AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Jeg bor i et leilighetsskompleks bygget på 50-tallet, og det virker ikke som det er isolert i det hele tatt. Det er ekstremt lytt til etasjen over, da hovedsakelig trinnlyder, flytting av stoler frem og tilbake ol. Dette er ekstremt irriterende, spesielt i stuen. Det er lytt overalt, men jeg plages mest på ettermiddagene i stuen. Jeg trives godt i leiligheten ellers, og vil nødig flytte. Vil det være mulig å isolere i taket? Vil det bli bra isolert? Har noen erfaring med dette? Eller må jeg rett og slett flytte til noe nyere? Setter pris på alle svar Anonymkode: e0ce3...e5d
Drakan Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Har samme problemet der jeg bor, men siden det er såpass rimelig og stort i Oslo, velger jeg å ignorere dette da det er stille fra 8 om kvelden uansett. Om du har problemer etter 11, kan du jo si ifra til naboen og høre om de kan være stille.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 14 minutter siden, Drakan skrev: Har samme problemet der jeg bor, men siden det er såpass rimelig og stort i Oslo, velger jeg å ignorere dette da det er stille fra 8 om kvelden uansett. Om du har problemer etter 11, kan du jo si ifra til naboen og høre om de kan være stille. Det er stille på kvelden, så heldigvis er det ikke et problem med søvnen Men det er konstant trinn/dunkelyder av gåing, møbler ol hele ettermiddagen og på dagen i helger og ferier, det er ikke aktuelt for meg å holde ut med det. Så enten må jeg isolere dersom det er mulig, ellers må jeg flytte Anonymkode: e0ce3...e5d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stille på kvelden, så heldigvis er det ikke et problem med søvnen Men det er konstant trinn/dunkelyder av gåing, møbler ol hele ettermiddagen og på dagen i helger og ferier, det er ikke aktuelt for meg å holde ut med det. Så enten må jeg isolere dersom det er mulig, ellers må jeg flytte Anonymkode: e0ce3...e5d Legg inn spørsmålet på forum http://byggebolig.no/forum så vil du få svar fra bl.a. håndtverkere som har erfaring. Anonymkode: 89716...485
Forundret.. Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Burde ikke være umulig. Det beste er kanskje å henge taket på bøyler..?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg inn spørsmålet på forum http://byggebolig.no/forum så vil du få svar fra bl.a. håndtverkere som har erfaring. Anonymkode: 89716...485 Tusen takk! Anonymkode: e0ce3...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 Dette kan dere gjøre noe med relativt raskt og enkel. Kjøp spesiell glava/isolasjon som heter lydplater. Så to lag med gips oppå, så får du det som kalles en "lydvegg". Dette isolerer veldig godt mot lyd. Vi bor i rekkehus og har akkurat gjort det samme inn mot naboen Anonymkode: 7c114...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå