Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en meldingsforespørsel på facebook messenger fra en person jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre. Jeg har ikke lest meldingen og har ikke lyst til å lese den eller vise om jeg har lest den. Hittil har jeg bare latt den være, men ser at han nå har sendt en melding til. Hva bør jeg gjøre videre? Hva er forskjellen på å bare ikke lese og å velge ignorer? Får han vite noe av det jeg gjør eller kan han finne ut om jeg har satt ham på ignorer?

Anonymkode: 2f156...f75

Videoannonse
Annonse
Gjest Anthrax
Skrevet

Du kan slette meldingene og blokkere personen, ikke verre enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Du bare blokkerer personen og åpner aldri meldingen/sletter den. Hvis du leser den vil personen se at den er lest, så better not. Ved å blokkere kan ikke personen sende deg flere meldinger. 

Anonymkode: 41886...6ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får han se at jeg har blokkert ham? Hva skjer om han sender ny melding etter at jeg har blokkert ham? Det er en person som kontakter meg med ujevne mellomrom og jeg vil ikke vise at jeg har lest meldinger eller at jeg bryr meg i det hele tatt, jeg vil bare late som om jeg ikke har fått noe som helst. 

Skrevet

Trykker du på ignorer så får ikke personen se at du har sett meldingen. Hvis du ikke vil at hen skal kontakte deg igjen, så blokkerer du hen.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får han se at jeg har blokkert ham? Hva skjer om han sender ny melding etter at jeg har blokkert ham? Det er en person som kontakter meg med ujevne mellomrom og jeg vil ikke vise at jeg har lest meldinger eller at jeg bryr meg i det hele tatt, jeg vil bare late som om jeg ikke har fått noe som helst. 

Når du har blokkert han, finner han deg ikke på fb og han kan heller ikke sende deg meldinger

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lese meldingen uten å godta den. Da ser han ikke at du har lest meldingen. Noen ganger (pga bugs i systemet). så kan det ta lang tid før en slik meldingsforespørsel kommer opp. Det kan du bruke som unnskyldning hvis han møter deg på gata og konfronterer deg med at du ikke har lest/svart. Hvis du blokkerer han, så vil han jo merke det med en gang han vil sende en ny melding og du plutselig er bortevekke fra hele Facebook.

Anonymkode: e77a0...f74

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke finner meg skjønner han at han er blokkert, så det gjør jeg nok ikke. Får bare fotsette å ignorere. Takk for svar. :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare ignorert requesten og ikke blokkert hvis jeg skulle latt som ingenting.

Anonymkode: c25c8...4be

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bare blokkerer personen og åpner aldri meldingen/sletter den. Hvis du leser den vil personen se at den er lest, så better not. Ved å blokkere kan ikke personen sende deg flere meldinger. 

Anonymkode: 41886...6ec

Nei, en person som ikke er venn med deg og som har sendt meldingsforespørsel får ikke vite at man har lest meldingen. Man kan lese meldingen før man aksepterer den. Dette informerer Facebook klart og tydelig om. 

Anonymkode: aedfd...7e6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...