AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Skal på kontroll i morgen en uke etter at jeg hadde ex.u har spottet litt i en uke men ikke blødd ordentlig før i dag. Han mente kroppen tok av seg restene selv. Men hvordan er det med gynekologen når det er fult av blod der? Eller skal han kanskje ikke oppi der? Blir så stressa, og gjør jo skikkelig vondt bare å ta en tampong oppi. Er det normalt? Vondt å sette seg hardt ned også så tenker kanskje det er greit at han tar en kikk 😂 Anonymkode: a3930...3ca
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Ville ringt inn og hørt på forhånd. Jeg tror ikke du skal stikke tamponger opp i der enda? Ved vanlige aborter skal man ikke stikke ting opp på 2 uker eller til man har sluttet å blø i alle fall pga infeksjonsfare? Anonymkode: f9759...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Du skal ikke bruke tamponger, ha sex eller bade i kar på 14 dager etter abort, pga infeksjonsfare i livmoren. Du skal sikkert bare ta UL og se om det er rester igjen, det går helt fint når du blør, normalt å blø en stund Anonymkode: 2f376...9d6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Oi! Det sa han ikke noe om. Bind blir så klamt og får fort kløe av det 😑 *løper på do for å ta ut tampongen* Anonymkode: a3930...3ca
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi! Det sa han ikke noe om. Bind blir så klamt og får fort kløe av det 😑 *løper på do for å ta ut tampongen* Anonymkode: a3930...3ca Huff det er altså helt utrolig at ikke lege/gynekolog/kirurg informer pasientene ordentlig.. blir skuffet over helsesektoren når jeg hører slike historier.. håper det går bra med deg❤ Anonymkode: cd5ad...385 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 De skal ikke se, de skal bruke innvendig ultralyd for å se at du ikke har blødninger som ikke stopper hvis du har hatt exu. Blod hadde ikke vært noe problem uansett, de klarer å se likevel, ved å tørke eller lignende. At man ikke skal bruke tampong ved abort eller fødsel trodde jeg de fleste visste, men det er dårlig at de ikke har informert deg ja. Det er infeksjonsfare. Men mindre far ved exu, siden man da ikke har noe sår i livmoren. Anonymkode: dc99e...773
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal på kontroll i morgen en uke etter at jeg hadde ex.u har spottet litt i en uke men ikke blødd ordentlig før i dag. Han mente kroppen tok av seg restene selv. Men hvordan er det med gynekologen når det er fult av blod der? Eller skal han kanskje ikke oppi der? Blir så stressa, og gjør jo skikkelig vondt bare å ta en tampong oppi. Er det normalt? Vondt å sette seg hardt ned også så tenker kanskje det er greit at han tar en kikk 😂 Anonymkode: a3930...3ca Gynekologer og leger generelt ser og er med på det meste. Blødning fra livmoren er helt normalt og ikke noe du trenger å stresse deg opp for, i denne sammenhengen. Det eneste som er vanskelig er å få tatt gode celleprøver, men det er jo ikke det du skal kontrolle i din situasjon. Anonymkode: 4fb30...d6e
Hege899 Skrevet 11. mai 2017 #8 Skrevet 11. mai 2017 Jeg gjorde det ved SA. Det gikk helt fint masse lykke til ❤
miore Skrevet 11. mai 2017 #9 Skrevet 11. mai 2017 Jeg hadde innvendig UL den samme dagen jeg mistet. Det så ut som et slakterhus rundt stolen da jeg var ferdig på grunn av alt blodet, men det var ikke noe problem for legen å se det hun skulle.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #10 Skrevet 11. mai 2017 Tusen takk for alle svar. Håper dette går fort over så vi kan prøve igjen! Anonymkode: a3930...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå