Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nedsatt på grunn av mange anmerkninger, men jeg fikk aldri varsel om nedsatt, og var ikke klar over at jeg hadde fått nedsatt før etter juleterminen på vg2. Fikk heller aldri beskjed om at man får nedsatt når man har fått så og så mange anmerkninger. Er det vits i å klage?

Anonymkode: 0da60...d4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nedsatt på grunn av mange anmerkninger, men jeg fikk aldri varsel om nedsatt, og var ikke klar over at jeg hadde fått nedsatt før etter juleterminen på vg2. Fikk heller aldri beskjed om at man får nedsatt når man har fått så og så mange anmerkninger. Er det vits i å klage?

Du får jo prøve å oppføre deg! 

Anonymkode: 04dd5...b3d

• Liker 4
Skrevet (endret)

Klag. Er du under 18 skal både du og dine foreldre ha varsel før du settes ned i orden, og du skal få varselet så tidlig at du har mulighet til å forbedre karakteren din. 

Endret av ValarMorghulis
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, ValarMorghulis skrev:

Klag. Er du under 18 skal både du og dine foreldre ha varsel før du settes ned i orden, og du skal få varselet så tidlig at du har mulighet til å forbedre karakteren din. 

Det er vel bare dersom karakteren er en standpunktkarakter?

Lurer på hva TS mener med at hen ikke fikk vite det før mye senere. Det burde vel ikke komme som noen overraskelse ar man får  karakterer ved slutten av hvert semester. Dette lukter det ansvarsfraskrivelse av, noe en nedsatt ordenskarakter også kan tyde på. 

Anonymkode: a06e4...890

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da får du skjerpe deg de to neste årene.

Anonymkode: 6fa4a...472

• Liker 1
Skrevet

Ja du kan klage for du og foreldrene dine skulle ha hatt et varsel, MEN her er det bare å ta seg i kragen og skjerpe seg. Du vet at du har for mange anmerkninger, og det er ditt ansvar å ta tak i dette når du er kommet på VGS. 

AnonymBruker
Skrevet

Har 0 anmerkninger hele dette skoleåret, så dere trenger ikke å bekymre dere for meg :) Er forresten 19 og går yrkesfag, så jeg er ferdig med vgs til sommeren. 

Skjønner ikke helt hvorfor dere gidder å komme med pekefingeren  til en totalt fremmed på internett, vil bare vite om det er vits å klage, og om det er mulig å få opp igjen ordenskarakteren.

• Liker 1
Skrevet

Tyder jo på at orden ikke er på topp når TS hverken får med seg varsel eller karakterer før et halvt år etter. 

Det er noen frister for å klage, men hvis det er gjort feil så kan du likevel prøve. Sjekk først med skolen, det kan godt være de har sendt ut varselet og det vil de så kunne dokumentere. 

Skrevet

Det skal ganske mye til for å få nedsatt i orden og oppførsel, så helt overraskende burde du ikke være. 

AnonymBruker
Skrevet

Klag. Skal alltid få varsel om at du er i fare for nedsatt. 

Anonymkode: f7d3e...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...