AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Jeg blir snart gal 😩😩😩 Har tatt av dette "gitteret" som hadde en sånn metallfilter. De to har jeg rengjort grundig med fettløsende middel osv. Men denne klossen av en sak som står igjen over ovnen...altså det drypper fett ut av den og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre Tror de som bodde her før meg aldri noensinne har gjort rent noe som helt her, så slike overraskelser er skikkelig morsomme 😩 Anonymkode: 2b9f2...eb9
tdm900 Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Du får ikke gjort stort med denne, det er strømførende komponenter i den, og det kombinert med vann passer dårlig. Må nok bare tørke av det du kommer til og sette på igjen filteret.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Sukk, hva er vitsen med slik dritt. Spesielt når noen tydeligvis ikke gidder å bruke den så alt bare samler seg oppi der 😣 Får vel bare finne frem q-tips og en gammel tannbørste og skrubbe der jeg kommer til Anonymkode: 2b9f2...eb9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får vel bare finne frem q-tips og en gammel tannbørste og skrubbe der jeg kommer til Anonymkode: 2b9f2...eb9 Det gjør jeg med min. Bare husk å slå av strømmen først. Anonymkode: baffc...e89
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg med min. Bare husk å slå av strømmen først. Anonymkode: baffc...e89 Oi ja, hmm. Lurer på om det kan være den stikkkontakten som er i kjøkkenskapet over vifta 🤔 Jeg tenkte ikke på det engang så takk for advarselen 👍 Anonymkode: 2b9f2...eb9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Du har to muligheter, levere motoren inn til rensing, eller kjøpe ny. Sistnevnte blir nok det mest økonomiske da du ved nykjøp også får garanti. Elektriske aparater har du ikke lov å gjøre stort med selv. Anonymkode: 2f848...b86
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 Jeg leier leiligheten og huseier er ikke interessert i å fikse den. Jeg vil ikke demontere hele dritten heller, eller investere i en ny Har vasket så godt det lar seg gjøre med en gammel tannbørste og masse tørkepapir så får det bare bli som det blir Anonymkode: 2b9f2...eb9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #8 Skrevet 11. mai 2017 Hvis det drypper endel blir det direkte brannfarlig. Du kunne ha tipsa brannberedskapen i kommunen om dette, de har lov til å pålegge huseier utbedringer pga brannfare. Du kunne og ta kontakt med leieboerforeningen, få de til å se på og legge press på utleier. Utleiere har ikke lov til å unnlate å gjøre forbedringer som går på at dårlig vedlikehold fører til større brannfare. Hvis dette derimot er i et sameie eller borettslag, ville jeg sendt mail til styret og be de ordne opp med utleier. Slike ting kan fort føre til større skader på store bygg. Inntil da ville jeg brukt et utskiftbart fettfilter fra clas ohlson feks (tilpasses med å klippe til med saks) som festes mellom perforert plate og såkalt fettfilterrist av metall. Da slipper du at alt fettet havner oppi motor, dryppinga fra motor og det blir enklere å gjøre rent. Anonymkode: 4b3d8...5d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå