AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Hei. Har noen spørsmål til dere Jeg er førstegangsgravid og har piercing i navlen. Når i svangerskapet tok dere som har det den ut? Byttet dere til en piercing i annet materiale evt før dere tok den ut? Noen erfaringer med hvordan det så ut underveis og etter? Ødela piercinghullet ift. strekkmerker/arr eller andre ting? Jeg har også silikoninnlegg i brystene. 9 uker på vei og brystene har i allefall ikke endret seg noen ting enda, verken i ømhet, størrelse, utseende, fasong etc. Hvilke erfaringer har dere hatt ift. silikon? Kan det være tilfeldig at brystene mine ikke er endret enda eller kan silikonen gjøre at det tar lengre tid? Jeg har under muskel hvis noen lurer Anonymkode: 28621...28e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Tok ut fra navlen i mnd 4-5. Er i uke 36 nå og ingen antydning til strekkmerker. Når det gjelder silikon og endring er nok det tilfeldig. Varierer veldig blant.mine venner om når puppene kommer uavhengig av silikon 😊 Anonymkode: 7c2ac...1c5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Hva var da grunnen til at du tok ut i 4-5. mnd? Pga magen som vokste eller er det anbefalt? TS Anonymkode: 28621...28e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var da grunnen til at du tok ut i 4-5. mnd? Pga magen som vokste eller er det anbefalt? TS Anonymkode: 28621...28e Det var ubehaglig å ha den der rett og slett. Anonymkode: 7c2ac...1c5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 Google ett bilde av gravid mage, så ser du hvorfor den blir tatt ut silikonen er ikke noe problem for selve svangerskapet eller ammingen. Eneste er vel at du kan få ekstra melkespreng siden melken må lage "nye veier" mest sannsynlig og de kan endre form. Anonymkode: ecc01...95a
geene Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Google ett bilde av gravid mage, så ser du hvorfor den blir tatt ut silikonen er ikke noe problem for selve svangerskapet eller ammingen. Eneste er vel at du kan få ekstra melkespreng siden melken må lage "nye veier" mest sannsynlig og de kan endre form. Anonymkode: ecc01...95a Tror ikke melken må lage nye veier når silikonen er under muskelen, altså laangt borte fra melkekjertlene Mine pupper vokste ikke noe særlig sist svangerskap, det er ganske individuelt tror jeg Nå er jeg i føste trimester og ingen forandring til nå i dette svangerskapet heller
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 Jeg har både piercing og silikon. Den navlepiercingen tok jeg ut etterhvert av åpenbare grunner, magen blir jo større, navlen kommer ut og huden blir strekt. Men mener jeg har sett bilde av noen med piercing for gravide, var det mammatilmichelle tro? Silikonen har ingen betydning for graviditeten, men du kan oppleve at du har mindre lagringsplass for melk når du skal amme. Om du går inn på bloggen til supporterfrue og ammehjelpen kan du lese om å amme med silikon. Anonymkode: dfb17...cfe
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #8 Skrevet 11. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har både piercing og silikon. Den navlepiercingen tok jeg ut etterhvert av åpenbare grunner, magen blir jo større, navlen kommer ut og huden blir strekt. Men mener jeg har sett bilde av noen med piercing for gravide, var det mammatilmichelle tro? Silikonen har ingen betydning for graviditeten, men du kan oppleve at du har mindre lagringsplass for melk når du skal amme. Om du går inn på bloggen til supporterfrue og ammehjelpen kan du lese om å amme med silikon. Anonymkode: dfb17...cfe Det var sikkert det jeg hadde hørt ang melkespreng og silikon! Ikke at melken måtte finne nye veier... 3 timer siden, geene skrev: Tror ikke melken må lage nye veier når silikonen er under muskelen, altså laangt borte fra melkekjertlene Mine pupper vokste ikke noe særlig sist svangerskap, det er ganske individuelt tror jeg Nå er jeg i føste trimester og ingen forandring til nå i dette svangerskapet heller Anonymkode: ecc01...95a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #9 Skrevet 11. mai 2017 Det finnes TPF (eller hva det nå heter. TPFE ? Er en myk plastikk-"stang" i steden for stang av kirurgisk stål (360L er vel mest vanlig ? Husker ikke helt betegnelsene nå)) som man kan bruke under graviditet. Da klipper man til plastikken til ønsket lengde (dvs. lar det være litt rom igjen på "stanga") og skrur i kulene på piercingen. Selv tok jeg ut navle-piercingen noen år før jeg ble gravid, men hullet/arret har aldri forsvunnet og et stykke ut i graviditeten fikk jeg plutselig et digert kryss der hvor arret etter piercingen var. Anonymkode: da896...f69
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #10 Skrevet 11. mai 2017 Takk for svar! Jeg vet at silikon ikke skal ha noe å si for ammingen foruten at det kan bli mindre plass til melken så man må amme oftere. Jeg tenkte mer på dette med at brystene og brystvortene ofte forandres når man blir gravid. Og som gravid i uke 9 er det i allefall ingen forandringer å skimte enda, så lurte på om det kan være silikonen slm påvirker forandringer eller om det bare er individuelt uansett TS Anonymkode: 28621...28e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #11 Skrevet 11. mai 2017 Tok ut piercingen i 5-6 Mnd troe jeg, den så sprengt ut og begynte å kjennes ubehagelig ut. Har inne fått hverken slapp hun eller strekkmerker på magen, men akkurat der der piercingen satt så er det litt slapt og den er litt skrukkete. Veldig stygt:( Hr forhørt med en plastisk kirug om han kunne fikse det, men han sa at da dår jeg heller bare et stort arr så han nektet å gjøre noe med det. Kan legge med bilde , håper dere ikke spyr 8 år siden jeg fikk barn da. Anonymkode: 04b1b...b25
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #12 Skrevet 11. mai 2017 Syns du så kjempefin ut jeg! Hadde aldri tenkt over "skrukkete hud" som du nevner. Håper jeg blir like heldig med resultatet som deg! TS Anonymkode: 28621...28e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #13 Skrevet 11. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns du så kjempefin ut jeg! Hadde aldri tenkt over "skrukkete hud" som du nevner. Håper jeg blir like heldig med resultatet som deg! TS Anonymkode: 28621...28e Liksom litt skrukkete det hullet var, så det plager meg litt. Har vært gravid 2 ganger, men satt aldri i peiercingen igjen etter 1. Svangerskap. Jaja, kun blitt mye verre da hehe Anonymkode: 04b1b...b25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå