Ikea el funker det like bra. Om kjøpe - ca 60 kr?

- Stæsj: bursdagsservietter, ballonger og gjerne en pakke med sånne hatter eller tiaraer. Det holder! Ca 50-100 kr

Du kan ha godteposer, men det kan like gjerne være brødposer av plast som sånne med trykk på, ungene er intr i innholdet.... 😊

På to timer rekker de leke, spise, åpne pakker og kanskjr 1-2 organiserte leker. Tida går kjempefort! Lurt å være to voksne....

Anonymkode: 2acfb...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant denne nettsiden: www.festibox.no virker som de selger veldig billige bursdagsartikler om du velger å kjøpe pakkene og ikke enkeltvis. Ellers er wienerpølser og pizza alltid en sikker vinner i barneselskap!

Anonymkode: 507c5...31a

Hei! Dette så jo helt supert ut! Masse stæsj til under 300 kroner for 12 barn. Da mangler jeg bare maten hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, du trenger ikke bruke så mye penger! Du trenger til åtte barn:

- mat, pølser er flott, de fleste spiser bare 1-2. Saft er greit å drikke. Brød/lompe og ketchup, kanskje sennep, men de færreste vil ha dette. Ca 200 kr?

-kake: sjokoladelangpanne eller gelé eller muffins. Trenger ikke flere enn en sort,,de har ikke tid. Kjekspakke på lur om noen ikke liker. ca 100 kr?

- dekketøy - kjøp gjerne papptallerkner og krus, men har du plastkopper/tallerkner fra Ikea el funker det like bra. Om kjøpe - ca 60 kr?

- Stæsj: bursdagsservietter, ballonger og gjerne en pakke med sånne hatter eller tiaraer. Det holder! Ca 50-100 kr

Du kan ha godteposer, men det kan like gjerne være brødposer av plast som sånne med trykk på, ungene er intr i innholdet.... 😊

På to timer rekker de leke, spise, åpne pakker og kanskjr 1-2 organiserte leker. Tida går kjempefort! Lurt å være to voksne....

Anonymkode: 2acfb...cf2

Ja, jeg tror vi går for pølsene, også baker jeg noen boller og muffins. Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille her har sånne disney poser, tallerkner og lignende på salg. 10 kr pakken.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk for denne https://festibox.no/produkt/bursdag-prinsesse-fun/ føler vi fikk ganske mye for pengene, pluss at siden vi bor litt utpå landet så slipper jeg å stresse med buss og tog for å komme til nærmeste Nille eller Europris, selvom de kanskje er litt billigere? Føler allikevel at det var ganske billig jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Rotemor skrev:

TGR har også mye fint og billig

TGR er Flying Tigers 😊

Anonymkode: 321a1...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TGR er Flying Tigers 😊

Anonymkode: 321a1...135

Nå vet jeg det også ;) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg handler mye på Søstrene Grene til bursdag. Har hatt 4 bursdager. Min erfaring er at de grise mer enn de spiser🙈 Første året hadde jeg mat og kaker.. siste hadde jeg en kake, muffins, is og en liten overraskelsespose. Prøver å bruke av det jeg allerede har i hus. Til duk har jeg kjøpt tekstil på stoff og stil. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har god tid så har de mye gøy på Ebay, der har i hvert fall jeg kjøpt sånt til en billig penge. Men det kan jo plutselig ta 1 mnd før du får det i posten så hvis du ikke har tid så ville jeg ikke satset :)

Ellers er det mye på Nille, Europris, etc. Ville i hvert fall kjøpt godteri på Europris for små barn liker litt sånn festlig smågodt. Barn syntes også det er gøy med kaker pyntet med smågodt (noe som er greit for seigmenn og nonstop er dyrt :P
Jeg har jobbet på et lekeland tidligere, hvor vi hadde mye barnebursdager. De som hadde smågodt på kaken slo skikkelig godt ann!

Også kan det være greit å planlegge noen festlige leker, som feks å knyte en ballong til foten og så er det om å gjøre å tråkke på ballongen til de andre. Det er jo litt ekstra bursdagsstas. Eller fiskedam for godteposen, bare å henge opp et laken bruke bøtte knytt til en vaskemopp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...