Gå til innhold

Stort soverom - hva gjør man med all plassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva gjør man med all plassen på et stort soverom?  Liten sofa trenger jeg ikke, jeg har jo stue.  Har eget hobbyrom.  Lese gjør jeg sittende i sengen.  Har walk-in-garderobe.  Har noen noen tips?  

Tenker at det er lurt å ha en høy seng sånn at den ruver litt i rommet og tar opp plass.  Og nattbord på hver siden selv om jeg bare en én person?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sminkebord med speil?

Anonymkode: 03e8f...b82

Skrevet

Jeg ville hatt en stor puff med oppbevaring ved fotenden av senga :)

• Liker 2
Skrevet

akvarium ;D

Skrevet (endret)
1 time siden, Pikeliten skrev:

Ja, hva gjør man med all plassen på et stort soverom?  Liten sofa trenger jeg ikke, jeg har jo stue.  Har eget hobbyrom.  Lese gjør jeg sittende i sengen.  Har walk-in-garderobe.  Har noen noen tips?  

Tenker at det er lurt å ha en høy seng sånn at den ruver litt i rommet og tar opp plass.  Og nattbord på hver siden selv om jeg bare en én person?

En høy og bred seng med nattbord på hver side :) Man trenger ikke ha så mye på et soverom, men når man har et stort soverom så burde man fylle rommet litt mer med større møbler. Jeg er selv alene, og har stort rom og har stor dobbeltseng med nattbord på hver side. Men jeg har og barn, som liker å ligge i senga til mamma av og til. Deilig med stor seng. Kan breie seg ordentlig ut :)  Og nattlampe/leselampe på begge sider av senga :) 

Jeg har og hotellputer og andre puter i senga og gode, tykke dyner. Så selv om rommet er stort, så virker den mye mer lunere og koseligere nå :) 

Endret av Minlillesky
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sminkebord med speil?

Anonymkode: 03e8f...b82

Liker å ha det kaldt på soverommet, så tar litt tid å varme opp nok til at jeg orker å sitte der og sminke meg :fnise:  Men kanskje et gammelt et fra loppis som kan være til pynt?

Takk for svar så langt alle sammen :)

Skrevet

Trekk sengen litt ut fra veggen, ha kraftige lamper og bilder, store planter er flotte i hjørner, store møbler, teppe på gulvet, tunge gardiner som krever litt rom i form av stoff og fargevalg, sengeteppe som tar igjen gardinene og trekker rommet sammen, bruk kontrastfarge på veggene, heng en tv på veggen og sett en liten tvbenk under med "pynt" på sammen med en tuner / lyd / avspiller for cd/blueray eller hva du nå har..

Skrevet

Bokhylle kanskje, dersom du liker å lese? Ellers anbefaler jeg deg å søke opp soverom på google bilder, så får du se hvordan andre har det. Kanskje du får inspirasjon? 

Skrevet

Så deilig å ha stort soverom! Jeg sliter med det motsatte. Jeg har fire ideer..
1. Sett av et område til flotte grønne planter (som trives på det kalde soverommet). For det første er det flott å se på, og plantene sørger for god luft på dagtid. Lavendel f.eks kan også gi en god og avslappende duft. 
2. Forminsk rommet ved å lage "usynlig" lagringsplass langs en av veggene i form av hyller bak gardiner (i samme farge som veggen) eller skap med slette fronter (også i samme farge som veggen)
3. Skaff deg en koselig kommode. Oppå kan du plassere noe du synes er fint - et maleri, planter, smykkestativ, kunst...
4. Lag en oppbevaringsvegg med kroker/små hyller/bokser. Her kan du henge klærne du skal ha på deg neste dag. Se eksempel her: http://www.rom123.no/ide/rom123-pa-tv-episode-9-kjerstin-og-robin/

Gjest Coolaid
Skrevet
På 11.5.2017 den 9.23, Pikeliten skrev:

Skaff deg en god stol til å ha sex i. Kjekt med variasjon ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener dette seriøst. Strippestang! Pole dancing er artig og god trening også, ja... :lur:

Anonymkode: 0350c...cce

AnonymBruker
Skrevet

Skap og kommoder. Kan aldri få nok oppbevaringsplass. 

Anonymkode: dd0b9...20b

• Liker 1
Skrevet
På 11.5.2017 den 12.15, Carrot skrev:

Trekk sengen litt ut fra veggen, ha kraftige lamper og bilder, store planter er flotte i hjørner, store møbler, teppe på gulvet, tunge gardiner som krever litt rom i form av stoff og fargevalg, sengeteppe som tar igjen gardinene og trekker rommet sammen, bruk kontrastfarge på veggene, heng en tv på veggen og sett en liten tvbenk under med "pynt" på sammen med en tuner / lyd / avspiller for cd/blueray eller hva du nå har..

Takk for tips😊

På 11.5.2017 den 14.37, Malinmalin skrev:

Så deilig å ha stort soverom! Jeg sliter med det motsatte. Jeg har fire ideer..
1. Sett av et område til flotte grønne planter (som trives på det kalde soverommet). For det første er det flott å se på, og plantene sørger for god luft på dagtid. Lavendel f.eks kan også gi en god og avslappende duft. 
2. Forminsk rommet ved å lage "usynlig" lagringsplass langs en av veggene i form av hyller bak gardiner (i samme farge som veggen) eller skap med slette fronter (også i samme farge som veggen)
3. Skaff deg en koselig kommode. Oppå kan du plassere noe du synes er fint - et maleri, planter, smykkestativ, kunst...
4. Lag en oppbevaringsvegg med kroker/små hyller/bokser. Her kan du henge klærne du skal ha på deg neste dag. Se eksempel her: http://www.rom123.no/ide/rom123-pa-tv-episode-9-kjerstin-og-robin/

Har du tips til hvilke planter som trives på (kaldt) soverom?

Skrevet
11 timer siden, Pikeliten skrev:

Takk for tips😊

Har du tips til hvilke planter som trives på (kaldt) soverom?

Hei

Jeg leste en artikkel der de nevner Arekapalme, Svigermorstunge og Pengeplante for soverom, men om det er slik at du har 3 grader på rommet er det neppe noen planter som overlever :fnise: da kan kanskje en litt dyrere variant være uekte planter? Mange av dem ser naturto ut i dag..

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener dette seriøst. Strippestang! Pole dancing er artig og god trening også, ja... :lur:

Anonymkode: 0350c...cce

Eller en loveswing. Gjør akrobatiske stillinger så lett som bare det. 

Skrevet
32 minutter siden, Carrot skrev:

Hei

Jeg leste en artikkel der de nevner Arekapalme, Svigermorstunge og Pengeplante for soverom, men om det er slik at du har 3 grader på rommet er det neppe noen planter som overlever :fnise: da kan kanskje en litt dyrere variant være uekte planter? Mange av dem ser naturto ut i dag..

Jeg har faktisk hatt en fredslilje i flere år på soverommet som har overlevd kalde grader.  Kanskje jeg bare må prøve meg litt frem og evt redde de som synes det er for kaldt ut på stua.

Skrevet

Jeg har stort soverom, elsker det!

Har ei stor seng, nattbord, ene veggen er skyvdørsgarderobe. I tillegg er det innebygde skap i skråveggen. 

Har satt inn en godstol, et konsollbord med kaffemaskin og kaffekopper og bokhylle.

Liker å sove på et kaldt rom, men lukker vinduet når jeg står opp og setter opp døren. Av og til så synes jeg det er godt å trekke meg litt tilbake hvis huset er fullt av ungdommer. Har to stuer og to døtre....så når de har med venner hjem så blir stuene opptatte, og da er det godt å trekke meg litt tilbake for å hvile ørene. Kopp kaffe i godstolen med ei bok eller surfing på nettbrett. 

Skrevet
2 timer siden, skruf skrev:

Jeg har stort soverom, elsker det!

Har ei stor seng, nattbord, ene veggen er skyvdørsgarderobe. I tillegg er det innebygde skap i skråveggen. 

Har satt inn en godstol, et konsollbord med kaffemaskin og kaffekopper og bokhylle.

Liker å sove på et kaldt rom, men lukker vinduet når jeg står opp og setter opp døren. Av og til så synes jeg det er godt å trekke meg litt tilbake hvis huset er fullt av ungdommer. Har to stuer og to døtre....så når de har med venner hjem så blir stuene opptatte, og da er det godt å trekke meg litt tilbake for å hvile ørene. Kopp kaffe i godstolen med ei bok eller surfing på nettbrett. 

Tror jeg også hadde gjort det samme dersom jeg delte hus med noen.  Rolig rom med god lesekrok og bok/film :ninuskapus:

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Pikeliten skrev:

Tror jeg også hadde gjort det samme dersom jeg delte hus med noen.  Rolig rom med god lesekrok og bok/film :ninuskapus:

Det er skikkelig luksus :)

AnonymBruker
Skrevet

Du nyter det. 

Og så bruker du gulvplassen til å slenge fra deg klær etter en lang dag.

Anonymkode: 8011d...b5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...