Gå til innhold

Erfaring med isolere i taket til leiligheten over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et leilighetsskompleks bygget på 50-tallet, og det virker ikke som det er isolert i det hele tatt. Det er ekstremt lytt til etasjen over, da hovedsakelig trinnlyder, flytting av stoler frem og tilbake ol. Dette er ekstremt irriterende, spesielt i stuen. Det er lytt overalt, men jeg plages mest på ettermiddagene i stuen. Jeg trives godt i leiligheten ellers, og vil nødig flytte.

Vil det være mulig å isolere i taket? Vil det bli bra isolert? Har noen erfaring med dette? Eller må jeg rett og slett flytte til noe nyere?

Setter pris på alle svar :) 

Anonymkode: e0ce3...e5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet der jeg bor, men siden det er såpass rimelig og stort i Oslo, velger jeg å ignorere dette da det er stille fra 8 om kvelden uansett. Om du har problemer etter 11, kan du jo si ifra til naboen og høre om de kan være stille. :) 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Drakan skrev:

Har samme problemet der jeg bor, men siden det er såpass rimelig og stort i Oslo, velger jeg å ignorere dette da det er stille fra 8 om kvelden uansett. Om du har problemer etter 11, kan du jo si ifra til naboen og høre om de kan være stille. :) 

Det er stille på kvelden, så heldigvis er det ikke et problem med søvnen :) 

Men det er konstant trinn/dunkelyder av gåing, møbler ol hele ettermiddagen og på dagen i helger og ferier, det er ikke aktuelt for meg å holde ut med det. Så enten må jeg isolere dersom det er mulig, ellers må jeg flytte :) 

Skrevet

Du kan jo berfare med et byggefirma ^_^

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stille på kvelden, så heldigvis er det ikke et problem med søvnen :) 

Men det er konstant trinn/dunkelyder av gåing, møbler ol hele ettermiddagen og på dagen i helger og ferier, det er ikke aktuelt for meg å holde ut med det. Så enten må jeg isolere dersom det er mulig, ellers må jeg flytte :) 

Legg inn spørsmålet på forum http://byggebolig.no/forum

så vil du få svar fra bl.a. håndtverkere som har erfaring.

Anonymkode: 89716...485

Skrevet

Burde ikke være umulig. 

Det beste er kanskje å henge taket på bøyler..?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg inn spørsmålet på forum http://byggebolig.no/forum

så vil du få svar fra bl.a. håndtverkere som har erfaring.

Anonymkode: 89716...485

Tusen takk! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan dere gjøre noe med relativt raskt og enkel. Kjøp spesiell glava/isolasjon som heter lydplater. Så to lag med gips oppå, så får du det som kalles en "lydvegg". Dette isolerer veldig godt mot lyd. Vi bor i rekkehus og har akkurat gjort det samme inn mot naboen :) 

Anonymkode: 7c114...60b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...