Gå til innhold

Hvilken kjole?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du skreiv at du er lett overvektig? Er forskjell på å være lett overvektig og å ha former som pupper og rumpe. Beyonce har også rumpe og lår men finnes vel ikke mange gram overflødi fett der. Om du mener selv du ser fantastisk ut i trange lange kjoler så kjør på:) det er ikke så lett å avgjøre bare ved en kort beskrivelse. Jeg er enig med deg at former bør vises og at ettersittende absolutt kan kle en om en hat rumpe æ, pupper og hofter. Men det så bare ut som stoffet i den i midten er slikt stoff som klistrer seg til alt av "skavanker".. Feks bilringeR, ekstra magefett osv, noe jeg personlig ikke synes et så pent og ikke vil fremheve. Man trenger ikke akkurat være overvektig for å ha litt fett, bare ser for meg at det er få som kan gå med en slik kjole med mindre man har holdin-undertøy som suger inn alt. Jeg er ikke komfortabel med det selv, men kjør på om du liker det og for all del kan du jo se bra it og. Er ikke så lett å vite hvordan passformen er bare ved bilder.. Har kjøpt mange rare ting på zalando :p

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

men synes ikke du skal kjule deg i kjipe femti talls kjoler.. Fremhev det du er stolr av:) jeg hsr og timeglass og føler jeg bare ser feitere ut i sånne svære utstående skjørt

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilke skavanker mener du jeg har? Er sprettrompe, litt hofter og pupper skavanker? Hva tror du min mann liker? Sin framtidige kone med flotte former, eller et beinrangel? Jeg har lange ettersittende kjoler, og jeg ser fantastisk ut i de. Er det virkelig sånn at man må se ut som et skjelett for å kunne bruke kjoler. Men har man former, så skal man skjule det.

Anonymkode: 87e86...b17

Nei det vet jeg ikke, hvis du har modellkropp så ser det som sagt fint ut. Hofter og pupper ser mindre pent ut i slike kjoler.

Nei, former kan se fantastisk ut i kjoler, men da må snittet være riktig. Når disse kjolene stort sett var 100% polyester i tillegg så sier det seg selv at de ikke kommer til å legge seg fint. 

Anonymkode: 217c5...1cf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, ukjentjente skrev:

men synes ikke du skal kjule deg i kjipe femti talls kjoler.. Fremhev det du er stolr av:) jeg hsr og timeglass og føler jeg bare ser feitere ut i sånne svære utstående skjørt

trenger ikke være kjipe 50 talls kjoler, men en a-linje form hadde sett veldig fint ut  med litt større hofter og pupper. Noe som fremhever midjen og ikke enhver cellulitt man evt. måtte ha. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det vet jeg ikke, hvis du har modellkropp så ser det som sagt fint ut. Hofter og pupper ser mindre pent ut i slike kjoler.

Nei, former kan se fantastisk ut i kjoler, men da må snittet være riktig. Når disse kjolene stort sett var 100% polyester i tillegg så sier det seg selv at de ikke kommer til å legge seg fint. 

Enig, de sitter ikke pent på en godt voksen damekropp. Nr. 1 var kanskje ikke så tettsittende at den hadde blitt stygg, men den hadde heller ikke flattert formene dine. 

Anonymkode: 4d68d...4a9

• Liker 5
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 5/13/2017 den 11.16, AnonymBruker skrev:

trenger ikke være kjipe 50 talls kjoler, men en a-linje form hadde sett veldig fint ut  med litt større hofter og pupper. Noe som fremhever midjen og ikke enhver cellulitt man evt. måtte ha. 

Trodde dette var en a-line dress: 

137542029_ba6f44dfc0.jpg

Anonymkode: 103f2...27f

AnonymBruker
Skrevet

avawhite.jpg?resize=394,402Eksempel på 50-tallskjole.

AnonymBruker
Skrevet

8d6bd40a3871b0b44063a7905d377fcb.jpg

Og eksempel på en annen type 50-tallskjole.

Skrevet
På 11.5.2017 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg for andre gang, er 40 år. Og vi skal ha et veldig lite bryllup, blir en enkel vielse i en restaurant, så spise middag der etterpå med gjestene. Derfor ønsker jeg en veldig enkel kjole. Og ser mer på pen kjoler. Jeg er mørk, lett overvektig, men smal overkropp, med smal midje, de få ekstra kiloene legger seg på rumpe, lår og pupper.

Så hvilken kjole synes dere er finest?

https://www.zalando.no/luxuar-fashion-cocktailkjole-rose-lx021c03w-j11.html

https://www.zalando.no/mascara-ballkjole-ivory-m0921c02k-a11.html

https://www.zalando.no/lauren-ralph-lauren-kirette-ballkjole-ivory-gold-l4221c0dv-a11.html

Anonymkode: 87e86...b17

Mascara ballkjole, men kan ærlig talt ikke si hvilken som vil kle deg, da du ikke har et kropps bilde inkludert. o_O
Vil derimot si at den eneste som ser ut som den ikke er ment for en fylla feiring i rusetiden eller noe er mascara kjolen, for du skal vel gifte deg? 

Den første er vås (direkte stygg, og trur jeg så en hore/stripper med lignende kjole i Amsterdams røde distrikt), den siste kunne vært "ok" men den ser helt ærlig ut som bestemors ballkjole (utdatert).
Mascara ballkjole derimot ser ut som noe som vil få alle til å si "åh" når de ser bruden. 

Det er min mening derimot, og du burde velge det du føler deg vel med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trodde dette var en a-line dress: 

137542029_ba6f44dfc0.jpg

Nei, dette er a-linje formet. Inn i midjen og så ut.

a line dress

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er a-linje formet. Inn i midjen og så ut.

a line dress

Der fikk du jo opp alt mulig...

Men ok, antar man mener skjørtet har a- line da.

Skrevet
På 12.5.2017 den 18.12, AnonymBruker skrev:

De er kjempefine hvis du er 180 høy og veier 40 kg, uten antydning til former, slik som modellene på bildet, men ikke for en voksen dame med en normal kropp. Stoffet vil feste seg i alle kriker og kroker og kommer til å fremheve enhver liten skavank. 

Modellen med kjolen i midten er veldig formfull. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der fikk du jo opp alt mulig...

Men ok, antar man mener skjørtet har a- line da.

Alle har innsvinget liv og svinger utover derfra. Rett og slett formet som en A. Det er skjørtet på kjolen som er A-formet ja, men overdelen er stort sett tettsittende. 

Stort sett alle kler dette snittet. Fremhever ditt tynneste punkt og skimmer over hoftene. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Mystix skrev:

Modellen med kjolen i midten er veldig formfull. 

Deg om det, men hun er vel neppe kroppsformen til Ts, som selv beskriver seg som 'litt overvektig'. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle har innsvinget liv og svinger utover derfra. Rett og slett formet som en A. Det er skjørtet på kjolen som er A-formet ja, men overdelen er stort sett tettsittende. 

Stort sett alle kler dette snittet. Fremhever ditt tynneste punkt og skimmer over hoftene. 

Veldig mange kler det ikke... Passer best på slanke midjer det.

AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2017 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Veldig mange kler det ikke... Passer best på slanke midjer det.

Selv på ikke-slankmennesker vil jo midjen nødvendigvis være det slankeste. Eneste kroppsform jeg kan tenke meg til nød kanskje ikke kler A-linje kjole er damer med ekstrem epleform.

• Liker 1
Skrevet
På 11.6.2017 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke alle har et liv. Noen har tom. større liv en hofter.  Ikke alle som kler dette A-line.  Mange med stort liv kler ofte empireliv bedre som har en mye høyere skjæring og som gir inntrykk av lengre kropp/bein. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med din alder og den typen bryllup du beskriver (enkelt., lite, i en restaurant) så synes jeg ingen av disse kjolene passer i det hele tatt. Jeg ville styrt unna lange "ballkjoler" i billig stoff og heller satset på  enkel elegant knelang kjole med flott snitt og i skikkelig material.

Anonymkode: be62f...deb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med din alder og den typen bryllup du beskriver (enkelt., lite, i en restaurant) så synes jeg ingen av disse kjolene passer i det hele tatt. Jeg ville styrt unna lange "ballkjoler" i billig stoff og heller satset på  enkel elegant knelang kjole med flott snitt og i skikkelig material.

Anonymkode: be62f...deb

Enig - for et bryllup av den typen TS beskriver, passer ikke en lang ballkjole. Ville gått for noe freshere og mindre stivt.

I tillegg til det du nevner, knelang penkjole, så kan en elegant buksedress være noe til et sånt bryllup. Det er jo veldig in, med vide rette bukser, flatterende innsvinget dressjakke og noen sexy stiletter til. Legger ved bilde for å vise snittet jeg tenker på, men farge og tilbehør kan selvsagt være hva som helst man liker. 

22d594e6a6555f11a55ab1c44481d1db.jpg

Anonymkode: 1a6d6...1cd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...