Gå til innhold

au, au, au musa mi svir noe helt sykt!

Anbefalte innlegg

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Jeg vokset meg selv brasiliansk igår kveld hvilket gjorde skikkelig vondt (duh, selvfølgelig gjør det det), men jeg kjølte ned måned kalde kluter og godt med krem.

Greia er den at det er blitt vondere og vondere utover dagen å nå svir det noe helt forferdelig :(

Au, au, au det er så vondt. Det er knall rødt og varmt. Jeg sitter her å lurer på å dra til legevakten nå. Jeg vet ikke om jeg holder ut til imorra :(

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg poster dette her, vel kanskje jeg er ute etter andres erfaringer med lignende symptomer og tips til eventuelle lindrende tiltak?

Ånei å nei, jeg bare må ta meg råd til profesjonell voksing fremover.

Au, au :(:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende du har fått infeksjon. 
Folk har død av å vokse seg selv, anbefaler deg å få det sjekket av legen med en gang. Om man ikke har rett kunnskap om voks, kan man rive bort hud, som fort blir infisert.
Muligens flaut, men bedre en å dø. 
1001 ways to die; bush defeated  (om du vil se hvordan man kan dø av voksing) 

• Liker 5
Skrevet

Ville tatt en tur på legevakta.

Bruk branngel eller aloe vera for å dempe den verste svien, jeg tror du kan ha fått en lett forbrenning. (ja det kan forekomme selv om man ikke brenner seg. Ved å rive av det øverste hudlaget med voks, kan man få samme symptomer som kraftig solforbrenning feks)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ha på MASSE aloe vera og ta en telefon til legevakten for å høre om du kanskje burde komme inn. Som minya sier så kan man faktisk få både brannskader og betennelser av slik 😳

Anonymkode: f3ef8...656

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Brannsalve? Høres ut som brannsår. 

Anonymkode: de563...536

• Liker 2
Skrevet

Allergisk reaksjon ? 

Har du kortison krem? Prøv å se om det lindrer :)  (off god bedring!) 

Gjest BlandaDrops
Skrevet (endret)

Takk for input, jeg kjører på med aloe og venter det ut litt.

Jeg er på hytta så må kjøre 40 min for å komme meg til legevakta.

Har ikke kortisonsalve nei :(

Endret av BlandaDrops
Skrevet
31 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Takk for input, jeg kjører på med aloe og venter det ut litt.

Jeg er på hytta så må kjøre 40 min for å komme meg til legevakta.

Har ikke kortisonsalve nei :(

Tenker hvis det er brannskade så hadde du fått vont med en gang? 

Har du pyrisept/saltvann? - sink salve? Hadde tatt et par Ibux og allergi medisin hvis du har det tilgjengelig :) 

jeg har fått en allergisk reaksjon av en krem som jeg kjøpte i en automat på solstudio. Ble helt ildrød, svidde som fy! Måtte på legevakten å få allergimedisin :fnise: føler med deg! 

det hjalp litt med kald dusj. Du kan oppbevare aloveran i kjøleskap for mer lindring :) 

Skrevet

Jeg tenker du har fått allergisk reaksjon. Har du zyrtec i hus? Kanskje det kunne hjulpet? Men jeg ville kontaktet lege i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Allergisk mot voksen kanskje? Smør på aloevera eller lignende og se an om det hjelper. Hvis ikke bør du dra på legevakta

Anonymkode: c0d32...e78

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Aloe Vera hjalp heldigvis, men er fremdeles rødt og varmt.

Tror jeg får ta en tur ned til lege.

Jeg har fastlege i Oslo, men er på ei hytte i Telemark. Hvilken lege skal jeg gå til her?

Legevakt?

Skrevet
51 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Aloe Vera hjalp heldigvis, men er fremdeles rødt og varmt.

Tror jeg får ta en tur ned til lege.

Jeg har fastlege i Oslo, men er på ei hytte i Telemark. Hvilken lege skal jeg gå til her?

Legevakt?

Nærmeste legevakt funker fint. Meld skade, ikke sykdom når du melder deg opp i skranken.

Skrevet
10 timer siden, BlandaDrops skrev:

Jeg vokset meg selv brasiliansk igår kveld hvilket gjorde skikkelig vondt (duh, selvfølgelig gjør det det), men jeg kjølte ned måned kalde kluter og godt med krem.

Greia er den at det er blitt vondere og vondere utover dagen å nå svir det noe helt forferdelig :(

Au, au, au det er så vondt. Det er knall rødt og varmt. Jeg sitter her å lurer på å dra til legevakten nå. Jeg vet ikke om jeg holder ut til imorra :(

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg poster dette her, vel kanskje jeg er ute etter andres erfaringer med lignende symptomer og tips til eventuelle lindrende tiltak?

Ånei å nei, jeg bare må ta meg råd til profesjonell voksing fremover.

Au, au :(:(:(

Du fikk jo endel råd i den forrige tråden din. Hvorfor gikk du likevel til det skritt å vokse deg selv der nede? 

Antakelig har du revet av det øverste hudlaget, og laget "brannsår" der nede, fordi du har brukt feil voks, tatt for hardt i, eller begge deler. Allergisk reaksjon høres usannsynlig ut. 

Det er derfor man ikke skal eksperimentere med slikt når man ikke har den rette kunnskapen. En hudpleier har 3 års skolegang, og deretter trening og opplæring før de starter å vokse sensitiv hud nedentil. 

Du får ringe legevakta å høre. Sannsynligvis vil de gi deg ett eller annet. 

Men mtp at du skulle spare penger kan jeg opplyse om at det har du sannsynligvis ikke gjort. Voksen kostet penger, en konsultasjon hos legen koster penger, det samme gjør medisiner og evt salver. For ikke å snakke om drivstoff eller penger til bussbillett til legevakta. Kjører du selv kan det hende du også må betale parkeringsavgift. 

Du skulle brukt høvel og skum så hadde du sluppet alt dette. For du fikk minst 2 råd om ikke å utføre brazilian på deg selv uten nødvendig kunnskap og erfaring.

Så jeg synes ikke synd på deg. Som man reder ligger man her i livet. 

• Liker 8
Gjest BlandaDrops
Skrevet
7 minutter siden, Minya skrev:

Nærmeste legevakt funker fint. Meld skade, ikke sykdom når du melder deg opp i skranken.

Takk for tips, I'll do.

Gjest BlandaDrops
Skrevet
3 minutter siden, Timsy skrev:

Du fikk jo endel råd i den forrige tråden din. Hvorfor gikk du likevel til det skritt å vokse deg selv der nede? 

Antakelig har du revet av det øverste hudlaget, og laget "brannsår" der nede, fordi du har brukt feil voks, tatt for hardt i, eller begge deler. Allergisk reaksjon høres usannsynlig ut. 

Det er derfor man ikke skal eksperimentere med slikt når man ikke har den rette kunnskapen. En hudpleier har 3 års skolegang, og deretter trening og opplæring før de starter å vokse sensitiv hud nedentil. 

Du får ringe legevakta å høre. Sannsynligvis vil de gi deg ett eller annet. 

Men mtp at du skulle spare penger kan jeg opplyse om at det har du sannsynligvis ikke gjort. Voksen kostet penger, en konsultasjon hos legen koster penger, det samme gjør medisiner og evt salver. For ikke å snakke om drivstoff eller penger til bussbillett til legevakta. Kjører du selv kan det hende du også må betale parkeringsavgift. 

Du skulle brukt høvel og skum så hadde du sluppet alt dette. For du fikk minst 2 råd om ikke å utføre brazilian på deg selv uten nødvendig kunnskap og erfaring.

Så jeg synes ikke synd på deg. Som man reder ligger man her i livet. 

Du trenger ikke synes synd på meg. Har jeg egentlig bedt om noe "pity" fra deg eller noen andre?

Jeg spurte bare om råd til å dempe smertene.

Skrevet (endret)

Dette kan være så mangt. Brannskade, åpent sår, allergisk reaksjon, infeksjon. Du bør uansett dra til lege. Ikke prøv å behandle selv når du ikke vet hva det er!! Aloevera kan ikke gjøre den største skade, men kortison osv bør du ikke prøve før du har snakket med en lege. 

Endret av boblevann
  • Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Du trenger ikke synes synd på meg. Har jeg egentlig bedt om noe "pity" fra deg eller noen andre?

Jeg spurte bare om råd til å dempe smertene.

Hadde du fulgt rådene du fikk i den forrige tråden ville du sluppet denne smørja.

Du presterte å skrive "au" minst 8 ganger iløpet av hovedinnlegget. I mine øyne ber du da om "pity". 

Dra heller på legevakta. 

Så kan du opprette en ny tråd senere der du advarer alle mot å gjøre som deg :fnise:

• Liker 9
Gjest BlandaDrops
Skrevet
1 minutt siden, Timsy skrev:

Hadde du fulgt rådene du fikk i den forrige tråden ville du sluppet denne smørja.

Du presterte å skrive "au" minst 8 ganger iløpet av hovedinnlegget. I mine øyne ber du da om "pity". 

Dra heller på legevakta. 

Så kan du opprette en ny tråd senere der du advarer alle mot å gjøre som deg :fnise:

Fint du koser deg, skikkelig karakter.

Skrevet
1 minutt siden, BlandaDrops skrev:

Fint du koser deg, skikkelig karakter.

Jeg koser meg ikke, men det blir litt for dumt når du oppretter en tråd om hjemme-brazilian, der du får tips om å ikke gjøre det, før du etter en knapp uke søker råd mot skadene du påførte deg selv ved å gå mot bedre vitende.

• Liker 10
Gjest BlandaDrops
Skrevet
1 minutt siden, Timsy skrev:

Jeg koser meg ikke, men det blir litt for dumt når du oppretter en tråd om hjemme-brazilian, der du får tips om å ikke gjøre det, før du etter en knapp uke søker råd mot skadene du påførte deg selv ved å gå mot bedre vitende.

Ok, jeg fortjener det greit nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...