Gå til innhold

Robotstøvsuger - fordeler og ulemper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vurderer å kjøpe en liten rovotstøvsuger, men først ville jeg gjerne vite om noen av dere som har en slik kunne dele hva dere mener er fordeler og ulemper med slike?

Jeg har hvite møbler og ser at de fleste robotene har grå og sort kant. Vil det lage merker på gulvlister og møbler?

Anonymkode: cf799...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt problemer at roboten lager merker. 

Problemet er heller at de kjører seg fast, og ikke rengjør over alt. 

Jeg har hatt en iRobot og en Samsung. 

iRobot eller roomba'n var bedre til å ta seg rundt, særlig langs vegger. Mens Samsung'en støvsuger bedre. 

Men begge har kommet med nyere modeller nå som kanskje er bedre. 

De er gode på hundehår, ok på sand, lange hår kan være et problem. 

Men de må begge rengjøres og tømmes. Jeg håper de kommer med en løsning på dette. 

Men uansett planlegger jeg å kjøpe en ny over sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en iRobot Roomba. Disse starter på ca 7 000. Billigere varianter gjør ikke samme jobben. 

Jeg er veldig fornøyd. På plussiden går den 1-2 timer av seg selv hver dag når vi er på jobb, og får med seg alt av kattehår, støv og rusk. Den er enkel å løfte inn på andre rom, og sette i gang, akkurat nå er den i sving på vaskerommet. Vi støvsuger nå selv kun 1-2 ganger i måneden. Da er det sofa, og noen få kroker og rom. 

På minussiden setter den seg relativt ofte fast, særlig på flosstepper eller over dørterskler. Den må gå en stund for å få med seg alt. Den "glemmer" ofte rom, men det går seg til over noen dager, men så har den også over 150 kvadrat å ta her. Man må også ha det relativt ryddig, og ikke ha mye nips og rot på gulvet, sko i gangen etc. 

Den tar ikke like godt som en god støvsuger. Men i og med at den går hver dag føler jeg den tar mer, da den tar rusk med en gang. 

Har aldri opplevd at den setter merker. Den har sensorer, så bremser når den nærmer seg en kant. Dette har ikke de billigere modellene. 

Anonymkode: 6e04b...47f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...