Gå til innhold

Hvordan rengjøre denne kjøkkenviften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir snart gal 😩😩😩

Har tatt av dette "gitteret" som hadde en sånn metallfilter. De to har jeg rengjort grundig med fettløsende middel osv. Men denne klossen av en sak som står igjen over ovnen...altså det drypper fett ut av den og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Tror de som bodde her før meg aldri noensinne har gjort rent noe som helt her, så slike overraskelser er skikkelig morsomme 😩

IMG_9116.JPG

Anonymkode: 2b9f2...eb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke gjort stort med denne, det er strømførende komponenter i den, og det kombinert med vann passer dårlig. Må nok bare tørke av det du kommer til og sette på igjen filteret.

AnonymBruker
Skrevet

Sukk, hva er vitsen med slik dritt. Spesielt når noen tydeligvis ikke gidder å bruke den så alt bare samler seg oppi der 😣

Får vel bare finne frem q-tips og en gammel tannbørste og skrubbe der jeg kommer til 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får vel bare finne frem q-tips og en gammel tannbørste og skrubbe der jeg kommer til 

Det gjør jeg med min. Bare husk å slå av strømmen først. 

Anonymkode: baffc...e89

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg med min. Bare husk å slå av strømmen først. 

Anonymkode: baffc...e89

Oi ja, hmm. Lurer på om det kan være den stikkkontakten som er i kjøkkenskapet over vifta 🤔 Jeg tenkte ikke på det engang så takk for advarselen 👍

AnonymBruker
Skrevet

Du har to muligheter, levere motoren inn til rensing, eller kjøpe ny. Sistnevnte blir nok det mest økonomiske da du ved nykjøp også får garanti. 

Elektriske aparater har du ikke lov å gjøre stort med selv.

Anonymkode: 2f848...b86

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier leiligheten og huseier er ikke interessert i å fikse den. Jeg vil ikke demontere hele dritten heller, eller investere i en ny 

Har vasket så godt det lar seg gjøre med en gammel tannbørste og masse tørkepapir så får det bare bli som det blir 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det drypper endel blir det direkte brannfarlig. Du kunne ha tipsa brannberedskapen i kommunen om dette, de har lov til å pålegge huseier utbedringer pga brannfare. Du kunne og ta kontakt med leieboerforeningen, få de til å se på og legge press på utleier. Utleiere har ikke lov til å unnlate å gjøre forbedringer som går på at dårlig vedlikehold fører til større brannfare.

Hvis dette derimot er i et sameie eller borettslag, ville jeg sendt mail til styret og be de ordne opp med utleier. Slike ting kan fort føre til større skader på store bygg.

Inntil da ville jeg brukt et utskiftbart fettfilter fra clas ohlson feks (tilpasses med å klippe til med saks) som festes mellom perforert plate og såkalt fettfilterrist av metall. Da slipper du at alt fettet havner oppi motor, dryppinga fra motor og det blir enklere å gjøre rent.

Anonymkode: 4b3d8...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...