Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har adoptert en liten jentepus. Hun er snart 9 mnd. Hun ble født ute og bodde ute de første ukene. Hun mjauer hele tiden.. Hun har mat (fant endelig en type fôr hun liker!), hun liker ikke å ligge på fanget, så det er ikke det hun mjauer for. Hun vil ikke leke. Hun vil bare ut. Hun er ikke sterilisert enda (pga horomonforstyrrelser og sprøyter) og får derfor ikke være ute alene (hun er for ung også). Vi pleier å ha henne ute i bånd en sjelden gang når vi henter posten etc. MEN i dag kom jeg hjem fra jobb og hun var ute! Hun sprang fra meg, men jeg fikk tak i henne til slutt. Hun var klar over at dette ikke var lov siden hun sprang med en gang hun så meg. Nabokatten lå på si trapp. Jeg lurer egentlig på om sjansen for at hun er gravid er stor? Vi skal sterilisere henne i neste uke, kan man da "fikse" en eventuell graviditet? Og til slutt lurer jeg på om det kan hjelpe på mjauingen å sterilisere henne? Hvordan kan vi få slutt på det? Jeg snakker med henne, men man kan ikke snakke med en katt hele dagen. Hun er bare stille når hun sover. Da mener jeg BARE når hun sover. Er oppvokst med katter, men pus mjauer mer på en dag enn alle andre kattene vi har hatt til sammen! Samboer blir smårar av alle kattesamtalene😂😂 

PS. Pus har gått opp på loftet (luka står oppe fordi hun liker å leke der), kravlet seg ut under taket og hoppet ned. 

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hvis hun skulle ha blitt drektig nå så fikser de det når de kastrerer henne :) så det skal du ikke tenke på. Så bra at du er så ansvarsfull 💜 

Skrevet
1 time siden, HappyWaffle skrev:

Hvis hun skulle ha blitt drektig nå så fikser de det når de kastrerer henne :) så det skal du ikke tenke på. Så bra at du er så ansvarsfull 💜 

Det var det jeg trodde (og håpet!)😊 Hun har slikket seg i rumpa siden hun kom inn, så jeg tror hun har møtt en hann på eventyret ute :-/ 

Gjest HappyWaffle
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Æøå987 skrev:

Det var det jeg trodde (og håpet!)😊 Hun har slikket seg i rumpa siden hun kom inn, så jeg tror hun har møtt en hann på eventyret ute :-/ 

Kan nok tyde på det da ja :P men be om at katten blir kastrert ikke sterilisert. Når de steriliserer kutter de bare egglederne å katten vil fortsatt få løpetid selv om de ikke kan bli drektige. Når de blir kastrert fjernes livmor og eggstokker slik at hun ikke får løpetid

Endret av HappyWaffle
Skrevet
10 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Kan nok tyde på det da ja :P men be om at katten blir kastrert ikke sterilisert. Når de steriliserer kutter de bare egglederne å katten vil fortsatt få løpetid selv om de ikke kan bli drektige. Når de blir kastrert fjernes livmor og eggstokker slik at hun ikke får løpetid

Trodde det var omvendt :ac: Men det skal ingen løpe-jeg kryper nesten inn i matmor-tid mer her i hus:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere hatt henne? Virker som om hun kanskje ikke har hatt den beste oppveksten, da kan det ta litt ekstra innsats i begynnelsen. la henne bli kjent med dere, og trygg på dere. Forsøk å leke med henne. Sånne "fiskestenger" med tråder i enden er populært her i huset. Hun roer seg nok når dere har hatt henne inne en stund og kan slippe henne ut. 

Kan være at du også må forsøke overse henne når hun mjauer som verst, og leke med henne når hun slutter

Anonymkode: 7d61e...e65

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere hatt henne? Virker som om hun kanskje ikke har hatt den beste oppveksten, da kan det ta litt ekstra innsats i begynnelsen. la henne bli kjent med dere, og trygg på dere. Forsøk å leke med henne. Sånne "fiskestenger" med tråder i enden er populært her i huset. Hun roer seg nok når dere har hatt henne inne en stund og kan slippe henne ut. 

Kan være at du også må forsøke overse henne når hun mjauer som verst, og leke med henne når hun slutter

Anonymkode: 7d61e...e65

Vi har hatt henne i ca. tre mnd., så tror hun er trygg på både oss og hjemmet. Hun har alltid snakket mye, men etter første løpetid har det blitt ekstremt. Hun vil ut hele tiden. Hun mjauer til vi slipper henne ut på verandaen (det får hun ikke lov til mer etter eventyret i dag:frkk:). Var nok dumt å ha henne med ut til å begynne med, men jeg tenkte meg ikke om.. Det var gøy med fiskestangen i 2 minutter :fnise: Men hun kommer med musene sine når hun vil leke, vi kaster og hun henter.. Det kan hun gjøre i timesvis. 

Skrevet

Viser seg at hun har gått over på naboens loft (bor i rekkehus) og mjauet. Naboen slapp henne ut siden vi ikke var hjemme. Glad hun ikke hoppet ned fra taket:sjokkert: Hun vrir seg i sofaen nå. Hun lager noen nye lyder, trodde ikke hun hadde flere nye lyder på lager:fnise: Den nye lyden kommer fra bak i halsen og er en slags murring med en lang r på slutten. Nesten som hun freser, men hun lager den når jeg klør henne på øret. Hun dytter øret i hånda mi, så det er ikke fresing.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...