Gå til innhold

Jeg vil prøve en siste gang å bli kjent med han.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For to år siden chattet jeg tilfeldigvis med en på instagram. Det var jeg som sendte dm på en helt uskyldig ting han hadde posta på sin insta, og plutselig bare prata vi løst. Jeg oppdaget etterhvert at jeg falt litt for han og jeg hadde lyst til å møtes men han aviste meg av litt uklare grunner. Året etterpå har det vært lite kontakt og noen få ganger har han svart, kanskje bare litt for å være høflig. 

Nå er det gått mange måneder siden siste kontakt og jeg klarer ikke glemme han til tross for at jeg har gjort alt i boken riktig. Pluss at jeg ikke lenger har noen sosiale medier da jeg aldri brukte de. Sletter facebook for 4 mnd siden.

Men den eneste måten jeg vet han er å nå på er facebook, twitter eller instagram da vi bor ikke i samme by i Norge. 

Jeg lurer derfor på, hva kan jeg gjøre for å bli kjent med han? Jeg har ikke lyst til å lage ny facebook, og twitter er ikke helt meg. Da er det bare instagram igjen og jeg har ikke hatt noen konto på snart ett år. 

Hva kan jeg gjøre for å bli bedre kjent med han, og hvordan begynner jeg? Hva sier jeg som første melding? Hvordan ordlegger jeg meg på en lett og positiv måte, uten å virke desperat?

Jeg føler jeg ikke kan gå videre uten å ha forsøkt hvertfall en gang på å åpne ny kommunikasjon.

Hvis jeg ikke får respons på meldingen innen rimelig tif, da og først da skal jeg tvinge meg til å bruke tiden på alt mulig annet og slite meg ut, for å glemme han helt.

Anonymkode: 8c682...3c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hva med insta kontoen? Hva gjør jeg med den? Det virker så dumt å følge alle jeg kjenner bare for å fylle opp følgetallet, og poste bilder som jeg kanskje kommer til å slette om han ikke gir respons. 

Eller bør jeg kontakte han via messenger app istedenfor?

Gjest AnonGangerTo
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For to år siden chattet jeg tilfeldigvis med en på instagram. Det var jeg som sendte dm på en helt uskyldig ting han hadde posta på sin insta, og plutselig bare prata vi løst. Jeg oppdaget etterhvert at jeg falt litt for han og jeg hadde lyst til å møtes men han aviste meg av litt uklare grunner. Året etterpå har det vært lite kontakt og noen få ganger har han svart, kanskje bare litt for å være høflig. 

Nå er det gått mange måneder siden siste kontakt og jeg klarer ikke glemme han til tross for at jeg har gjort alt i boken riktig. Pluss at jeg ikke lenger har noen sosiale medier da jeg aldri brukte de. Sletter facebook for 4 mnd siden.

Men den eneste måten jeg vet han er å nå på er facebook, twitter eller instagram da vi bor ikke i samme by i Norge. 

Jeg lurer derfor på, hva kan jeg gjøre for å bli kjent med han? Jeg har ikke lyst til å lage ny facebook, og twitter er ikke helt meg. Da er det bare instagram igjen og jeg har ikke hatt noen konto på snart ett år. 

Hva kan jeg gjøre for å bli bedre kjent med han, og hvordan begynner jeg? Hva sier jeg som første melding? Hvordan ordlegger jeg meg på en lett og positiv måte, uten å virke desperat?

Jeg føler jeg ikke kan gå videre uten å ha forsøkt hvertfall en gang på å åpne ny kommunikasjon.

Hvis jeg ikke får respons på meldingen innen rimelig tif, da og først da skal jeg tvinge meg til å bruke tiden på alt mulig annet og slite meg ut, for å glemme han helt.

Du! Det du driver med kalles for besettelse/forfølgelse av en person. Er du klar over det? Hadde han vært i det minste interessert i deg ville han valgt å holde en kontinuerlig kontakt med deg. Det gjorde ikke han, og slike sporadiske hei-hvordan-er-livet? kan aldri betraktes som interesse fra noens side. 

Gi deg nå mens du kan! Personlig ville jeg klikket i bånn om noen gjorde det samme som du gjør. 

Skrevet

Hvorfor skal du prøve på nytt å kontakte en som tydeligvis ikke er interessert på samme måte? Du sier jo han har avvist deg tidligere. Du har aldri møtt fyren, og dette var to ÅR siden. Dette høres ikke bra ut i det hele tatt, og jeg hadde blitt veldig skremt om jeg var han. Han er helt tydelig ikke interessert i å bli noe bedre kjent med deg, da hadde han tatt kontakt selv. Bare dropp det.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ordlegger jeg meg på en lett og positiv måte, uten å virke desperat?

Du ER desperat, og det finnes ikke en setning i verden som kan formidle det motsatte når du ut av det blå og uten grunn kontakter en som avviste deg for to år siden og ikke har vist noen interesse senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Du! Det du driver med kalles for besettelse/forfølgelse av en person. Er du klar over det? Hadde han vært i det minste interessert i deg ville han valgt å holde en kontinuerlig kontakt med deg. Det gjorde ikke han, og slike sporadiske hei-hvordan-er-livet? kan aldri betraktes som interesse fra noens side. 

Gi deg nå mens du kan! Personlig ville jeg klikket i bånn om noen gjorde det samme som du gjør. 

Jeg har ikke hatt kontakt med han på over ett år, ikke stalker jeg han heller så hvor du tar dette ifra er uforståelig.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Glem at jeg spurte om saklig råd og tips. Dere ilegger meg alt mulig som aldri har vært.

Gjest AnonGangerTo
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt kontakt med han på over ett år, ikke stalker jeg han heller så hvor du tar dette ifra er uforståelig.

Spiller ingen rolle. Han avviste deg første gang men du ga deg ikke. Han avviste deg andre gang og du vil ikke gi deg. Ser du et mønster her? Gå videre! Det finnes flere fisk i havet. 

Jeg kan ikke fordra mennesker som insisterer på å bli bedre kjent med meg/være min venn når jeg ikke er interessert. Du høres ut som en av disse menneskene. 

Endret av AnonGangerTo
AnonymBruker
Skrevet

tenor.gif

Anonymkode: da389...517

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på date!! :link:

Han hadde angra som en hund, men siden han ikke fant meg på sosiale medier visste han ikke hva han skulle gjøre for å kontakte meg. Jeg skrev bare: "Hei, hvordan går det? Jeg tenker fortsatt på deg. Kontakt meg dersom du vil prate :)" Det tok bare to timer, så svarte han! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket plattform brukte du for å skrive til han? 

Anonymkode: b5018...9c1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde angra som en hund, men siden han ikke fant meg på sosiale medier visste han ikke hva han skulle gjøre for å kontakte meg. Jeg skrev bare: "Hei, hvordan går det? Jeg tenker fortsatt på deg. Kontakt meg dersom du vil prate :)" Det tok bare to timer, så svarte han! 

Sweeeet! Folk her altså :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket plattform brukte du for å skrive til han? 

Anonymkode: b5018...9c1

Instagram :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nice! Lykke til 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...