Gå til innhold

Er denne kluten i mikrofiber?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står at den er i mikrofiber, men den ser ikke ut som en mikrofiberklut.

Har du prøvd den? Er den bra? Er den like bra som andre mikrofiberkluter?

918860_93181.jpg

" Jordan gulvklut til vaskbare flater. ULTRAmikrofiber Gulvklut glir lett mot underlaget, og etterlater seg lite vann. Tørr vil kluten tiltrekke seg støvet med en magnetisk kraft (fordi den blir statisk). Kluten holder på støvet ... ULTRAmikrofiber "

https://www.sparkjop.no/918860_Jordan_gulvklut

Anonymkode: 6a090...e3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en dyntetisk klut, men ikke en tradisjonell microfiberklut. 

Min vurdering av nettopp den kluten er at den er bortkastede penger å kjøpe. Kluten er ubrukelig. 

Faktisk er Ikea sine små frotehåndklær til kr. 5 pr. Stykk mye bedre til gulvkluter enn den der.

Anonymkode: eeed4...900

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dyntetisk klut, men ikke en tradisjonell microfiberklut. 

Min vurdering av nettopp den kluten er at den er bortkastede penger å kjøpe. Kluten er ubrukelig. 

Faktisk er Ikea sine små frotehåndklær til kr. 5 pr. Stykk mye bedre til gulvkluter enn den der.

Tusen takk for råd!

Jeg har også god erfaring med Ikeas små håndklær.

Jeg gjorde den tabben å kjøpe noen stk av den Jordan-kluten på postordre uten å vite hvordan den så ut.

Hva kan jeg bruke de til?

Tåler de å vaskes i maskin?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for råd!

Jeg har også god erfaring med Ikeas små håndklær.

Jeg gjorde den tabben å kjøpe noen stk av den Jordan-kluten på postordre uten å vite hvordan den så ut.

Hva kan jeg bruke de til?

Tåler de å vaskes i maskin?

Vadker du den i maskin, så er den ferdig for søpla. Farger av gjør den og. Send den i retur når du får den. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vadker du den i maskin, så er den ferdig for søpla. Farger av gjør den og. Send den i retur når du får den. 

Tusen takk for gode råd! :lillesky2:

AnonymBruker
Skrevet

Synes disse er grei til støvmopping.

Anonymkode: bac1a...5b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står at den er i mikrofiber, men den ser ikke ut som en mikrofiberklut.

Har du prøvd den? Er den bra? Er den like bra som andre mikrofiberkluter?

918860_93181.jpg

" Jordan gulvklut til vaskbare flater. ULTRAmikrofiber Gulvklut glir lett mot underlaget, og etterlater seg lite vann. Tørr vil kluten tiltrekke seg støvet med en magnetisk kraft (fordi den blir statisk). Kluten holder på støvet ... ULTRAmikrofiber "

https://www.sparkjop.no/918860_Jordan_gulvklut

Her tror jeg Sparkjøp har dummet seg ut. Bildet viser en gammeldags gulvklut av typen bestemor brukte med grønnsåpe og langkost, mens beskrivelsen som snakker om "ULTRAmikrofiber" hører til en helt annen klut, nemlig denne. Om du får den lyseblå det er bilde av er du i din fulle rett til å returnere den med beskjed om at dette er ikke mikrofiber.

Anonymkode: ad1d2...bec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg Sparkjøp har dummet seg ut. Bildet viser en gammeldags gulvklut av typen bestemor brukte med grønnsåpe og langkost, mens beskrivelsen som snakker om "ULTRAmikrofiber" hører til en helt annen klut, nemlig denne. Om du får den lyseblå det er bilde av er du i din fulle rett til å returnere den med beskjed om at dette er ikke mikrofiber.

Tusen takk! :lillesky2:

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes disse er grei til støvmopping.

Anonymkode: bac1a...5b9

Tusen takk!:lillesky2:

Da kan jeg i hvertfall bruke de til noe, og slippe å betale for retur.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!:lillesky2:

Da kan jeg i hvertfall bruke de til noe, og slippe å betale for retur.

Du skal ikke betale returporto uansett siden det er SparKjøp som har gjort feil, ikke du. Da er det SparKjøp som må ta kostnaden. Dette er reklamasjon, ikke bytting av vare fordi du plutselig fikk lyst på en annen farge e.l. :) Ikke godta å bli sittende med kostnader for å returnere varen!

Jeg tar et ørlite forbehold om at Jordan kan ha laget en microfiberklut som ser ut akkurat som de gammeldagse gulvklutene deres, men om det ikke står på pakka du får at kluten er av "ULTRAmicrofiber" er det Sparkjøp som skal betale for returen, ikke du. Men det tviler jeg egentlig på at de gidder, for en klut til 20 kroner. Og i så fall har du en gratis og fullt brukbar gulvklut. Den er bare ikke av microfiber.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke betale returporto uansett siden det er SparKjøp som har gjort feil, ikke du. Da er det SparKjøp som må ta kostnaden. Dette er reklamasjon, ikke bytting av vare fordi du plutselig fikk lyst på en annen farge e.l. :) Ikke godta å bli sittende med kostnader for å returnere varen!

Jeg tar et ørlite forbehold om at Jordan kan ha laget en microfiberklut som ser ut akkurat som de gammeldagse gulvklutene deres, men om det ikke står på pakka du får at kluten er av "ULTRAmicrofiber" er det Sparkjøp som skal betale for returen, ikke du. Men det tviler jeg egentlig på at de gidder, for en klut til 20 kroner. Og i så fall har du en gratis og fullt brukbar gulvklut. Den er bare ikke av microfiber.

Hei :)

Tusen takk for råd! :lillesky2:

På pakken sto det ingen ting om hverken microfiber eller Ultramicrofiber.

Følgende står på pakken:

"Kluten er av 60% bomull og 40% andre fibre.

Den kan vaskes på 60 grader og den kan tørketromles.

Klutens sugeevne forberdres ytterligere om den maskinvaskes før bruk."

Jeg skal prøve en av gulvklutene, selv om det var en skuffelse at de ikke var i microfiber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...