Gå til innhold

Ubrukelige baderomsvifter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har leid en del leiligheter opp gjennom tidene og en ting slår meg- hvor ubrukelige baderomsvifter er. Jeg kan skru på viften når jeg starter å dusje og la den stå på 1 time etterpå og badet er fortsatt fult av damp og fukt. Om jeg dusjer uten vifte og derimot åpner baddøren i 10min, så forsvinner 90% av fukten

Hva er egentlig greia med baderomsvifter? Er det meningen at de skal bruke 3 timer på å "tørke" badet?

Anonymkode: b0506...47e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp heller en avfukter, og bruk denne på badet etter dusjing.

Anonymkode: 9fe51...981

AnonymBruker
Skrevet

Her vel heller at utleiere generelt kjøper det billigste de finner til utleieleiligheter. Tenker vel at en vifte er bare en vifte.

Anonymkode: 7718a...d04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har leid en del leiligheter opp gjennom tidene og en ting slår meg- hvor ubrukelige baderomsvifter er. Jeg kan skru på viften når jeg starter å dusje og la den stå på 1 time etterpå og badet er fortsatt fult av damp og fukt. Om jeg dusjer uten vifte og derimot åpner baddøren i 10min, så forsvinner 90% av fukten

Hva er egentlig greia med baderomsvifter? Er det meningen at de skal bruke 3 timer på å "tørke" badet?

Anonymkode: b0506...47e

Et bad er sjelden stort, og det skal ikke kraftige viften til for å bytte ut luften på badet ganske raskt. Jeg mistenker derfor at det er monteringen som er problemet, og ikke selve viften.

Er den montert med en skikkelig lamellventil e.l. om den går ut til friluft, eller er det en ventil med finmasket gitter som er tett av støv? Sitter lamellene i en eventuell lamellventil fritt nok til å gjøre jobben sin, eller er de limt fast av maling e.l.? Det kan også høres som om du dusjer med lukket dør. Har døren luftespalter, hull e.l. så viften har et sted å trekke frisk luft fra, eller står den bare og jobber uten tilgang på tørr luft å bytte ut den fuktige luften med?

Anonymkode: a152d...915

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg har stooore vindu på badet. Trenger bare sette de på vidt gap i 5 min, så er all steamen ute..

Anonymkode: 7a469...315

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...