Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det en vanlig oppfatning at pene og populære jenter ikke kan være snille mot andre rundt seg?

Og at hvis en jente er pen, smart, oppegående, hyggelig og kommer fra et ressurssterkt hjem, får hun skylden for å være falsk eller en mobber? Er det bare gamle stereotyper eller kan de være sanne?

Anonymkode: 7979c...203

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er stereotypier. 

Men det er lett å bli misunnelig på, og da er det ofte godt å tilegne dem noe negativt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle stereotyper ligger et snev av sannhet.

Anonymkode: 3a935...ab7

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det en vanlig oppfatning at pene og populære jenter ikke kan være snille mot andre rundt seg?

Anonymkode: 7979c...203

I voksen alder så er mennesker "populære" av en grunn, som regel at de er flinke sosialt.

På ungdomsskolen handler det mer om tilfeldigheter, eller enkle mekanismer. 

Jeg kjenner ingen voksne mennesker som "dømmer" populære mennesker.

Anonymkode: aceb2...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Dumme stereotyper som fører til mobbing baksnakking og utstøting uten at man har gjort noe galt, sånn at man knekkes selvtilliten fullstendig og oppfatter seg selv som den ubrukelige stygge jenta og tror alle som sier noe annet lyver. 

Anonymkode: 34f98...d58

• Liker 1
Skrevet

Den eneste typen jenter jeg holder meg unna er de som ble gravide som snørvalper (som klager eller kun snakker om ungen), facebook zombier eller de som snakker om sminke og fettsuging som om det var godteri/dop. 
Utenom det gir jeg litt blaffen hva folk sier om andre om "stereotyper", da det vanligvis er vås.

Jeg foretrekker å snakke med folk som er intelligent nok til å snakke forbi det lille de kjenner til. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...