AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Jeg hadde planer om å ta opp et fag som jeg fikk 3 i på VGS. Poengene mine ligger på 5,3, men HVIS jeg skulle være så heldig og få en 5 eller 6 i det faget, kunne jeg fått en 53,8 eller 54. Jeg har betalt, meldt meg opp, men med mye stress og jobb så har jeg rett og slett ikke hatt motivasjon til å lese. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget bortsett fra å høre noe positivt. Har litt skyldfølelse for om jeg har ødelagt for meg selv nå. Jeg har mer enn nok snitt til å komme inn på studiet jeg vil inn på, men bare tenkte å forbedre det i tilfelle. Hva synes dere? Første valget mitt er sykepleie i Oslo og ligger på 46,3, andre valget er Ergoterapi på 4,5 og tredjevalg Radiografi på 4,5 Anonymkode: 8a37b...d4f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Jeg følte det også slik, jeg hadde ikke fått lest noe særlig og tenkte at det var lite vits i å møte opp. Skumleste boka en gang, møtte opp til eksamen - trakk det eneste emnet jeg kunne noe om og fikk 5! Du trenger jo ikke flere poeng, men du har allerede betalt og det er ingenting å tape på å møte opp. Hvilket fag er det snakk om? Jeg ville gitt det en sjanse dersom det er et fag hvor du må diskutere og reflektere (samfunnsfagene ol) Anonymkode: 413cf...08e
stan Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Hvis du har bra nok snitt til å komme inn skjønner jeg ikke hvorfor du gidder? Dessuten får man ikke 5 eller 6 fordi man er heldig, man får det om man kan faget. Det du beskriver viser nok engang at å ta fag som privatist ikke er så enkelt som enkelte innbiller seg.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 Det er jo ikke noe poeng i å ta det når du ligger så godt an i forhold til fjorårets poenggrense. Dropp den med god samvittighet. Anonymkode: 5e67e...aa8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe poeng i å ta det når du ligger så godt an i forhold til fjorårets poenggrense. Dropp den med god samvittighet. Anonymkode: 5e67e...aa8 Jeg bare tenkte at siden søkertallene til helsefag øker for hvert år fordi folk vil utdanne seg til et yrke som er stabilt, ble jeg litt usikker og redd for en dramatisk økning på det jeg har søkt på. De aller fleste har økt med maks 3 poeng. Uansett, takk for svar 56 minutter siden, stan skrev: Hvis du har bra nok snitt til å komme inn skjønner jeg ikke hvorfor du gidder? Dessuten får man ikke 5 eller 6 fordi man er heldig, man får det om man kan faget. Det du beskriver viser nok engang at å ta fag som privatist ikke er så enkelt som enkelte innbiller seg. Jeg sliter med GAD. Jeg bekymrer meg for alt, selv de mest åpenbare tingene, skjønner du Jeg er bare redd at snittet skal øke så dramatisk mye. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg følte det også slik, jeg hadde ikke fått lest noe særlig og tenkte at det var lite vits i å møte opp. Skumleste boka en gang, møtte opp til eksamen - trakk det eneste emnet jeg kunne noe om og fikk 5! Du trenger jo ikke flere poeng, men du har allerede betalt og det er ingenting å tape på å møte opp. Hvilket fag er det snakk om? Jeg ville gitt det en sjanse dersom det er et fag hvor du må diskutere og reflektere (samfunnsfagene ol) Anonymkode: 413cf...08e Det er Litteratur engelsk! Problemet er at jeg holder på å flytte nå og det tar opp meste av tiden min, men har tenkt å stikke ned til biblioteket og se om jeg kan låne noen bøker der. Skal prøve meg på eksamen Anonymkode: 8a37b...d4f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Hør på lydbøker mens du flytter. Anonymkode: 38091...a3b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare tenkte at siden søkertallene til helsefag øker for hvert år fordi folk vil utdanne seg til et yrke som er stabilt, ble jeg litt usikker og redd for en dramatisk økning på det jeg har søkt på. De aller fleste har økt med maks 3 poeng. Uansett, takk for svar Anonymkode: 8a37b...d4f Det kommer overhodet ikke til å øke fra 46,3 til over 53. Du kan for all del ta eksamen, men etter min mening handler det mest om hva du vil bruke tiden din på. Det er helt unødvendig å ta eksamen for deg, men hvis det ikke går utover noe annet er jo det akkurat det samme hva du gjør. Anonymkode: 5e67e...aa8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #8 Skrevet 11. mai 2017 Dersom du kan litt om faget, og har litt tid til å lese, så hadde jeg tatt eksamen om jeg var deg. Kan jo hende du får en høyere karakter fordi du trekker riktig emne. Når du allikevel har betalt avgiften, mener jeg. Anonymkode: 60c5d...021 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du kan litt om faget, og har litt tid til å lese, så hadde jeg tatt eksamen om jeg var deg. Kan jo hende du får en høyere karakter fordi du trekker riktig emne. Når du allikevel har betalt avgiften, mener jeg. Anonymkode: 60c5d...021 Nå jobber jeg 7 dager i uken, i tillegg til å gjøre i stand huset. Hadde ellers prøvd men innså i dag at dette ikke kommer til å gå. Ts 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer overhodet ikke til å øke fra 46,3 til over 53. Du kan for all del ta eksamen, men etter min mening handler det mest om hva du vil bruke tiden din på. Det er helt unødvendig å ta eksamen for deg, men hvis det ikke går utover noe annet er jo det akkurat det samme hva du gjør. Anonymkode: 5e67e...aa8 tror jeg har 52 faktisk..Det er det jeg tenker også; har bare hørt om et eller to studier med så høyt økning og det er innenfor IT. Krysser fingrene Anonymkode: 8a37b...d4f
Hmmmmmm Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 Hvis du skulle få dårligere karakter på denne eksamen så blir det den som teller. Alltid siste karakter som teller. Litt kjedelig om det skulle skje
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 Sitat Hvis du skulle få dårligere karakter på denne eksamen så blir det den som teller. Alltid siste karakter som teller. Litt kjedelig om det skulle skje Er det en ny regel? Trodde beste karakter alltid ble stående. Anonymkode: 413cf...08e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, Hmmmmmm skrev: Hvis du skulle få dårligere karakter på denne eksamen så blir det den som teller. Alltid siste karakter som teller. Litt kjedelig om det skulle skje Tull, beste karakter/den du velger er den som gjelder. Anonymkode: 91f38...d91 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 #13 Skrevet 19. mai 2017 På 12.5.2017 den 23.33, Hmmmmmm skrev: Hvis du skulle få dårligere karakter på denne eksamen så blir det den som teller. Alltid siste karakter som teller. Litt kjedelig om det skulle skje Dette gjelder bare hvis man får en bedre karakter. Får man en dprligere karakter så kan man velge den bort. Det er bare på universitet at man ikke kan velge... Anonymkode: 8a37b...d4f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #14 Skrevet 20. mai 2017 På 12.5.2017 den 23.33, Hmmmmmm skrev: Hvis du skulle få dårligere karakter på denne eksamen så blir det den som teller. Alltid siste karakter som teller. Litt kjedelig om det skulle skje Både på videregående og høyere utdanning er den beste karakteren gjeldende. Jeg aner ikke hvor du har det du skriver fra. Anonymkode: 5e67e...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå