AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Uff, jeg har ikke hatt noe fravær i år, men imorgen vil jeg bare rett og slett ikke på skolen. Til tross for at jeg er på skolen vær dag, så har jeg middelmådige karakterer (3-4), noe som jeg syns er kjempeflaut, siden så og si alle forventer at jeg har gode karakterer bare fordi at jeg er den typiske stille og pliktoppfyllende jenta som er mer hjemme enn på fest... (Har mistet telling på hvor mange som har spurt om jeg har 5-6 i snitt og skal studere Juss og Medisin...) Jeg har egentlig fått et veldig lett tema til vurderingen i morgen, men jeg vet jeg bare kommer til å ødelegge for meg selv. Jeg får alltid skikkelig hjerneteppe under muntlige vurderinger, begynner å stamme og snakke for fort så det blir helt uforståelig. Er i tillegg kjemperedd for at det jeg har forberedt nå ikke er bra nok i morgen og at læreren kommer til å stille meg spørsmål som jeg ikke kommer til å klare å svare på. Jeg har litt under 40 i snitt, og er livredd for å ikke komme inn på ønsket studie. I natt drømte jeg om at jeg fikk stryk i standpunkt så jeg våkna av at jeg gråt... Det verste er at imorgen er den siste vurderingen min på vgs. bortsett fra eksamen... Uff, føler meg så pysete... Anonymkode: da2c4...b72
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Det går nok bra skal du se 😊 hvilket studie du ønsker? Anonymkode: 2102c...257
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går nok bra skal du se 😊 hvilket studie du ønsker? Anonymkode: 2102c...257 Jeg håper du har rett... Jeg ønsker å komme inn på Sosionom utdanningen Anonymkode: da2c4...b72
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Det er lov å være nervøs, og det er helt greit å stoppe opp og be om pause hvis du skulle trenge det. Jeg har selv hatt muntlig eksamen hvor jeg ikke klarte å huske noen ting, ikke engang mitt eget navn, og jeg strigråt og fikk snørr overalt. Sensor sa at det skjer med mange fler enn man skulle tro, og var kjempeflink til å roe meg ned og dra ut kunnskapen av meg. Hvis læreren stiller deg spørsmål om noe du ikke kan, så forsøk å si det du tror eller gjett deg frem. Lykke til! Anonymkode: 9fe16...e69 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å være nervøs, og det er helt greit å stoppe opp og be om pause hvis du skulle trenge det. Jeg har selv hatt muntlig eksamen hvor jeg ikke klarte å huske noen ting, ikke engang mitt eget navn, og jeg strigråt og fikk snørr overalt. Sensor sa at det skjer med mange fler enn man skulle tro, og var kjempeflink til å roe meg ned og dra ut kunnskapen av meg. Hvis læreren stiller deg spørsmål om noe du ikke kan, så forsøk å si det du tror eller gjett deg frem. Lykke til! Anonymkode: 9fe16...e69 Oi, så bra det ordnet seg for deg! Jeg er livredd for å få et angstanfall midt i samtale med sensor og lærer (jeg sliter med angst dessverre)... Tusen takk for svar, jeg vet jeg dette sikkert går greit, men er utrolig nervøs likevel Anonymkode: da2c4...b72
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 Jeg var den typiske 6'er-eleven som skulle studere medisin etter VGS. Det siste året droppet jeg 3 vurderinger. Lærerne satte opp en ny vurdering til meg i to av tilfellene. Den siste vurderingen var det ikke så farlig med i forhold til hvor jeg lå karaktermessig. Det hendte også at jeg hadde noen vurderinger som gikk dårligere enn hva jeg ønsket. Jeg gikk selvsagt ned i kjelleren av dette, men det påvirket ikke standpunktkarakteren min. Jeg oppfordrer deg ikke til å droppe vurderingen, men poenget mitt er bare at det er OK å ikke være pliktoppfyllende og flink hele tiden. Selv om du dropper denne ene vurderingen kommer det nok til å ordne seg helt fint for deg. Når det er sagt er det heller ikke krise at én vurdering ikke går så bra som man håper, og for alt du vet kan det hende at det vil gå bedre enn hva du tenker nå. Dette er den siste vurderingen du har i dette faget, så jeg tror at læreren din er godt kjent med hvor på karakterskalaen du ligger allerede. Du er hvertfall ikke alene om dette. Anonymkode: 2649f...45e 2
Gjøksuppe Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 Om du får spørsmål som du ikke vet svaret på, svar på noe annet nærliggende som du har kunnskap om Se på læreplanen, finn ut hvilken kunnskap du skal kunne vise. Om det er innenfor læreplanmålene det du svarer, om ikke akkurat hva lærer/sensor spør om, viser du jo relevant kunnskap og bør vurderes deretter.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #8 Skrevet 11. mai 2017 Håper det gikk bra i dag! Anonymkode: 9fe16...e69
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #9 Skrevet 11. mai 2017 Det gikk kjempedårlig. Fikk 3 fordi jeg ikke skjønte spørsmålet til læreren min (hun gjorde meg kjempe usikker på noe jeg faktisk KAN). Svarte på alt og gjorde alt bra, men den ene tingen trakk meg ned fra 4 til 3!!! Kommer nå mest sannsynlig til å få 3 i standpunkt og jeg klarer ikke slutte å gråte. Har to 4ere og én 3+, likevel vil jeg havne på 3. Er så frustrerende at fremtiden min ligger i henda til den kvinnen, alle andre lærere jeg har prøver å hjelpe meg opp, men hun gjør ikke annet å trekke meg ned Anonymkode: da2c4...b72
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #10 Skrevet 11. mai 2017 Det var leit. Klem til deg. Kan du kanskje prøve å snakke med læreren og be om en ekstra vurdering? Anonymkode: 9fe16...e69
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #11 Skrevet 11. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var leit. Klem til deg. Kan du kanskje prøve å snakke med læreren og be om en ekstra vurdering? Anonymkode: 9fe16...e69 Hun sa jeg kunne, men ekstravurderingen er kjempe vanskelig, tviler sterkt på at jeg kan klare den. Har bare mistet all tro på meg selv, hvordan skal jeg klare universitet når jeg ikke klarer dette? Jeg er jo kjempe misslykka. Beklager klagina, men er så oppgitt, sint og lei meg, at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Anonymkode: da2c4...b72
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #12 Skrevet 11. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun sa jeg kunne, men ekstravurderingen er kjempe vanskelig, tviler sterkt på at jeg kan klare den. Har bare mistet all tro på meg selv, hvordan skal jeg klare universitet når jeg ikke klarer dette? Jeg er jo kjempe misslykka. Beklager klagina, men er så oppgitt, sint og lei meg, at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Anonymkode: da2c4...b72 Akkurat nå har du det ikke greit, og det skal du få lov til å føle. Om noen dager når det har roet seg litt oppfordrer jeg deg til å vurdere dette på nytt. Jeg ville ha vurdert: - Hvor mye har du å gjøre nå? Kommer denne ekstravurderingen til å påvirke andre vurderinger/eksamener? - Hvor godt ligger du an til å komme inn på det du ønsker? Går det fint selv om du har 3 i dette faget, eller er du avhengig av å få 4? Du er veldig nærme 4, så jeg vil i utgangspunktet oppfordre deg til det dersom det ikke går utover andre fag og det er viktig for å komme inn på det du klarer. Hva slags form har ekstravurderingen? Skriftlig eller muntlig? Anonymkode: 2649f...45e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #13 Skrevet 11. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat nå har du det ikke greit, og det skal du få lov til å føle. Om noen dager når det har roet seg litt oppfordrer jeg deg til å vurdere dette på nytt. Jeg ville ha vurdert: - Hvor mye har du å gjøre nå? Kommer denne ekstravurderingen til å påvirke andre vurderinger/eksamener? - Hvor godt ligger du an til å komme inn på det du ønsker? Går det fint selv om du har 3 i dette faget, eller er du avhengig av å få 4? Du er veldig nærme 4, så jeg vil i utgangspunktet oppfordre deg til det dersom det ikke går utover andre fag og det er viktig for å komme inn på det du klarer. Hva slags form har ekstravurderingen? Skriftlig eller muntlig? Anonymkode: 2649f...45e /...) komme inn på det du ønsker* skulle det selvsagt stå. Anonymkode: 2649f...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå