Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har veldig mye kvisearr, siden jeg hadde utrolig mye kviser som tenåring. Det er både ujevnheter i huden, men det som plager meg aller mest er fargen, nesten hele ansiktet mitt er dekket av prikker i forskjellig størrelse og rødtone. Ser ut som en leopard uten sminke, hehe, det ødelegger så mye for selvtilliten at jeg dropper sosiale sammenkomster og egentlig hater å vise meg offentlig. Jeg har nok tenkt til å ta laserbehandling en dag, men det er jo veldig dyrt og jeg er student, så jeg har ikke akkurat god råd. Derfor håpet jeg kanskje det var noen der ute som kunne hjelpe meg med noe som kan bedre disse "arrene"/massevis av røde prikkene jeg har? Jeg har lest noe om en krem som heter Kelo Cote, men er usikker på hva jeg egentlig trenger, siden det jeg syns er viktigst å få gjort noe med er fargene. Jeg vil så gjerne ha lik farge i hele ansiktet, og jeg er så lei av å sparkle ansiktet med lag på lag med foundation. Håper virkelig noen der ute kan hjelpe meg! Har lagt til et bilde sånn at dere bedre skjønner hva jeg prater om :)

kvisearr.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Arrene blir du nok ikke kvitt desverre. Men det røde kan dempes med kremer eller sminke (grønn primer feks vil dempe det røde). 

Ellers tror jeg at et tynt lag med foundation (høy dekkevne) blir penest. For mange lag fremhever mer enn det skuler. Gjør det beste ut av det du har! Smink opp øynene kanskje eller en fresh farge på leppene! 

Anonymkode: 1439e...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Arrene blir du kvitt om du gjennomfører laserbehandling.

Anonymkode: 4667f...a20

• Liker 1
Skrevet

Røde arr blekner over tid, men dersom du har dype arr trenger disse laserbehandling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sinksalve. 

Anonymkode: 262af...36f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere! Håper de blekner med tiden ja, dessverre har jeg hatt de i mange år og ikke sett noen forbedring. Vurderer kjemisk peeling eventuelt. Sinksalve hjelper vel bare mot utvikling av nye kviser?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk zinksalve, ikke bruk masse penger på hudpleieprodukter. 

Det høres ut som at du har hormonell-akne, og det er ikke noen hudpleieprodukter som hjelper mot det. Har du snakket med legen din om kviseproblemene? Fått alternativer hos legen?

Før du begynner med laser eller andre ting, bør du finne en løsning som minkser at kvisene dukker opp. 

Anonymkode: abacf...971

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Aina0212 skrev:

Takk for svar dere! Håper de blekner med tiden ja, dessverre har jeg hatt de i mange år og ikke sett noen forbedring. Vurderer kjemisk peeling eventuelt. Sinksalve hjelper vel bare mot utvikling av nye kviser?

Denne flotte jenta sliter med hormonell-acne. https://www.youtube.com/user/DiamondsAndHeels14/videos

Du er ikke alene!

AnonymBruker
Skrevet

Skrevet

Får du fremdeles kviser, TS? Eller er det arr og rødhet som plager deg nå?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Aina0212 skrev:

Sinksalve hjelper vel bare mot utvikling av nye kviser?

Sink bidrar i tilhelingen av sår. 

Anonymkode: 262af...36f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å ta syrebehandlingar. 

Anonymkode: c6392...aaa

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 100% sikker på at sneglekrem vil hjelpe deg!

Koreansk kosmetikk er virkelig vidunder for huden!
Prøv med Mizon Snail Recovery Gel eller andre sneglekremer , billig er det og!

AnonymBruker
Skrevet
På Monday, May 15, 2017 den 16.23, Aina0212 skrev:

Før du begynner å eventuelt fjerne arrene burde du bli kvitt kvisene(om du fortsatt får), ellers så er du jo like langt dersom det er laserbehandling du går for.. 

Anonymkode: e69e1...9cd

Gjest Jessica
Skrevet

Hei. Vil anbefale deg å gå til en hudpleier og spørre om obagi. Mulig du bare Trenger såpen for å rense dypt og kremen for å blekne arr og redusere misfarging. Dette har hjulpet meg enormt. Såpen koster 700 og kremen ca 1000. Dette er medisinsk behandling så du må til hudpleier. Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk brått og plutselig akne på kinnet. Hele kinnet. Og gikk i fullstendig panikkmode.

Så tok jeg grep, og nå er jeg akne-fri. Det gjenstår fortsatt litt rødhet i arr og pigmentering, men det er nesten helt borte og jeg synes generelt at huden min er finere enn noen gang.

Dette gjorde jeg;

Jeg kjøpte dermalogica sitt sett mot akne (de med gul label). I tillegg til ekstra av rensen (som jeg bruker med clarasonic hver morgen og hver kveld). Dermalogica sin breakout control tar ansvar hvis det skulle dukke opp en eller annen kvise eller akne, men pass på å ikke gå bananas med den. Da tørker du ut huden din.

Så fant jeg Glo Theraputics <3 Kjøpte clear complextion pads, som jeg også bruker morgen og kveld. De holder oljen unna, og har hjulpet veldig på pigmenteringen i huden. B5-serumet fra samme merke har balansert huden min, og har hjulpet veldig på arr.

I tillegg anbefaler jeg masker. Sebum-masken du får med settet til dermalogica er fantastisk og skånsom.

Anonymkode: 01724...af9

Skrevet

Obagi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...