Gå til innhold

Stikking i hjertet ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år og har ofte smerter i brystet/hjertet. Nesten daglig. Det kan komme når j slapper av eller når j stresser. Har hatt d hele livet men aldri sjekket det. Spesielt siste året har j hatt ofte. Det kan vare flere timer. Det er en stikkende smerte. Som om noen "poker" meg i hjertet med en nål. Når j er på jobb kan det "hugge" til og jeg må sette meg. Sånn her er det nesten hver dag. Noen som har erfaringer? Redd for at j har en hjertefeil. Siden det er så ofte og varer så lenge. Da j var yngre fikk j så sterke smerter at j ikke klarte stå. Typ falt i bakken pga smertene. Nå er de mer moderate og varer lenge. Aldri gått til lege fordi j er redd for at d er noe alvorlig 

Videoannonse
Annonse
Gjest BlandaDrops
Skrevet
16 minutter siden, Heidiull skrev:

Jeg er 26 år og har ofte smerter i brystet/hjertet. Nesten daglig. Det kan komme når j slapper av eller når j stresser. Har hatt d hele livet men aldri sjekket det. Spesielt siste året har j hatt ofte. Det kan vare flere timer. Det er en stikkende smerte. Som om noen "poker" meg i hjertet med en nål. Når j er på jobb kan det "hugge" til og jeg må sette meg. Sånn her er det nesten hver dag. Noen som har erfaringer? Redd for at j har en hjertefeil. Siden det er så ofte og varer så lenge. Da j var yngre fikk j så sterke smerter at j ikke klarte stå. Typ falt i bakken pga smertene. Nå er de mer moderate og varer lenge. Aldri gått til lege fordi j er redd for at d er noe alvorlig 

Sjekk deg hos legen du ;)

Dersom det er til trøst så er jeg like gammel som deg og har hatt samme symptomene som du beskriver hele livet.

Jeg ble utredet uten at de fant noe så tenk positive tanker og bestill time.

Skrevet (endret)
1 time siden, Heidiull skrev:

Du skulle jo vært undersøkt for mange år siden. Dt kan være muskelsmerter, noe med lungene eller hjertet. Hvis du ikke vil gå til lege, håper du på et mirakel da, at smertene skal gå over av seg selv? Ring imorgen og få en time hos legen snarest mulig.

Selv har jeg atrieflimmer og hjertesvikt. Det ble fastslått på et annet sykehus enn der jeg bodde før. Jeg var til flere undersøkelser der, tok EKG og andre prøver. De var tilsynelatende negative.

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 15 år og sliter med det samme, har hatt det i et par år nå men ingen tar meg seriøst. Legene vil ikke undersøke meg eller noe. De sier jeg er for "ung" til å ha hjerteproblemer. Jeg har alle symptomene på blodpropp også, går på ppiller. Kan det ha noe med det? Sorry om jeg sporer av.

Anonymkode: fb02b...a05

AnonymBruker
Skrevet

Nest sannsynlig luftsmerter. Med mindre du har en BMI på 30+

Anonymkode: d2b48...a9c

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 15 år og sliter med det samme, har hatt det i et par år nå men ingen tar meg seriøst. Legene vil ikke undersøke meg eller noe. De sier jeg er for "ung" til å ha hjerteproblemer. Jeg har alle symptomene på blodpropp også, går på ppiller. Kan det ha noe med det? Sorry om jeg sporer av.

Anonymkode: fb02b...a05

Alle symptomene? Ekstreme smerter så du ikke klarer å gå, feber og kaldsvette, så store pusteproblemer at de overfladiske pustingen din gjør at du er sengeliggende? Hovne ben? Det bør du absolutt få sjekket.

Jeg har hatt blodpropper et titalls ganger så vet godt hva symptomene kan være. 

Anonymkode: d2b48...a9c

Gjest Aktivdame
Skrevet
6 timer siden, Heidiull skrev:

Hjertesmerter går man til lege med.

Kg er ikke dette sted for dette.

AnonymBruker
Skrevet

Tør ikke gå til legen, fordi du er redd det kan være alvorlig? Det er da man går til legen! Tenk om det faktisk er noe alvorlig, og medisiner du kan få av legen kan redde livet ditt? Bestill time hos fastlegen nå! :)

jeg har hatt smerter i den ene puppen i det siste, og var redd det var brystkreft. Hadde aldri vært hos fastlegen min før, men bestilte time denne uken. Var fryktelig nervøs og så for meg lang utredning, mammografi osv. Viste seg det var muskelknuter under brystet, og fikk henvisning til fysioterapeut :) så det er kanskje ikke så ille som man frykter. 

Anonymkode: 64d03...24e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg, søsteren min og moren vår opplever alle slike stikksmerter under perioder med stress eller når vi har sovet veldig lite natta før. Det begynte hos alle oss tre i tenårene. Moren min har vært på utredning for det flere ganger, og fått beskjed om at det bare er muskulære smerter. Så jeg tar det med ro. Det kjennes ut som om det er hjertet som regel, men av og til kommer det også på høyre side. Kjennes ut som et knivstikk som gjør at jeg føler jeg må sitte helt i ro og nesten ikke trekke pusten til det går over. Når det først oppstod trodde jeg det var hjerteinfarkt (i en alder på sånn ca. 15), men etter å ha snakket med moren min, som nå har levd med det samme i snart 50 år, så jeg satser på at jeg også klarer meg. 

Men at det varer i flere timer, eller at du har det veldig ofte (vet ikke helt hva du legger i ofte), kan tyde på at du kanskje hadde hatt godt av en legetime, mest for å berolige deg selv. 

Anonymkode: 3ccbb...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...