TeddyToria Skrevet 27. desember 2004 #1 Skrevet 27. desember 2004 Jeg lurer på om det er noen her inne som har kjennskap eller erfaring med www.brudeshop.com. Dette er jo en side som tilbyr mangel flotte kjoler til en billigere penge enn på vanlige salonger, samt at kjolene har kortere leveringstid. Jeg har litt problemer med å skaffe kjolen jeg har funnet, men kan skaffe den gjennom disse sidene - og er litt interessert i å høre om andres erfaring mht. å bestille/kjøpe over internett! Alle tips mottas med takk:)
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #2 Skrevet 27. desember 2004 Har ikke erfaring med kjøp via henne, men vet iallfall at hun driver på hobbybasis og ikke kan tilby det en "orntlig" butik tilbyr. Selv om det står at du skal få retur rett...hvordan vet du at du garantert får det når alt kommer til stykket? Ikke er hun autorissert forhandler heller, og har nok ikke lov til å selge disse kjolene slik hun gjør. Har lest på hjemme siden og ser at noe av informasjonen er noe "lugubert". Nei, jeg takker meg til seriøse nett butikker og brudesalonger jeg. Har kun gode erfaringer med seriøse butikker, hvor du kan forvente profesjonell service hele veien. De vet ihvertfall hva de snakker om, og kan veilede riktig (de fleste hvertfall ) Lykke til med valget uanset!
magnhild Skrevet 27. desember 2004 #3 Skrevet 27. desember 2004 Jeg kjøpte min fra www.bridesave.com og er veldig fornøyd! Det gikk kjapt og greit, billig og ekte vare. Så det anbefaler jeg...
Vendelin Skrevet 28. desember 2004 #4 Skrevet 28. desember 2004 Jeg var i kontakt med brudeshop før hun fikk hjemmeside (er nesten sikker på at det var henne) og hun virket veldig seriøs, og driften hennes er helt lovlig. (Har undersøkt dette fordi jeg er blitt spurt om å bli lignende forhandler selv.)
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #5 Skrevet 28. desember 2004 Jeg var i kontakt med brudeshop før hun fikk hjemmeside (er nesten sikker på at det var henne) og hun virket veldig seriøs, og driften hennes er helt lovlig. (Har undersøkt dette fordi jeg er blitt spurt om å bli lignende forhandler selv.) Driver hun ikke på hobbybasis? Det er ingen privatpersoner som har lov til å selge f.eks Maggie Sotter-kjoler på denne måten. Det er ikke engang lov å bruke bildene dems på hjemmesiden sin! Brudeshop er ikke autorisert forhandler av noen av designermerkene hun selger. Har du blitt spurt om å være forhandler selv? Driver du egen salong? Det er jo ingen seriøse brudekjoleprodusenter som spør privatpersoner om de kan selge kjoler for dem... hallo?!? Dette må du forklare nærmere! Selv om noen "virker" seriøs så har man jo aldri noen garantier.
Vendelin Skrevet 28. desember 2004 #6 Skrevet 28. desember 2004 Driver hun ikke på hobbybasis? Det er ingen privatpersoner som har lov til å selge f.eks Maggie Sotter-kjoler på denne måten. Det er ikke engang lov å bruke bildene dems på hjemmesiden sin! Brudeshop er ikke autorisert forhandler av noen av designermerkene hun selger. Har du blitt spurt om å være forhandler selv? Driver du egen salong? Det er jo ingen seriøse brudekjoleprodusenter som spør privatpersoner om de kan selge kjoler for dem... hallo?!? Dette må du forklare nærmere! Selv om noen "virker" seriøs så har man jo aldri noen garantier. Jeg vet såklart ikke hvordan hun driver. Men det jeg vet er at det ikke regnes som hobby når inntekten er over 30 000 på et år, da er det egen næring. (Den grensen kommer hun mest sannsynlig lett over. Med godkjenning fra designer kan man, etter det jeg har fått opplyst, bruke bilder. Min kontakt er en amerikansk SERIØS produsent (men ikke KJENT designer) som selger egne produserte kjoler og noe replika så jeg trenger ikke bekymre meg over rettigheter til andre designere, men måtte uansett undersøke hvilke regler som gjelder. Driver ikke egen salong , men slik det ser ut nå vil min kollega og jeg starte nettbutikk i løpet av høsten 2005. Samme konsept og leverandør som dette: http://www.theweddingdress.co.uk Kan godt være at hun ikke har lov til å selge designerkjolene, som sagt så vet ikke jeg hvordan hun driver, men hvordan vet du det? Slik jeg forstår det er jo det en avtale mellom henne og forhandler, eller avtalen forhandleren hennes(mellomleddet) har med prousenten, altså designeren. Men for å ikke ødelegge tråden til Tedditoria: Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å bestille derfra Hvilken kjole ser du etter?
TeddyToria Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2004 Hei Vendelin, og tusen takk for tilbakemelding! Det er vanskelig å bestemme seg, en hører så mye rart - men jeg har faktisk hørt mest positivt om brudeshop...så jeg må se. Men det er ingen lett avgjørelse! Uansett, kjolen jeg er på jakt etter er en Maggie Sottero fra høst 2003-kolleksjonen...en kjole litt forut for sin tid... Evt. bilde kan du se her. (jeg ønsker en diamond white utgave) Vet du om noen som kanskje kan hjelpe meg??? Jeg er evig takknemlig til alle som evt. kan hjelpe meg med å skaffe denne kjolen! Den er så vidt jeg vet ikke å oppdrive i norske salonger pr. dags dato, og utenfor brudeshop blir jeg fortalt det er en leveringstid på minst 6 måneder - og så lenge kan jeg jo ikke vente! Ha en god dag!
magnhild Skrevet 29. desember 2004 #8 Skrevet 29. desember 2004 Her kan du finne den! Jeg har som sagt bestilt herfra og det gikk veldig greit!! Ca leveringstid er månesskftet april-mai, og da har du jo tid til å få en ny om denne ikke skulle passet...
TeddyToria Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2004 Takk for godt tips magnhild:) Litt tryggere å bevege seg ut på et marked der noen har vært før en... Eneste aberet nå blir vel å få tatt disse evinnelige målene - hva tilsvarer egentlig inch i centimeter, vet du det??? Fikk du tatt målene hos en syerske el. i salong? Håper virkelig jeg kan få til dette!!! :-)
Vendelin Skrevet 29. desember 2004 #10 Skrevet 29. desember 2004 http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm Denne brukte jeg for å regne om fra cm til inches. Gikk veldig greitt :-)
TeddyToria Skrevet 30. desember 2004 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2004 Tusen takk Vendelin:) Nå skal jeg måle og regne i vei!
Aelwyn Skrevet 30. desember 2004 #12 Skrevet 30. desember 2004 Den som leter, den finner. Baksiden av kjolen du leter etter: http://www.moncheribridal.com/photos/brida...l/TV-2046-X.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå