Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge tenkt på å ta en sykepleierutdanning og så f.eks videreutdanne meg til barnesykepleier/kreftsykepleier eller kosmetisk sykepleier. Men likevel så er jeg litt frem og tilbake på om jeg skal studere det. Dere som er sykepleiere - trives dere? Hva jobber dere innen?

Hva ligger årslønn og månedslønn på når man er nyutdannet og hva ligger den på når man har jobbet i noen år? 

Hvis kjæresten min ligger på ca 40 tusen utbetalt i mnd, og jeg har sykepleierlønn, klarer vi oss fint økonomisk da?

Anonymkode: d9f9b...460

Skrevet

Du kan nok leve ganske fint som sykepleier, ja. Handler vel bare om hva man prioriterer.

AnonymBruker
Skrevet

..noen?

Anonymkode: d9f9b...460

Skrevet (endret)

Hei! Jeg er en utdannet sykepleier med en årslønn på 430 000 i året på sykehus. Jobber som nattevakt i rusomsorgen og trives godt :) jobber i en 70% stilling og tjener bedre enn de som går todelt turnus i 100% med samme årslønn da nattillegget er såpass bra. Jeg tar også på meg ekstravakter da jeg kan ha lengre friperioder og dette gir gode utbetalinger hver måned. Startlønn for sykepleiere uten annsienitet er rundt 380 000. Jeg hadde noe annsienitet og forhandlet i tillegg på lønnen. 

I forhold til spesialiseringer gir ikke dette veldig mye mer i lønn, men arbeidsoppgavene blir betydelig kjekkere i tillegg til å omhandle litt mer av det som er dine interesseområder. 

Du og kjæresten kommer til å klare dere helt fint økonomisk. 

Endret av pannekake10
AnonymBruker
Skrevet

Dere vil klare dere helt fint økonomisk :) sykepleie er ikke dårlig betalt, det er bare dårlig betalt i forhold til ansvar og oppgaver! Lønna i seg selv går helt fint å leve av :) 

jeg jobber på poliklinikk og går bare dagtid uten helger og helligdager. Pittelitt ansiennitet, men ganske nyutdannet og tjener 400.000 i året. Helt ok det! Hadde noe ansiennitet fra deltidsjobb og det var en jobb "ingen" ville ha - derfor god lønn. Jeg syns det er litt kjedelig, det er jo sjelden noe akutt med polikliniske pasienter. Jeg må jobbe her til barna blir litt større, siden det er dagtid og mannen har reisejobb - men jeg ønsker meg tilbake til turnus og mer action. Turnus er såklart bedre betalt også med alle tilleggene :) jobbet på kirurgen når jeg var helt fersk og elsket det! Masse fart og spenning! Men poliklinikk er helt greit, trives bra nok til at jeg skal klare meg fint noen år til.

Anonymkode: 0ed48...644

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 60% turnus og som kosmetisk sykepleier ved siden av. Da tjener jeg mer enn om jeg hadde gått 100% turnus. 

Anonymkode: 339ca...641

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Sykepleier. Bor du i feks Oslo er det stor forskjell på om du jobber i stat eller kommune. Jeg jobber nå i stat og får sånn ca 25.000 utbetalt hver måned (fire års ansiennitet). Jobbet tidligere i kommunen og fikk da 29.0000 utbetalt. Så i Oslo lønner det seg å jobbe i kommunen😊 

Anonymkode: 53404...f03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...