AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Hei. Jeg jobber som dagmamma og har valgt og ikke skatte av dette. Altså, det er svart arbeid. Hva er det verste som kan skje om noen skulle velge og "melde meg inn" til skattefuten, eller hvem som skal ha greie på det. Er det vanligst og skatte av dagmammapenger eller å bare stikke pengene under bordet? Anonymkode: 378eb...dfd
Slarti Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Du kan bli dømt for svart arbeid. De som bruker deg til dagmamma kan dømmes for å benytte seg av svart arbeid. Du kan få en helvettes skattesmell med straffeskatt og ev fengsel. De som betaler deg kan få bøter å krav om å betale mva som du ikke har betalt inn. Og Ev fengsel i ekstreme tilfeller 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Hvorfor velge å leve sånn, med den konstante frykten for at nå smeller det kanskje snart? Jobb, betal din skatt, og sov godt om nettene! Anonymkode: 8ec25...ef6 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Men om personer som melder inn ikke har noe form for bevis? Blir vel bare ord mot ord da? Kan jo si at det er barnet til en venn man passer? Anonymkode: 378eb...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 Hvis noen melder deg inn, kan du også få straffeskatt. Dersom du blir politianmeldt og politiet velger å ta ut tiltale, kan alle pengene du har tjent på virksomheten blir inndratt. Det vil si at du må betale inn alt du har tjent til staten, selv om pengene ikke lenger er i behold. "Kriminalitet skal ikke lønne seg". Anonymkode: a5da6...939 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 Mottar du noen form for stønad, siden du jobber svart? Da kan du bli anmeldt for trygdesvindel i tillegg. Anonymkode: a5da6...939 3