Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har drevet på med trening og sunn mat av og på i 3-4 mnd nå men det er ikke før for en mnd siden at jeg begynte helt seriøst. Hvis jeg spiser helt rent, drikker kun vann med sitron, droppet godteri/junk (noe som går helt fint da jeg ikke spiser det uansett), lite salt, 1500-1700 kcal om dagen, tar proteinshake etter trening osv. Er det mulig å få resultater før 1.juli da? Jeg merker allerede litt forbedring. Er 167 og rundt 58 kg, er tynn feit. Trener styrke, følger et rumpe program fra Tammy Hembrow.

Anonymkode: 1a6bf...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror du vil oppnå mye frem til sommeren om du følger et bra kostholdsopplegg med god trening. Det med proteiner etter trening er visst ikke så viktig ifølge nyere forskning. Bare sørg for å få i deg nok proteiner i løpet av dagen så holdet det i massevis :)

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

drikker kun vann med sitron

?

Og ville heller kjørt et skikkelig fullskroppsprogram for best resultater. 

Anonymkode: 634b2...977

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har drevet på med trening og sunn mat av og på i 3-4 mnd nå men det er ikke før for en mnd siden at jeg begynte helt seriøst.

Flott å ta ting seriøst, men definer "seriøst"!

Sitat

Hvis jeg spiser helt rent,

Helt unødvendig, fordi 1) ingen er enig om hva "spise rent" betyr, og 2) et godt kosthold innebærer at du får i deg alt du trenger og ikke for mye av noe, og nesten alt kan være en del av et godt kosthold. Det finnes ingen supermat og ingen mat er giftig (med visse unntak, noen japanske fisker og grønne poteter, men ingen vanlig mat er giftig, og dermed ikke "usunn", eller "uren").

Sitat

drikker kun vann med sitron,

Vann er bra, men hva er poenget med sitron? Du kan også drikke hva du vil.

Sitat

droppet godteri/junk (noe som går helt fint da jeg ikke spiser det uansett), lite salt,

Dette er unødvendig, og vi skal ha i oss en del salt hver dag.

Sitat

1500-1700 kcal om dagen,

Det er best om du regner ut hvor mye du skal ha og så er nøyaktig med inntaket.

Sitat

tar proteinshake etter trening osv.

Sannsynligvis helt unødvendig.

Sitat

Er det mulig å få resultater før 1.juli da? Jeg merker allerede litt forbedring. Er 167 og rundt 58 kg, er tynn feit. Trener styrke, følger et rumpe program fra Tammy Hembrow.

Du er neppe tynnfeit med de målene. Musklene vokser når du vekselvis bruker dem så de blir slitne, og gir dem hvile så de får bygd seg opp igjen. Hvor mye de vil kunne vokse fram til 1. juli, er umulig å spå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dropp proteinshake, spis balanserte måltider istedet om du skal være streng med kalorier. Hvis du vil se fremgang på kort tid bør du også spise mer for å unngå å miste muskelmasse og bli slapp og svak. Vurder et helkroppsprogram og aldri ligg så lavt som 1500 kalorier med mindre du ligger i senga hele dagen. Det er ikke vits å trene om man ikke spiser nok mat.

Gjør forandringer du kan leve med og spis mat du liker. 

Anonymkode: 6390b...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Pringle skrev:

Flott å ta ting seriøst, men definer "seriøst"!

Helt unødvendig, fordi 1) ingen er enig om hva "spise rent" betyr, og 2) et godt kosthold innebærer at du får i deg alt du trenger og ikke for mye av noe, og nesten alt kan være en del av et godt kosthold. Det finnes ingen supermat og ingen mat er giftig (med visse unntak, noen japanske fisker og grønne poteter, men ingen vanlig mat er giftig, og dermed ikke "usunn", eller "uren").

Vann er bra, men hva er poenget med sitron? Du kan også drikke hva du vil.

Dette er unødvendig, og vi skal ha i oss en del salt hver dag.

Det er best om du regner ut hvor mye du skal ha og så er nøyaktig med inntaket.

Sannsynligvis helt unødvendig.

Du er neppe tynnfeit med de målene. Musklene vokser når du vekselvis bruker dem så de blir slitne, og gir dem hvile så de får bygd seg opp igjen. Hvor mye de vil kunne vokse fram til 1. juli, er umulig å spå.

Det virker ikke som at du har så mye erfaring. Men for å svare deg; Før var jeg sånn at jeg mer bare hang på treningssenteret, nå tar jeg skikkelig i og sliter meg ut, og kjenner at jeg elsker å trene og får bedre selvtillit av det. Spiser også bra, noe jeg ikke var like flink med før.

Med ren mat mener jeg mye grønnsaker, rent kjøtt, ingen halvfabrikat osv. Jeg vil spise rent fordi jeg føler meg bedre av det, og cellulittene mine har forsvunnet helt.

Jeg liker ikke å drikke bare vann, sitrondråper gir mer smak og da får jeg i meg mye mer! I tillegg så har det bedringer for huden min. Synes vann funker best som tørstedrikk, men kan godt drikke litt brus i helgene.

Jeg får sykt mye vann i kroppen av mye salt, og føler meg oppblåst. Etter jeg kuttet ut salt på maten i ALT jeg spiser er magen bedre.

Enig.

Vil bygge muskler fortere, så proteinshake fortsetter jeg med :)

Jo, jeg er litt tynnfeit dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
På 11.5.2017 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke som at du har så mye erfaring. Men for å svare deg; Før var jeg sånn at jeg mer bare hang på treningssenteret, nå tar jeg skikkelig i og sliter meg ut, og kjenner at jeg elsker å trene og får bedre selvtillit av det. Spiser også bra, noe jeg ikke var like flink med før.

Med ren mat mener jeg mye grønnsaker, rent kjøtt, ingen halvfabrikat osv. Jeg vil spise rent fordi jeg føler meg bedre av det, og cellulittene mine har forsvunnet helt.

Jeg liker ikke å drikke bare vann, sitrondråper gir mer smak og da får jeg i meg mye mer! I tillegg så har det bedringer for huden min. Synes vann funker best som tørstedrikk, men kan godt drikke litt brus i helgene.

Jeg får sykt mye vann i kroppen av mye salt, og føler meg oppblåst. Etter jeg kuttet ut salt på maten i ALT jeg spiser er magen bedre.

Enig.

Vil bygge muskler fortere, så proteinshake fortsetter jeg med :)

Jo, jeg er litt tynnfeit dessverre. 

Jeg synes det virker som du gjør veldig mye bra for å klare å gå opp i muskelmasse. Men jeg ville som en annen nevner kjørt et fullkroppsprogram i stedet for kun rumpe. I tillegg må du se an over tid om du får i deg nok kalorier. Dette med høy mengde protein er faktisk ikke så viktig, så proteinshaken vil mest sannsynlig ikke ha noe å si. Man kan kun bygge så og så mye muskelmasse om dagen, og så lenge man får i seg så og så mye protein vil dette hjelpe med byggingen av muskler. Det er en myte at man må ha veldig mye protein. Man må ha mer kalorier inn enn man forbrenner, over xxg protein, men de mengdene de skriver om på bodybuilding forum, og der det spiser flerfoldige kyllingfileter om dagen, det er bare tull. Det er ikke bærekraftig for verden, og det er ikke bærekraftig for lommeboka. 

Anonymkode: bb0d2...6c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...