Gå til innhold

Er jeg passe aktive eller veldig aktiv ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går 30-60 min tur hver dag og trener styrke 3 gang i uken. Er jeg litt aktiv eller mye aktiv ?

Anonymkode: db290...b73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Normalt vil jeg si. Ikke veldig aktiv hvis du har en stillesittende jobb ellers. 

Anonymkode: 8d5a8...032

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Normal aktivitet vil jeg si , litt over snittet kanskje. Selv gå jeg alltid 1-2 mil hver dag og trener bare en gang i uken, er vel litt over snittet jeg og. mEN PÅ APPEN MIN ER JEG LIKSOM EKSTREM AKTIV I FORHOLD TIL DE ANDRE S HEALTH BRUKERNE. hAR LITEN TRO PÅ DET

Anonymkode: d3677...123

AnonymBruker
Skrevet

Litt over middels tenker jeg. Du trener som meg, men jeg trener alltid intervaller i tillegg og går ca en time hver dag. Går i snitt ca 5.5 km/ t m barnevogn. Jobber som sykepleier på sykehjem, så blir litt gåing der også. Anser meg selv som litt over middels aktiv, skjønt jeg forstår heller ikke hvordan jeg skulle kunne være mere aktiv heller. Tiden strekker ikke til.

Anonymkode: b4156...96a

AnonymBruker
Skrevet

"Litt aktiv" eller "noe aktiv" Skjønner ikke de som sier noe annet! I følge min app er "veldig aktiv" det samme som hard trening 6-7 ganger i uken. Og å gå små turer er så lavintensivt at jeg ikke ville betegne det som trening. 

Anonymkode: 11ce6...586

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hva slags jobb du har, men vil ikke si du er "mye aktiv", så da er alternativet "litt aktiv".

Anonymkode: 81089...348

• Liker 1
Skrevet
På Wednesday, May 10, 2017 den 20.43, AnonymBruker skrev:

"Litt aktiv" eller "noe aktiv" Skjønner ikke de som sier noe annet! I følge min app er "veldig aktiv" det samme som hard trening 6-7 ganger i uken. Og å gå små turer er så lavintensivt at jeg ikke ville betegne det som trening. 

Anonymkode: 11ce6...586

Jeg regner heller ikke gåturer som trening. For at det skal være trening, må pulsen høyt opp og svetten renne. Ihvertfall for meg.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, OPIgirl skrev:

Jeg regner heller ikke gåturer som trening. For at det skal være trening, må pulsen høyt opp og svetten renne. Ihvertfall for meg.

En gåtur med greit tempo og lengde, med noe oppoverbakke og litt ordentlig puls er, etter hva jeg har hørt og lest, undervurdert mosjon. Men skjønner hva du mener, man bør også trene med høyere intensitet.

Vil forøvrig si at du er relativt aktiv, ts. I følge helsemyndighetene er det kun 1/3 nordmenn som oppfyller det daglige rådet om 30 minutter fysisk aktivitet hver dag.

Skrevet

Hva er litt, hva er mye, hvilken forskjell gjør det? Føler du selv at det er passe?

• Liker 1
Skrevet

Med tanke på at store deler av befolkningen er overvektige og stillesittende vil jeg si at du er godt over snittet aktiv. "Veldig aktiv" er vel kategorien for de som trener moderat/hardt hver eneste dag, men jeg syns det blir feil å si at du bare er "litt aktiv" når du trener tre ganger i uka i tillegg til å gå turer hver dag. Det kommer selvsagt an på hva slags jobb du har, men jeg vil si du er en over snittet aktiv person

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...