Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å bruke på en brudekjole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva tenker dere? Kjøpte dere kjolen i utlandet, på nettet eller fant dere den i Norge? 

Anonymkode: 7265a...f98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det uaktuelt å kjøpe ny kjole i salong og bruke 20-30K på en kjole jeg skal ha på i én dag. Ja, kjolen er "viktig", men det får da være måte på hvor materialistisk man skal være. Syntes også det er fair at brud og brudgom får samme budsjett til bryllupsantrekket, og kjæresten min hadde aldri kjøpt en dress til 30K. Bedre å bruke penger på noe som begge får glede av og som betyr mer, f.eks. bryllupsreisen.

Jeg gjorde MASSE research på hva slags kjole jeg ville ha. Jeg tenkte da på
- omstendighetene rundt bryllupet (mitt er ganske avslappet, så jeg kunne utelukke en del av de mest pompøse stilene)
- sesong (skal gifte meg i utlandet om sommeren, så kan ikke ha lange ermer eller for mye stoff i kjolen)
- min kroppsfasong (vet jo stort sett hva jeg kler og ikke)
- min stil og elementer jeg verdsetter andre penkjoler jeg har (liker åpen rygg, konservativ utringing, elsker blonder og litt vintage look)

Fant til slutt en på finn (etter å ha lett i ca. 4 mnd) som tilfredsstilte alle krav og som jeg ble veldig forelsket i, og den kostet vel 1/4 av hva den gjør i salong. 

Anonymkode: e922e...970

• Liker 2
Skrevet

Det kommer helt ann på. 

Skrevet

Jeg betalte 6000 kroner for å få en sydd. Veldig fornøyd med valget. Det var ikke akkurat designerkjolen over alle høyder, men den var akkurat sånn jeg hadde sett for meg, og jeg har ikke angret ett sekund på å ha betalt noe jeg så på som veldig mye penger for en kjole! Jeg lette på finn i nesten ett år før jeg ga opp, ikke en eneste kjole var billigere, renset, riktig størrelse og noe jeg synes var fint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg en nydelig og ganske enkel brudekjole på en salong. Den kostet litt over 7000. I 2013. 

Anonymkode: b3c2d...495

Skrevet (endret)
På 18.5.2017 den 12.33, Tonio skrev:

Jeg betalte 6000 kroner for å få en sydd. Veldig fornøyd med valget. Det var ikke akkurat designerkjolen over alle høyder, men den var akkurat sånn jeg hadde sett for meg, og jeg har ikke angret ett sekund på å ha betalt noe jeg så på som veldig mye penger for en kjole! Jeg lette på finn i nesten ett år før jeg ga opp, ikke en eneste kjole var billigere, renset, riktig størrelse og noe jeg synes var fint.

Oj, hvor fikk du gjort dette om jeg kan spørre?

Merker en gitt frustrasjon over at jeg synes ofte kjolene er dyre og finn synes jeg virker håpløst. 

Endret av mereo
Gjest making.a.mess
Skrevet

Min er sydd i Kina. Betalte 4000. Prøvde kjole i brudesalong tok bilde og sendte. Firmaet som sydde kjolen laget en som var bortimot lik. Helt lik er ikke lov så litt avvik fra originalen må det være. De laget på mål. Og det var lov å komme med ønsker. Fikk mye skryt for kjolen. Det var virkelig mye stoff og blonder i den

Skrevet
1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev:

Min er sydd i Kina. Betalte 4000. Prøvde kjole i brudesalong tok bilde og sendte. Firmaet som sydde kjolen laget en som var bortimot lik. Helt lik er ikke lov så litt avvik fra originalen må det være. De laget på mål. Og det var lov å komme med ønsker. Fikk mye skryt for kjolen. Det var virkelig mye stoff og blonder i den

Også har du de som har gjort akkurat det samme og fått noe som ser helt horribelt ut, dessverre så er det for mye om og men til at jeg hadde turt det. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
25 minutter siden, mereo skrev:

Også har du de som har gjort akkurat det samme og fått noe som ser helt horribelt ut, dessverre så er det for mye om og men til at jeg hadde turt det. 

Det er selvsagt en sjanse å ta, men jeg var villig til å ta den. Det tok langt kortere tid enn fra brudesalong. Der er det 7-12 mnd leveringstid... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne gifte meg i Vera Wang eller Viktor & Rolf. Hvis jeg har mulighet til det, kunne jeg godt brukt 100-200k på kjole. 

Anonymkode: 0a2e9...cf9

Skrevet

For meg er det uaktuelt å bruke mer enn 10 000 kr, synes selv det er dyrt. Tipper jeg ender på 5000 eller så når dagen kommer. Brukte 1000 kr da jeg giftet meg med eksen. Kjøpte den via eBay. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, SPOCA skrev:

For meg er det uaktuelt å bruke mer enn 10 000 kr, synes selv det er dyrt. Tipper jeg ender på 5000 eller så når dagen kommer. Brukte 1000 kr da jeg giftet meg med eksen. Kjøpte den via eBay. 

Samme her. Det viktigste er å føle seg fin, ikke prisen på kjolen. Jeg kunne ikke med god samvittighet brukt mer enn 10 000 på en kjole og da skulle jeg medregnet som budsjett å få solgt den igjen. 

Anonymkode: dcd5a...9a2

Skrevet
16 timer siden, mereo skrev:

Oj, hvor fikk du gjort dette om jeg kan spørre?

Merker en gitt frustrasjon over at jeg synes ofte kjolene er dyre og finn synes jeg virker håpløst. 

I Hønefoss, cirka en time unna Oslo. :) "Fest & Bryllupsdetaljer - søm og design - gaver" på facebook.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 1 200 😊 kjolen var det vi prioritere minst.

Anonymkode: 7d451...9ec

Skrevet
5 timer siden, Tonio skrev:

I Hønefoss, cirka en time unna Oslo. :) "Fest & Bryllupsdetaljer - søm og design - gaver" på facebook.

Det skal jeg sjekke. Er ikke så langt her fra :)

Skrevet
21 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Det er selvsagt en sjanse å ta, men jeg var villig til å ta den. Det tok langt kortere tid enn fra brudesalong. Der er det 7-12 mnd leveringstid... 

Selvfølgelig, godt du blei fornøyd med din :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selv et ønske om å bruke maks ti. Gikk i brudesalonger og det meste var over det i pris. Men var heltid å få kjøpe utstillingsmodellen til halv pris. Kom da på 6000. Solgte den året etter for 5000.

Anonymkode: 44274...521

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...