AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Ett barn i klassen til mitt barn er mye hjemme alene. Dette barnet er hjemme alene i mange timer på dagtid, ettermiddag og kveld. Det lager da enkel varm mat selv på komfyren. Flere av barna i klassen snakker om at de synes synd på dette barnet som er ensomt og vil derfor være snill og holde barnet med selskap. Jeg har sagt til mitt barn at jeg foretrekker at de kommer til oss når barnet er hjemme alene, liker ikke at de kan rote med mat/ komfyr osv uten voksnes tilsyn. Denne 8 åringen er ansvarlig og har tydelig fått ett tidspunkt det skal være hjemme for å legge seg, det blir fulgt. Til tross for at barnet er pliktoppfyllende når foreldrene er på jobb, får jeg helt vondt i magen av å tenke på en 8 åring som må klare seg så mye selv og ikke minst ofte legge seg for natta alene. ( foreldrene kommer da kl 2230) Er jeg hønemor som reagerer på dette? Anonymkode: 1fe0a...6ae
TinaChristina Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Nei dett er ikke rett. Jeg ville tatt det opp med foreldrene, evt barnevernet dersom dette ikke stoppet. Et barn på 8 år klarer ikke å tenke langsiktig på hva, hvis osv. Og et barn i den alderen trenger trygghet og omsorgspersoner rundt seg. Tilby deg omså å ha barnet hos dere nå og da! Huff, dette fikk jeg vondt av.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Ja, får vondt av dette barnet jeg også. Jeg kjenner ikke foreldrene, kvier meg derfor på å ta det opp. Det kan være at barna blåser dette opp, men ut fra det jeg selv har sett og barnet selv har fortalt, så tror jeg det ligger noe i det. Har egentlig nokk med meg selv for tiden (sykdom) og vil ikke ta på meg ett ekstra barn. Vurdere barnevernet , men vanskelig situasjon. Hi Anonymkode: 1fe0a...6ae
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 Kanskje du kan nevne din bekymring for læreren. Ikke forvent at læreren gir deg noe informasjon tilbake, men bare si hva du tenker (egentlig bare si det du skriver her). Det kan hende skolen allerede er bekymret og er glade for at flere ser det samme som dem. Det kan også hende de hat en god dialog med foreldrene om hvilket opplegg de har i det hjemmet, og dermed har et mer helhetlig bilde av situasjonen enn det du sitter med og at de ikke er bekymret. Men skolen og lærerne kommer ofte tett på familier iallefall. Jeg ville nok tenkt som deg, at dette ikke er bra... Anonymkode: 62958...328
Sh999 Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ett barn i klassen til mitt barn er mye hjemme alene. Dette barnet er hjemme alene i mange timer på dagtid, ettermiddag og kveld. Det lager da enkel varm mat selv på komfyren. Flere av barna i klassen snakker om at de synes synd på dette barnet som er ensomt og vil derfor være snill og holde barnet med selskap. Jeg har sagt til mitt barn at jeg foretrekker at de kommer til oss når barnet er hjemme alene, liker ikke at de kan rote med mat/ komfyr osv uten voksnes tilsyn. Denne 8 åringen er ansvarlig og har tydelig fått ett tidspunkt det skal være hjemme for å legge seg, det blir fulgt. Til tross for at barnet er pliktoppfyllende når foreldrene er på jobb, får jeg helt vondt i magen av å tenke på en 8 åring som må klare seg så mye selv og ikke minst ofte legge seg for natta alene. ( foreldrene kommer da kl 2230) Er jeg hønemor som reagerer på dette? Anonymkode: 1fe0a...6ae Oi, dette har du all grunn til å reagere på. Håper du tar det opp med enten skole, helsesøster, foreldrene selv eller evt barnevern. Begriper ikke hvordan enkelte tenker (ikke tenker) Trist og lese rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå