Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gøteborg har fra før 6 no-go soner, men nå kan det blir flere på neste oppdatering, det skriver Gøteborgs posten. En av stedene er Tynnered, hvor et 20-talls ungdommer slåss med kniver i kveld.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/jätteslagsmål-i-göteborg-kvinna-till-sjukhus-1.4275746

Definisjonen på en no-go sone er :

Med särskilt utsatt område menas att polisen där har svårt att fullfölja sina uppdrag, att det finns parallella samhällsstrukturer, att invånarna är obenägna att deltaga i rättsprocessen och att det förekommer religiös extremism.

I tillegg vil jeg føye til at kvinner som går vestlig kledd blir trakassert.

Så kan man jo under seg hva sosialdemokratene som har regjeringsmakten tenker, tror de at dette kanskje går over av seg selv?

Anonymkode: a072d...da6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gøteborg har fra før 6 no-go soner, men nå kan det blir flere på neste oppdatering, det skriver Gøteborgs posten. En av stedene er Tynnered, hvor et 20-talls ungdommer slåss med kniver i kveld.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/jätteslagsmål-i-göteborg-kvinna-till-sjukhus-1.4275746

Definisjonen på en no-go sone er :

Med särskilt utsatt område menas att polisen där har svårt att fullfölja sina uppdrag, att det finns parallella samhällsstrukturer, att invånarna är obenägna att deltaga i rättsprocessen och att det förekommer religiös extremism.

I tillegg vil jeg føye til at kvinner som går vestlig kledd blir trakassert.

Så kan man jo under seg hva sosialdemokratene som har regjeringsmakten tenker, tror de at dette kanskje går over av seg selv?

Anonymkode: a072d...da6

Dette er jo ikke et nytt problem. Det har vært utfordrende områder i mange år - gjennom flere regjeringer. 

Og "no-go" soner er en eskalerende bruk av begrep. Det er det media har kalt områdene hvor ambulanse og brannvesen ikke drar til uten beskyttelse av politiet. 

Og det er slike oppdrag hver eneste dag i Norge og - da med truende etnisk norske nordmenn som går løs på helse / brann. 

Det er utfordrende områder, ja. Men de har vi også i Norge. Områder hvor fastboende ikke stoler på myndighetene. Fjell i Drammen, Brunstad i Stokke, flere områder i Oslo. 

Om du lurer på hva Brunstad er, er det Oslofjord convention center som Smiths venner eier. Der skjer det mye rart som "ordnes internt" i rådet. Men det er kanskje sosialdemokratenes skyld og?

Og for å ha sagt det, jeg stemmer ikke det du tror jeg stemmer. Jeg er bare dritt lei av at folk som deg henter "nyheter" fra document.no og presenterer det som fakta. Det hjelper ingen, det skaper bare forvirring. 

Anonymkode: 076bc...681

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og det er slike oppdrag hver eneste dag i Norge og - da med truende etnisk norske nordmenn som går løs på helse / brann. 

Det er utfordrende områder, ja. Men de har vi også i Norge. Områder hvor fastboende ikke stoler på myndighetene. Fjell i Drammen, Brunstad i Stokke, flere områder i Oslo. 

Om du lurer på hva Brunstad er, er det Oslofjord convention center som Smiths venner eier. Der skjer det mye rart som "ordnes internt" i rådet. Men det er kanskje sosialdemokratenes skyld og?

Og dette mener du altså at er sammenliknbart med at store grupper mennesker kommer og kaster stein, sloss og setter fyr på biler og andre ting hvis offentlige tjenestepersoner er der for lenge?

Anonymkode: 5a2fb...eaa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette mener du altså at er sammenliknbart med at store grupper mennesker kommer og kaster stein, sloss og setter fyr på biler og andre ting hvis offentlige tjenestepersoner er der for lenge?

Er det alt du trakk ut av innlegget mitt?

Dette problemet i Sverige er ikke skapt av sosialdemokrater. Den andre siden av politikken har også vært med på dette. 

Tipper at når du ser en utlending kaste stein, ser du ikke en kriminell idiot, du ser en politiker. 

Slutt å skyv ansvaret over på politikere, det er en alt for treg løsning. Og helt ærlig, virker det som om dere liker at det er litt bråk, så dere har noe å bruke når dere skal klage på politiske retninger. 

Les fra andre kilder enn document.no og hev blikket litt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter refererte til en artikkel fra Göteborgs-Posten. Document.no bruker også å referere til andre kilder, så hva er problemet ditt?

Det finnes ingen løsning bortsett fra å stanse innvandringen, og det begynner alllerede å bli for sent. Forstår du det?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser verken document.no eller liknende nettsteder, men i motsetning til deg graver jeg ikke hodet fullstendig ned i sanden heller. Det holder lenge å lese vanlige norske nettsteder som Aftenposten og NRK for å vite hva som skjer i Sverige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser verken document.no eller liknende nettsteder, men i motsetning til deg graver jeg ikke hodet fullstendig ned i sanden heller. Det holder lenge å lese vanlige norske nettsteder som Aftenposten og NRK for å vite hva som skjer i Sverige.

49 minutter siden, Z.Z skrev:

Trådstarter refererte til en artikkel fra Göteborgs-Posten. Document.no bruker også å referere til andre kilder, så hva er problemet ditt?

Det finnes ingen løsning bortsett fra å stanse innvandringen, og det begynner alllerede å bli for sent. Forstår du det?

Men det var da voldsomt folkens. 

Jeg har ikke noe problem. Slapp helt av :)

Løsningen å stanse innvandringen er treg, fjerner ikke problemet som allerede er her og har en drøss andre faktorer. Det er bare snevre folk som dere som tror "STANS INNVANDRINGEN" er en løsningenes hellige gral. 

Se forbi hudfargen og se at dette er idiotiske kriminelle ungdommer som må strammes inn. De har blitt oversett for lenge og det er ikke sosialdemokratene som har skylden for det. Det er like mye partiene på andre siden av skalaen som skal ha skylden for det. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det var da voldsomt folkens. 

Jeg har ikke noe problem. Slapp helt av :)

Løsningen å stanse innvandringen er treg, fjerner ikke problemet som allerede er her og har en drøss andre faktorer. Det er bare snevre folk som dere som tror "STANS INNVANDRINGEN" er en løsningenes hellige gral. 

Se forbi hudfargen og se at dette er idiotiske kriminelle ungdommer som må strammes inn. De har blitt oversett for lenge og det er ikke sosialdemokratene som har skylden for det. Det er like mye partiene på andre siden av skalaen som skal ha skylden for det. 

Du har misforstått totalt som forventet. Hudfarge trenger ikke å bety noe som helst i mindre skala, men i større vil det få konsekvenser fordi vi tross alt er forskjellige av natur og av kultur. Om man i mindre grad adopterte barn fra ikke-europeiske land som oppfostres av etnisk norske foreldre, så vil dette problemet være minimalt, men likevel ha et utslag i større skala. Innvandring der foreldre fra andre områder oppdrar sine egne, vil ha helt andre utslag på kulturell og ideologisk forståelse. Det er egentlig opplagt.

Hvorfor begynte du å "beskylde" trådstarter for å referere til document.no når det var tydelig at denne henviste til gp? Jeg vet hvorfor, men er villig til å høre din forklaring.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Z.Z skrev:

Du har misforstått totalt som forventet. Hudfarge trenger ikke å bety noe som helst i mindre skala, men i større vil det få konsekvenser fordi vi tross alt er forskjellige av natur og av kultur. Om man i mindre grad adopterte barn fra ikke-europeiske land som oppfostres av etnisk norske foreldre, så vil dette problemet være minimalt, men likevel ha et utslag i større skala. Innvandring der foreldre fra andre områder oppdrar sine egne, vil ha helt andre utslag på kulturell og ideologisk forståelse. Det er egentlig opplagt.

Hvorfor begynte du å "beskylde" trådstarter for å referere til document.no når det var tydelig at denne henviste til gp? Jeg vet hvorfor, men er villig til å høre din forklaring.

Interessant at du to ganger på rad forsvarer document.no. Grunnen til at jeg tok opp nettsiden din er på grunn av at TS hadde samme vinkling på innlegget som document har på artiklene sine. Men nok om det. 

Du skjønner ikke du. Jeg driter i hvem foreldrene til steinkasterne er. Det hjelper nada og du høres ut som en kriminolog ala "å nei, der ligger en ihjelslått mann, det er en gjerningsperson som trenger hjelp". 

Om man kan behandle dette som et kriminelt problem først og ikke diskutere kulturen til lovlydige innvandrere - så slipper man kanskje å stigmatisere enda flere. 

En steinkaster er en kriminell. Vi hadde et par av de i Oslo før og. Norske alle som en og ingen snakket om kulturen deres. Problemet ble løst ved å bruke ordensmakt (mer politi), ikke ved å diskutere politikk på lavt nivå som du gjør ;)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at du to ganger på rad forsvarer document.no. Grunnen til at jeg tok opp nettsiden din er på grunn av at TS hadde samme vinkling på innlegget som document har på artiklene sine. Men nok om det. 

Du skjønner ikke du. Jeg driter i hvem foreldrene til steinkasterne er. Det hjelper nada og du høres ut som en kriminolog ala "å nei, der ligger en ihjelslått mann, det er en gjerningsperson som trenger hjelp". 

Om man kan behandle dette som et kriminelt problem først og ikke diskutere kulturen til lovlydige innvandrere - så slipper man kanskje å stigmatisere enda flere. 

En steinkaster er en kriminell. Vi hadde et par av de i Oslo før og. Norske alle som en og ingen snakket om kulturen deres. Problemet ble løst ved å bruke ordensmakt (mer politi), ikke ved å diskutere politikk på lavt nivå som du gjør ;)

Du vet at du mister all troverdighet med denne argumentasjonen? Trådstarter har ALDRI referert til denne siden, bare til gp, som er en liberal avis i Sverige. Du er like fjern som veldig mange andre, selv om du påstår "Og for å ha sagt det, jeg stemmer ikke det du tror jeg stemmer." Hvorfor har jeg liten tiltro til deg mon tro?

For øvrig er dine forslag tåpelige. Vi trenger ikke mer politi så lenge vi opprettholder homogeniteten og vårt eget samfunn. Vi var på vei til noe stort før folk som deg fant det for godt å tillate masseinnvandring. Da blir resultatet noe annet, noe du definitivt ikke har tenkt nøye nok igjennom.

Lenge leve internasjonalismen! Hva sier du? En utdatert ideologi som ikke lenger har noen relevans, men som ikke vil gi seg og styrer oss den dag i dag. Jeg har sagt det før, da må du ta konsekvensene av politikken, du må føle den psykiske og fysiske smerten til nordmenn som får dette på kroppen, du er delvis ansvarlig. Husk det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke et nytt problem. Det har vært utfordrende områder i mange år - gjennom flere regjeringer. 

Og "no-go" soner er en eskalerende bruk av begrep. Det er det media har kalt områdene hvor ambulanse og brannvesen ikke drar til uten beskyttelse av politiet. 

Og for å ha sagt det, jeg stemmer ikke det du tror jeg stemmer. Jeg er bare dritt lei av at folk som deg henter "nyheter" fra document.no og presenterer det som fakta. Det hjelper ingen, det skaper bare forvirring. 

Artikelen stammer ikke fra Document.no, men en av sveriges største aviser.

Begrepet No-Go soner stammer fra Frankrike som har samme type problemer. I Sverige heter det "Spesiel utsatte områder"
Dvs områder med mye Islamisme, kvinner i kort skjørt bli trakassert, gjeng vold og overfallsvoldtekter, hat i mot svensker osv osv. Så jeg synes vi like gjerne kan kalle det No-Go soner, et sted hvor ingen europeiske kvinner tør å gå etter mørkets frembrud og hvor brannvesen og ambulanser ikke drar inn uten støtte av politiet.

Du må gjerne kalle det utfordringer, men jeg vil heller kalle det et vedlig alvorlig problem for nasjonal staten sverige.

Jeg har vokst opp med Smiths venner som nabo da vi bodde i Sandefjord, i tennårene gikk jeg ganske trashy kledd, med så mye utrigning jeg kunne. Aldri et stygt ord fra nabojentene eller foreldrene som til og med innviterte meg inn. Da jentene var på besøk hos oss, yttret foreldrene bare et par ønsker, at vi ikke så på TV, Internett eller Spilte TV-spill. Så skjønner ikke at du sammenligner de med islamister.

Anonymkode: fc834...7f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det løser ikke alt, men hindrer at det blir verre.

Så er det jo slik at mennesker med høy IQ i større grad en andre greier å lære av andres feil.

Så blir spørsmålet, er nordmenn smarte nok til å hindre at vi blir som Sverige? Da må vi stemmer / legge press på politikerne om å få en strengere innvandrings politikk. Dessverre så vil både Krf, Venstre og AP ha en "rausere" asylpolitikk.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Z.Z skrev:

Du vet at du mister all troverdighet med denne argumentasjonen? Trådstarter har ALDRI referert til denne siden, bare til gp, som er en liberal avis i Sverige. Du er like fjern som veldig mange andre, selv om du påstår "Og for å ha sagt det, jeg stemmer ikke det du tror jeg stemmer." Hvorfor har jeg liten tiltro til deg mon tro?

For øvrig er dine forslag tåpelige. Vi trenger ikke mer politi så lenge vi opprettholder homogeniteten og vårt eget samfunn. Vi var på vei til noe stort før folk som deg fant det for godt å tillate masseinnvandring. Da blir resultatet noe annet, noe du definitivt ikke har tenkt nøye nok igjennom.

Lenge leve internasjonalismen! Hva sier du? En utdatert ideologi som ikke lenger har noen relevans, men som ikke vil gi seg og styrer oss den dag i dag. Jeg har sagt det før, da må du ta konsekvensene av politikken, du må føle den psykiske og fysiske smerten til nordmenn som får dette på kroppen, du er delvis ansvarlig. Husk det.

Jeg har heller aldri sagt han har referert dit. Men du har tungt for det så jeg skal gjenta meg selv: TS sin argumentasjon ligner svært på den man ser på document. 

Og det samme gjør din i det du mener at vi ikke trenger mer politi så lenge vi alle er like. Det er i grenseland til regnestykkene barn fikk i nazi - Tyskland ala "hvor mange sykehus koster disse personene oss". Du må jobbe litt hardere med fremstillingen din, vg-kommentatoren i deg begynner å synes ;)

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikelen stammer ikke fra Document.no, men en av sveriges største aviser.

Begrepet No-Go soner stammer fra Frankrike som har samme type problemer. I Sverige heter det "Spesiel utsatte områder"
Dvs områder med mye Islamisme, kvinner i kort skjørt bli trakassert, gjeng vold og overfallsvoldtekter, hat i mot svensker osv osv. Så jeg synes vi like gjerne kan kalle det No-Go soner, et sted hvor ingen europeiske kvinner tør å gå etter mørkets frembrud og hvor brannvesen og ambulanser ikke drar inn uten støtte av politiet.

Du må gjerne kalle det utfordringer, men jeg vil heller kalle det et vedlig alvorlig problem for nasjonal staten sverige.

Jeg har vokst opp med Smiths venner som nabo da vi bodde i Sandefjord, i tennårene gikk jeg ganske trashy kledd, med så mye utrigning jeg kunne. Aldri et stygt ord fra nabojentene eller foreldrene som til og med innviterte meg inn. Da jentene var på besøk hos oss, yttret foreldrene bare et par ønsker, at vi ikke så på TV, Internett eller Spilte TV-spill. Så skjønner ikke at du sammenligner de med islamister.

Så hvorfor skrev du ikke "utsatte soner"? Ikke sensasjonelt nok til å holde liv i de tynne argumentene dine?

Du skjønte ikke sammenligningen min med smiths venner (eller andre lukkede miljøer). Poenget var at det er ikke "utlendingene" som startet konseptet at man holder seg unna myndighetene. Det er et svært norsk fenomen faktisk. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det løser ikke alt, men hindrer at det blir verre.

Så er det jo slik at mennesker med høy IQ i større grad en andre greier å lære av andres feil.

Så blir spørsmålet, er nordmenn smarte nok til å hindre at vi blir som Sverige? Da må vi stemmer / legge press på politikerne om å få en strengere innvandrings politikk. Dessverre så vil både Krf, Venstre og AP ha en "rausere" asylpolitikk.

Og de som allerede er der? Skal problemet løses politisk eller ved bruk av ordensmakt?

Ved å diskutere det i hjel skjer det ingenting - politiet i Sverige er skakkjørt. Kanskje de bør begynne der.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller aldri sagt han har referert dit. Men du har tungt for det så jeg skal gjenta meg selv: TS sin argumentasjon ligner svært på den man ser på document. 

Og det samme gjør din i det du mener at vi ikke trenger mer politi så lenge vi alle er like. Det er i grenseland til regnestykkene barn fikk i nazi - Tyskland ala "hvor mange sykehus koster disse personene oss". Du må jobbe litt hardere med fremstillingen din, vg-kommentatoren i deg begynner å synes ;)

Ok, jeg skjønner. Du er ute etter å skape litt liv? Ikke kast bort min tid. Dette er faktisk et meget alvorlig tema, det viktigste vi har i dag. Alright then, min fremstilling står fremdeles, du må delvis ta på deg skylden, om du troller eller ikke. Det er opplagt. Samfunnet blir ikke skapt fra et vakum av en eneste leder. Det blir skapt av folket og det er derfor vi er hvor vi er i dag som nasjon. Slikt kommer ikke gratis og det vet vi etter å ha vært under andres styre i hundrevis av år. 1905.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå, Z.Z skrev:

Ok, jeg skjønner. Du er ute etter å skape litt liv? Ikke kast bort min tid. Dette er faktisk et meget alvorlig tema, det viktigste vi har i dag. Alright then, min fremstilling står fremdeles, du må delvis ta på deg skylden, om du troller eller ikke. Det er opplagt. Samfunnet blir ikke skapt fra et vakum av en eneste leder. Det blir skapt av folket og det er derfor vi er hvor vi er i dag som nasjon. Slikt kommer ikke gratis og det vet vi etter å ha vært under andres styre i hundrevis av år. 1905.

Om du ikke vil kaste bort tid, foreslår jeg at du ikke støtter deg til document.no, eller begreper som "no-go" - soner som ikke engang er nevnt i artikkelen til TS. Pust med nesa og se hva problemet er, ikke finn løsninger på marginale deler av det.

Helt riktig at samfunnet er skapt av folket - og den vestlige kulturen hadde ikke vært der den er i dag hadde det ikke vært for påvirkningen fra midtøsten. Du må se litt lenger tilbake enn 1905 ;)

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor skrev du ikke "utsatte soner"? Ikke sensasjonelt nok til å holde liv i de tynne argumentene dine?

Du skjønte ikke sammenligningen min med smiths venner (eller andre lukkede miljøer). Poenget var at det er ikke "utlendingene" som startet konseptet at man holder seg unna myndighetene. Det er et svært norsk fenomen faktisk. 

Ah, jeg ser hva du gjør her. Du har bestemt deg til å bli Den Hvite Ridder for muslimsk innvandring. For la oss nå få det ordet på bordet: Islamisme. Tett fulgt av kvinneundertrykkelse og frivillig segregering. Motstand mot å la seg integrere. Oppdragelse av gutter som lar de få herje fritt, ingen som påvirker de til å vise respekt mot svenske lærere eller svensk politi.

For det er ikke buddhister eller gutter fra Thailand som skaper problemer. Det er en religion, en kultur, og vi vet hvilken.

For å kunne være forberedt til din oppgave som Den Hvite Ridder, leser du Document.no for å kunne se hvilke saker som du gjetter på vil bli tatt opp på KG. Antagelig leser du Rights.no også.

I din iver etter å komme inn og hamre løs med argumentene dine, så du ikke engang at det var linket til Göteborgsposten, men slo fast at det var Document. For du trengte ikke å klikke på linken. Du kjente allerede saken, og hadde muligens notert ned argumenter.

Forsvarer jeg Document? Selvsagt. Sakene de tar opp er godt forankret i andre media. Det Document gjør for meg, er at jeg ikke trenger å lese x antall aviser. Jeg får informasjonen på et sted.

NRK Urix og andre mainstream media bruker også "No go" soner. Godt forsøk. Kjært barn har mange navn.

Endret av ops2
  • Liker 3
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke vil kaste bort tid, foreslår jeg at du ikke støtter deg til document.no, eller begreper som "no-go" - soner som ikke engang er nevnt i artikkelen til TS. Pust med nesa og se hva problemet er, ikke finn løsninger på marginale deler av det.

Helt riktig at samfunnet er skapt av folket - og den vestlige kulturen hadde ikke vært der den er i dag hadde det ikke vært for påvirkningen fra midtøsten. Du må se litt lenger tilbake enn 1905 ;)

Denne tråden handler om uhåndterlige soner i Sverige der politi ikke har tilgang og du sammenligner det med Smiths venner? Er det mulig å være så tåpelig? Ja, absolutt. Og det er du. Samtidig er artikkelen om problematikken fra en seriøs svensk avis.

Nå gidder jeg ikke mer, selv om jeg vet at dette er den forvirrete venstresidens politikk. Rop høyest om rasisme, nazisme, fascisme, men kanskje ikke om kommunisme? Vinn debatten ved å hyle høyest. Når all logikk blir kastet overbord, eller at ingen levninger av din egen ideologi er gyldig, så prøv å vinn diskusjonen med alle andre midler. Det høres veldig familiært ut, og det gjelder også venstresidens diametrale motsetning. Noe som er på full vei inn i vårt samfunn. Komisk nok, siden disse er i direkte motsetning til hverandre ideologisk. Det store spørsmålet er hvem som vil stikke hvem i ryggen og vinne til slutt. Absolutte klovner som ikke har noen som helst interesse for å ta vare på sitt egets folks beste. Bare tulleideologier som skal kverulere seg imellom. Det er din taktikk. "Vinn" kortsiktig for deg selv og tap langsiktig for alle.

PS: Hvis noen lurte så snakker jeg om islam, "venstresidens" kjæledegge, men som også er deres verste fiende når alt kommer til alt.

Endret av Z.Z
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemene forsvinner ikke av at vi begynner med den type newspeak som du mener vi må bruke, og dette evinnelige forsøket ditt på å dra inn document.no begynner å bli kjedelig. Det er tydelig at du mener at hvis du klarer det så kan alle argumenter mot deg avfeies uten at du trenger å komme opp med motargumenter. Vi har aldri hatt den type masseinnvandring fra Midtøsten og Afrika som vi ser nå, og for lenge siden var Europa like barbarisk som Midtøsten er i dag. Saken er at vi ikke ønsker å gå tilbake til det samfunnet.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Du bruker fremdeles ikke ord som Islam eller Muslimer, men Midt-Østen. Vel, Islam underla seg store deler av verden ved å drive erobringskrig. I landene de la under seg, var det oppfinnelser og nyvinninger som dagens muslimer frekt tillegger islam. "Uten islam og muslimer hadde ikke dette fantes".

Ta sydligere deler av Spania, for eksempel. I dag beundrer man de fantastiske bygningene og sier: "Ja, dette ble skapt av araberene. Muslimsk innflytelse har skapt den unike kulturen"

Selvsagt maler man et rosenrødt bilde av toleranse og velvillige muslimske herskere. Mens i virkeligheten massakrerte de hele byer, og ga befolkningen valget mellom Islam og døden. Slik de gjorde i alle andre land de erobret. De vakre bygningene er bygd på blodet fra massakrene, slaver som bygde de, og skatten som ble drevet inn fra ikke-muslimer som fikk leve for å tjene sine nye herrer.

Jøder, muslimer og kristne levde i et strengt hierarki. På toppen muslimene, så de som hadde konvertert til islam, så de kristne (hvis de kjente sin plass) og nederst de foraktete jødene. I 1066 ble alle jødene i Granada utryddet, flere enn de mye mer kjente pognomene i kristne Rhineland.

IS følger den samme oppskriften som i 711, men muslimene fikk leve lenger i fred i sitt Al-Andalus, i Andalusia. La oss nevne den kristne Pelagius, som nektet å konvertere som 13-åring, han skal ha fornærmet kalifen ved å avslå hans tilnærmelser. Vel, om kalifen virkelig vill ha han, eller bare hans omvendelse, vites ikke sikkert. Uansett ble 13-åringen torturert i 6 timer, og deretter ble kroppen hans stykket opp. Høres ut som IS, ikke sant?

Muslimene gjorde flere framstøt nordover, Mange kjenner slaget ved Wien i 1529 hvor det Ottomanske empiret ble stoppet fra å erobre Europa ved Wien's porter.

Færre kjenner slaget ved de franske byene Tours/Poitiers i 732, hvor Charles Martel slo en hær av Umayyad Kalifatet, og jaget de tilbake til Al-Andalus. Charles blir regnet som den som stoppet videre erobring av Frankrike og Europa.

Nye bølger av erobrere ødela det tidligere kalifer hadde bygd opp, for eksempel ødela de invaderende berberene i 1010 mye av palassene bygd opp av tidligere herskere. Da, som nå, tolererte muslimer ikke andre trosretninger innen islam og sloss like hardt mot de, som de sloss mot kristne.

Har jeg gått langt nok tilbake i mitt forsvar av den vestlige kulturen?

Endret av ops2
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...