AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Hvorfor er det en vanlig oppfatning at pene og populære jenter ikke kan være snille mot andre rundt seg? Og at hvis en jente er pen, smart, oppegående, hyggelig og kommer fra et ressurssterkt hjem, får hun skylden for å være falsk eller en mobber? Er det bare gamle stereotyper eller kan de være sanne? Anonymkode: 7979c...203
stan Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Tror det er stereotypier. Men det er lett å bli misunnelig på, og da er det ofte godt å tilegne dem noe negativt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 I alle stereotyper ligger et snev av sannhet. Anonymkode: 3a935...ab7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det en vanlig oppfatning at pene og populære jenter ikke kan være snille mot andre rundt seg? Anonymkode: 7979c...203 I voksen alder så er mennesker "populære" av en grunn, som regel at de er flinke sosialt. På ungdomsskolen handler det mer om tilfeldigheter, eller enkle mekanismer. Jeg kjenner ingen voksne mennesker som "dømmer" populære mennesker. Anonymkode: aceb2...1fc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 Dumme stereotyper som fører til mobbing baksnakking og utstøting uten at man har gjort noe galt, sånn at man knekkes selvtilliten fullstendig og oppfatter seg selv som den ubrukelige stygge jenta og tror alle som sier noe annet lyver. Anonymkode: 34f98...d58 1
Drakan Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Den eneste typen jenter jeg holder meg unna er de som ble gravide som snørvalper (som klager eller kun snakker om ungen), facebook zombier eller de som snakker om sminke og fettsuging som om det var godteri/dop. Utenom det gir jeg litt blaffen hva folk sier om andre om "stereotyper", da det vanligvis er vås. Jeg foretrekker å snakke med folk som er intelligent nok til å snakke forbi det lille de kjenner til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå