AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 I fjor så så jeg naboens datter på 13 år ha besøk av en gutt. De satt/lå på plenen og jeg reagerte litt på hvor "intime" de var. Moren vet jeg så dem, men det ble ikke gjort noe med. Hadde det vært min datter så hadde jeg tatt meg en alvorsprat med henne mtp alderen hennes midt oppi det hele og at de var intime når de er såpass unge. Dette var også offentlig. Hva skjer når ingen ser dem? Og hvis dere tenker at moren har hatt en alvorsprat med henne så har hun ikke det. Det gjentok seg dag etter dag, og han lå over hos henne også. Jeg tenkte som så at jeg håper moren har vett nok til å skaffe den jenta prevensjon. Jeg ble ganske satt ut faktisk og jeg er ikke gammeldags eller noe sånn... Anonymkode: e6d65...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Syns ikke akkurat det er unormalt, husker da jeg gikk i 7. Klasse fikk alle eller de fleste i klassen sin første kjæreste etter en klassefest faktisk. Vi lekte ofte nøtt eller sannhet, og da var det som oftest kyss eller klin hvis noen valgte nøtt. Dette er faktisk nesten 15 år siden, så tror ikke det har forandret seg så mye på de årene. Anonymkode: 400f0...31d 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke akkurat det er unormalt, husker da jeg gikk i 7. Klasse fikk alle eller de fleste i klassen sin første kjæreste etter en klassefest faktisk. Vi lekte ofte nøtt eller sannhet, og da var det som oftest kyss eller klin hvis noen valgte nøtt. Dette er faktisk nesten 15 år siden, så tror ikke det har forandret seg så mye på de årene. Anonymkode: 400f0...31d Jeg hadde det også, men jeg hadde ikke intime stunder med han. Det var ikke i tankene mine en gang. Å gnikke seg inntil han å åpne buksen å fnise i mens hun spør hva han har i buksa. Eh... Hvis jeg var mor der hadde jeg satt ned foten. Hun kunne blitt gravid som 13-åring liksom. Anonymkode: e6d65...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 Og som jeg skrev: sånn satt/lå de offentlig. Hva skjer i det lukkede rommet? Anonymkode: e6d65...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 I den alderen er det faktisk en stor forskjell på 13-åringer og 15-åringer. Anonymkode: e6d65...1bb 2
King in the North Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og som jeg skrev: sånn satt/lå de offentlig. Hva skjer i det lukkede rommet? Anonymkode: e6d65...1bb Kanskje de eksperimenterer seksuelt? Slik mennesker gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 Akkurat nå, King in the North skrev: Kanskje de eksperimenterer seksuelt? Slik mennesker gjør. Allikevel så er det alt for ungt, og ikke minst i hensyn til folk rundt der så kunne foreldrene tatt de inn eller vekk og bedt de kutte ut rett og slett. Jeg ser jo andre i den alderen kysse, men de er ikke kommet til det nivået liksom. Anonymkode: e6d65...1bb 2
mjauritz Skrevet 11. mai 2017 #8 Skrevet 11. mai 2017 Jeg syntes det er for ungt, spesielt når det er offentlig. Fordi når de gjør det offentlig så betyr det at dette liksom er helt "greit" å vise verden. Ingenting tabu, flaut eller skummelt med det, og det burde det jo være når man er 13 år. Jeg klinte når jeg var 13, men herregud, jeg lå ikke på en gressplen midt i sentrum av kikkere. Det var sånn typ på rommet hans når vi så en film midt på dagen, eller bak skuret ved skolen. Kunne i hvert fall aldri gjort det foran mamma! Jeg husker mamma skjelte ut kjæresten min når jeg var 15 (han 16) fordi hun fant ut at jeg hadde sovet hos han (sa jeg sov hos en venninne). Superpinlig, men glad hun satt sånne grenser. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #9 Skrevet 11. mai 2017 26 minutter siden, mjauritz skrev: Jeg syntes det er for ungt, spesielt når det er offentlig. Fordi når de gjør det offentlig så betyr det at dette liksom er helt "greit" å vise verden. Ingenting tabu, flaut eller skummelt med det, og det burde det jo være når man er 13 år. Jeg klinte når jeg var 13, men herregud, jeg lå ikke på en gressplen midt i sentrum av kikkere. Det var sånn typ på rommet hans når vi så en film midt på dagen, eller bak skuret ved skolen. Kunne i hvert fall aldri gjort det foran mamma! Jeg husker mamma skjelte ut kjæresten min når jeg var 15 (han 16) fordi hun fant ut at jeg hadde sovet hos han (sa jeg sov hos en venninne). Superpinlig, men glad hun satt sånne grenser. Det jeg reagerer på er at jeg ikke syntes at moren tar initiativ med å stoppe datteren med å være så intim. Hun reagerer ikke på hvor promiskuøs jenta er. Jeg forstår at de kan like hverandre og bli forelsket og kose og sånn, men ikke at de gjør sånn så tidlig og foran midt foran alle. Dette skjedde mange ganger. Det skjer åpenlyst, og hva skjer når han ligger over? Det er egentlig ikke min sak, men når dette skjer offentlig og jeg ser det så tror jeg det er mye moren ikke får kontroll på da. Anonymkode: e6d65...1bb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #10 Skrevet 11. mai 2017 Det er som sagt ikke min sak, men det var ubehagelig å se på dem. Anonymkode: e6d65...1bb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #11 Skrevet 11. mai 2017 Da jeg var på den alderen var det mye klining og tafsing, men jeg var nå jomfru til jeg var 18 likevel..... Så grunn til hysteri er det nå ikke. For det andre, en privat plen er altså ikke offentlig (antar det var i noens hage) og DU trenger ikke se på... Anonymkode: 1e0c9...ff8 3
King in the North Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Allikevel så er det alt for ungt, og ikke minst i hensyn til folk rundt der så kunne foreldrene tatt de inn eller vekk og bedt de kutte ut rett og slett. Jeg ser jo andre i den alderen kysse, men de er ikke kommet til det nivået liksom. Anonymkode: e6d65...1bb For ungt i forhold til? Mange som begynner med sex på ungdomsskolen, og da naturligvis også mer uskyldige ting som disse ungdommene. Å legge lokk på seksualitet er sjeldent lurt, men foreldrene må selvfølgelig gi barna sine informasjon nok til at de kan gjøre de beste beslutningene selv. Enten det er å roe det ned, eller huske på kondom hvis det går til det. Å gjøre noe ulovlig for ungdommer, gjør det nok bare mer spennende. De kommer ikke til å slutte å like hverandre, og alt som det fører med seg, kun for at de får kjeft for å være intime.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #13 Skrevet 12. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var på den alderen var det mye klining og tafsing, men jeg var nå jomfru til jeg var 18 likevel..... Så grunn til hysteri er det nå ikke. For det andre, en privat plen er altså ikke offentlig (antar det var i noens hage) og DU trenger ikke se på... Anonymkode: 1e0c9...ff8 Jeg har ikke sagt noe om det har vørt der eller andre steder, men det er offentlig. Såpass vet jeg. Det er rart at ikke flere reagerte på det. 13 år er fortsatt en alder som tilsier at de er barn. Det sier ganske mye om foreldrene. Anonymkode: e6d65...1bb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #14 Skrevet 12. mai 2017 8 timer siden, King in the North skrev: For ungt i forhold til? Mange som begynner med sex på ungdomsskolen, og da naturligvis også mer uskyldige ting som disse ungdommene. Å legge lokk på seksualitet er sjeldent lurt, men foreldrene må selvfølgelig gi barna sine informasjon nok til at de kan gjøre de beste beslutningene selv. Enten det er å roe det ned, eller huske på kondom hvis det går til det. Å gjøre noe ulovlig for ungdommer, gjør det nok bare mer spennende. De kommer ikke til å slutte å like hverandre, og alt som det fører med seg, kun for at de får kjeft for å være intime. Nei, men det finnes en mellomting. Det er ikke å legge lokk på det når de fint kunne gjort det der et annet sted. Jeg hadde ikke rådet henne til det - men jeg hadde rådet henne til å kutte det ut. det er ganske spesielt når man ser på to unger og tenker: herregud de er helt desperate. Anonymkode: e6d65...1bb
Biloba Skrevet 12. mai 2017 #15 Skrevet 12. mai 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun reagerer ikke på hvor promiskuøs jenta er. Anonymkode: e6d65...1bb Det er ikke promiskuitet å utforske lystfølelser og forelskelse med kjæresten sin! Det er hvis man ukritisk ligger med alt og alle at man er promiskuøs. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå