Gå til innhold

Ekstra boost til 17. mai - magefett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har klart å gå ned 3 kg på 5 uker, og dette har skjedd veldig gradvis og jeg er fornøyd med det, og planlegger å fortsette med dette. (Er 175 høy og gått fra 85 til 82 kg). Jeg ønsker derimot å gå ned rundt midjen/magen litt ekstra til 17.mai for å unngå å sprekke i bunaden:fnise:. Jeg vet at dette ikke er noe å anbefale, men har dere noen fungerende tips til å gå ekstra ned (rundt magen) på 6 dager eller altså unngå oppblåsthet. Kosthold- og treningstips tas i mot med takk :) 

Anonymkode: 955c3...605

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Salt hjelper kroppen å holde på vann så du kan gå ned i vannvekt ved å kutte ut salt. 

Anonymkode: 5562c...a27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Det er fullt mulig. Kutte karbohydrater til 50g per dag burde gi deg en skikkelig fat burning boost, om du ikke allerede ligger på det nå. Vær smart med de karbohydratene du spiser! Jeg vet ikke hva slags kalorinivå du ligger på nå, men du kan jo prøve å kutte dette med 200-300 kalorier ytterligere, men ikke til den grad at du sulter deg. Men litt sulten er det ikke farlig å være, spesielt ikke når du har lyst til å gå ned litt på 5/6 dager. 

Drikk gjerne grønn te og sitron te (varmt vann med litt sitron i), og unngå å salte maten (som nettopp ble nevnt her) (du får allerede nok fra andre matvarer) for å unngå oppblåsthet.

Jeg har troen! Lykke til :) 

• Liker 1
Skrevet

For meg gjør raske karbohydrater og melkesukker at jeg blir oppblåst. Kanskje det gjelder for deg også?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd

sofie777, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her. Merkelig at forslaget med fasting i en dag ble fjernet..

Det føles ikke helt som et åpent forum lenger. Jaja, jeg tenker kanskje jeg prøver 500 kcal man og tir så det ikke skal bli "pining". Har jo gått på 5:2 før og det har fungert bra. Tror du det vil få samme resultat? :) Og kutte helt ut raske karbs, melk og salt :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, mye tullete moderering om helse og kosthold her. Helseskadelig sies det, når det absolutt ikke er helseskadelig og er godt dokumentert til å være svært helsebringende. 

Om du ikke skal faste i den form av at du kutter ut alt i et døgn, så kan du hvertfall prøve "periodisk faste" frem til 17. mai. 

Det vil si at du spiser alle kaloriene du skal, evt svakt i underskudd. Si du kutter fra 2100 til 1600 kalorier dagen. Også spiser du alle disse kaloriene si f.eks mellom kl 10:00 og kl 18:00. Da vil kroppen brenne mer fett enn ellers. Sørg selvfølgelig for å spise ordentlig mat. 

Endret av debattanten
  • Liker 2
Skrevet
På 11.5.2017 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her. Merkelig at forslaget med fasting i en dag ble fjernet..

Det føles ikke helt som et åpent forum lenger. Jaja, jeg tenker kanskje jeg prøver 500 kcal man og tir så det ikke skal bli "pining". Har jo gått på 5:2 før og det har fungert bra. Tror du det vil få samme resultat? :) Og kutte helt ut raske karbs, melk og salt :) 

Jeg oppdaget ved tilfeldighet at fasteinnlegget mitt ble fjernet.

Jeg stusser veldig over at innlegget ble fullstendig moderert vekk uten at jeg ble kontaktet av moderatorer overhodet? Syntes ikke det var noe tvil om at rådet mitt var seriøst ment, og ikke bare spam som ble fjernet? 

Jeg opplevde heller ikke at jeg oppfordret til noe som var helseskadelig på noen måte. Faste har faktisk bevist mange helsefordeler, og jeg foreslo heller ingen lang kur hvor man risikerer å fase ut vitale vitaminer og mineraler. Dette syntes jeg var ganske sjokkerende fra KG sin side. 

Ettersom jeg ikke ble kontaktet eller gjort oppmerksom på det velger jeg å svare på spørsmålet ditt, selv om det likevel kanskje ikke er ønskelig fra moderatorene sin side, men da får de faktisk ta selvkritikk; Jeg tror ikke kaloriantallet vil ha så mye å si. Et overtall kalorier vil føre til økt fettprosent, men ikke på så kort tid. Jeg tror mengden du spiser vil ha mer å si, men en regel om 500kcal kan kanskje være et fint utgangspunkt. Jeg vil foreslå å innta disse tidlig på dagen ettersom du har behov for energien tidligere enn senere på dagen. 

Faste, om så etter inntak av 500 kalorier tidlig frem til du står opp neste dag vil nok gjøre den store forskjellen. Kroppen vil ikke behøve å samle så mye vann for å prosessere mat, mange opplever at kortvarig faste løser problemer med treg mage/forstoppelse, som også vil gjøre deg oppblåst, og vannansamling. 

Hvis du legger deg litt sulten, vil du slippe å føle på sultfølelsen når du sover, men magesekken og kroppen har fått tid til å justere seg tilbake til "0" på morgenen, og du vil føle deg lettere, smalere og du kommer enklere inn i bunaden.

• Liker 4
Skrevet

Det var vel regelbrudd da, det er ikke bare spam som ikke er lov, men også lavt kaloriinntak i løpet av en dag. 

Tror virkelig ikke moderatorene kontakter brukere bak innlegg de modererer, det hadde blitt mye unødvendig arbeid

4 timer siden, Vackra skrev:

Jeg stusser veldig over at innlegget ble fullstendig moderert vekk uten at jeg ble kontaktet av moderatorer overhodet? Syntes ikke det var noe tvil om at rådet mitt var seriøst ment, og ikke bare spam som ble fjernet? 

Jeg opplevde heller ikke at jeg oppfordret til noe som var helseskadelig på noen måte. Faste har faktisk bevist mange helsefordeler, og jeg foreslo heller ingen lang kur hvor man risikerer å fase ut vitale vitaminer og mineraler. Dette syntes jeg var ganske sjokkerende fra KG sin side. 

Ettersom jeg ikke ble kontaktet eller gjort oppmerksom på det velger jeg å svare på spørsmålet ditt, selv om det likevel kanskje ikke er ønskelig fra moderatorene sin side, men da får de faktisk ta selvkritikk; Jeg tror ikke kaloriantallet vil ha så mye å si. Et overtall kalorier vil føre til økt fettprosent, men ikke på så kort tid. Jeg tror mengden du spiser vil ha mer å si, men en regel om 500kcal kan kanskje være et fint utgangspunkt. Jeg vil foreslå å innta disse tidlig på dagen ettersom du har behov for energien tidligere enn senere på dagen. 

Faste, om så etter inntak av 500 kalorier tidlig frem til du står opp neste dag vil nok gjøre den store forskjellen. Kroppen vil ikke behøve å samle så mye vann for å prosessere mat, mange opplever at kortvarig faste løser problemer med treg mage/forstoppelse, som også vil gjøre deg oppblåst, og vannansamling. 

Hvis du legger deg litt sulten, vil du slippe å føle på sultfølelsen når du sover, men magesekken og kroppen har fått tid til å justere seg tilbake til "0" på morgenen, og du vil føle deg lettere, smalere og du kommer enklere inn i bunaden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2017 den 13.53, Vackra skrev:

Wow! Tusen takk, helt enig i kommentaren om modereringen forresten. Jeg skal prøve å innta maten tidlig på morningen så får vi se hvordan det går :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, vil bare oppdatere å si at jeg holdt lavt kaloriinntak mandag og tirsdag, og spiste ikke etter frokosten/lunch på tirsdag, og bunaden passet akkurat PHEW. Helt klart en god ide om man ønsker å unngå oppblåst mage!! Takk for tips. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, vil bare oppdatere å si at jeg holdt lavt kaloriinntak mandag og tirsdag, og spiste ikke etter frokosten/lunch på tirsdag, og bunaden passet akkurat PHEW. Helt klart en god ide om man ønsker å unngå oppblåst mage!! Takk for tips. 

Gratulerer med vel overstått 17. mai! :D Bra at tipset - når det omsider kom frem - fungerte :) Lykke til videre med jevn vektnedgang! :)

AnonymBruker
Skrevet
På 11.5.2017 den 19.11, Ild skrev:

For meg gjør raske karbohydrater og melkesukker at jeg blir oppblåst. Kanskje det gjelder for deg også?

Samme. Spesielt raske karbs.

Hva spiser du for å erstatte de raske karbsa?

Anonymkode: 5d4ce...6ca

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme. Spesielt raske karbs.

Hva spiser du for å erstatte de raske karbsa?

Anonymkode: 5d4ce...6ca

He he, er pleier ikke å unngå raske larbs, og har derfor mer opoblåst mage enn nødvendig. Elsker sjokolade, sorbet og epler :)

Men noen ting jeg gjør:

-veldig grovt brød eller havregrøt til frokost

-generelt mer grønnsaker og mindre pasta/ris

- veldig sjelden lyst brød eller pizza

-nøtter og oliven som snacks

-mørk sjokolade

-drikker sjelden juice eller kaffe med melk (og ikke sirup eller søtning i kaffe/te)

-drikker ikke brus eller saft (men vann eller vin)

-og så spiserjeg veldig lite melkeprodukter siden jeg får vondt i magen av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...