AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Eg har søkt studiespesialisering og der har neg fått visst at dei hat plass til elever og at jeg mest sannsynelig kommar inn (dette er 2.valget mitt) men eg har utruli lyst å komme inn på design og handverk (1.valget mitt) men er det vanskelig å komme inn der?? Å kva kan eg gjøre vist eg ikkje kommar inn? Ringe skolen? Anonymkode: f1ce3...682
funginger Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Hvorfor vil du gå design og håndverk? Jeg vil anta at det er lett å komme inn, slik det ofte er med yrkesfag. Kommer du ikke inn, så kommer du ikke inn. Du kan jo da prøve igjen året etter hvis det er veldig viktig for deg.
Rosaprosa20 Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Det varierer fra skole til skole, men her jeg bor er det ikke vanskelig å komme inn på design. Hvis du ikke kommer inn på førstevalget kan du si ja til å stå på venteliste. Det hjelper ikke å ringe til skolen, for det er ikke de som bestemmer hvem som kommer inn. Du kan ikke gjøre noe annet enn å vente og håpe du kommer inn, eller eventuelt får plass etter å ha stått på venteliste.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 Dersom du ikke kommer inn på design og håndverk kan du kontakte avdelingslederen for DH ved skolestart og høre om det er ledig studieplass, som følge av at noen har droppet ut/byttet/ikke møtt opp. Jeg har selv byttet fra DH til studiespes med formgiving en måned etter skolestart, fordi DH ikke passet meg. Anonymkode: aa5d7...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå