Gå til innhold

Venninne som gir silent treatment over chatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en nettvenninne jeg chatter og skyper noen lunde ofte med. Jeg vil ikke gi så mange detaler for ikke å bli gjenkjent men kan si litt.

I tidsrommet vi har kjent hverandre har hun en to-tre ganger klagd på at jeg er for treg til å svare. Jeg syns ikke det; jeg svarer henne alltid minst en gang om dagen og noen ganger oftere. Jeg svarer ikke "sent" for å være slem eller noe, men har bare en del å gjøre og er gjerne sliten når jeg kommet hjem. Problemet kan jo være at vi bare ikke passer sammen som venner, men det er ikke problemstillingen her.

Nå virker det som om hun har tenkt å la meg smake min egen medisin, ved å svare sent. Siste kommunikasjonen mellom oss var på forrige torsdag og siden da har jeg ikke hørt noe fra hennes. Jeg stilte et spørsmål det ville være naturlig og enkelt for henne å svare på. Jeg kan jo selvsagt ta feil, men siden dette er så uvanlig så tror jeg ikke det. Det kan jo hende det er kommet opp en krise, men sist gang det hendte sa hun ifra ganske snart. Mens nå har det neste gått en uke uten svar.

Jeg vet ikke om jeg skal bare ignorere dette og late som ingenting eller spørre om hun har det bra?

Egentlig ikke en innlegg for å spørre om råd, selv om det selvsagt tas godt imot, men først og fremst for å bare få luftet dette.

Anonymkode: 77b7a...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flaggermuskongen

Silent treatment er en emosjonell hersketeknikk. De som gjør det er søppel i mine øyne.

Bare send henne en melding og spør henne åssen det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette en god venninne av deg? Hvor lenge har dere kjent hverandre?

Anonymkode: c7f64...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvor gamle er dere? Det er litt forskjell på å gi the silent treatment når man er 18 og når man er 30 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, flaggermuskongen skrev:

Silent treatment er en emosjonell hersketeknikk. De som gjør det er søppel i mine øyne.

Ja, jeg tenker kanskje å gjøre det. Høres kanskje litt teit ut, men jeg vil ikke la henne "vinne" på en måte ved å bryte stillheten.

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 0aac1...71b

Irrelevant i mine øyen. Men jeg er kvinne.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en god venninne av deg? Hvor lenge har dere kjent hverandre?

Vi har snakket sammen en god periode, men jeg vil ikke kalle henne henne en god venninne. Mer en bekjent-venninne if that makes sense.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor gamle er dere? Det er litt forskjell på å gi the silent treatment når man er 18 og når man er 30 :P

Vi er begge i midten av 20-årene. Så midt i mellom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nettvenninne jeg chatter og skyper noen lunde ofte med. Jeg vil ikke gi så mange detaler for ikke å bli gjenkjent men kan si litt.

I tidsrommet vi har kjent hverandre har hun en to-tre ganger klagd på at jeg er for treg til å svare. Jeg syns ikke det; jeg svarer henne alltid minst en gang om dagen og noen ganger oftere. Jeg svarer ikke "sent" for å være slem eller noe, men har bare en del å gjøre og er gjerne sliten når jeg kommet hjem. Problemet kan jo være at vi bare ikke passer sammen som venner, men det er ikke problemstillingen her.

Nå virker det som om hun har tenkt å la meg smake min egen medisin, ved å svare sent. Siste kommunikasjonen mellom oss var på forrige torsdag og siden da har jeg ikke hørt noe fra hennes. Jeg stilte et spørsmål det ville være naturlig og enkelt for henne å svare på. Jeg kan jo selvsagt ta feil, men siden dette er så uvanlig så tror jeg ikke det. Det kan jo hende det er kommet opp en krise, men sist gang det hendte sa hun ifra ganske snart. Mens nå har det neste gått en uke uten svar.

Jeg vet ikke om jeg skal bare ignorere dette og late som ingenting eller spørre om hun har det bra?

Egentlig ikke en innlegg for å spørre om råd, selv om det selvsagt tas godt imot, men først og fremst for å bare få luftet dette.

Kutt henne ut, jeg hadde en venninne jeg skypet med endel på kvelden når jeg var abeidssøker, så fikk jeg jobb 8-14, og hadde ikke energi til å snakke på skypen sent på kvelden, som klagde på at jeg aldri tok kontakt osv, og det ble mer og mer krav for hvordan vennskapet skulle være (som da selvsagt ikke gjald henne)- det ble også endel usanne beskyldninger og barnslig passiv agressiv oppførsel fra henne at det er rett og slett ble for slitsomt å være venner med henne, og ja jeg tok det opp med henne flere ganger, og det var andre venninner som tok opp det samme, også kuttet henne ut.

Anonymkode: 6c323...bb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kutt henne ut, jeg hadde en venninne jeg skypet med endel på kvelden når jeg var abeidssøker, så fikk jeg jobb 8-14, og hadde ikke energi til å snakke på skypen sent på kvelden, som klagde på at jeg aldri tok kontakt osv, og det ble mer og mer krav for hvordan vennskapet skulle være (som da selvsagt ikke gjald henne)- det ble også endel usanne beskyldninger og barnslig passiv agressiv oppførsel fra henne at det er rett og slett ble for slitsomt å være venner med henne, og ja jeg tok det opp med henne flere ganger, og det var andre venninner som tok opp det samme, også kuttet henne ut.

Hun var slutten av 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flaggermuskongen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker kanskje å gjøre det. Høres kanskje litt teit ut, men jeg vil ikke la henne "vinne" på en måte ved å bryte stillheten.

Irrelevant i mine øyen. Men jeg er kvinne.

Vi har snakket sammen en god periode, men jeg vil ikke kalle henne henne en god venninne. Mer en bekjent-venninne if that makes sense.

Vi er begge i midten av 20-årene. Så midt i mellom. :P

Hva har dette med "vinne"  å gjøre? Det er normal, anstendig medmenneskelighet å spørre om det går bra.

Send en melding, det koster så lite. Hvis hun er kald, så kan du vurdere kutte henne ut. Verre er det ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: 0aac1...71b

Hun skriver venninne, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke svarer det igjen.

Er det en mann, er jeg enig at det spiller faktisk en rolle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, flaggermuskongen skrev:

Hva har dette med "vinne"  å gjøre? 

Enig, hun venninnen min som jeg fortalte meg hold på med det med å "vinne".

Og derfor var det venninne 1 som kuttet henne og så "trøsteprisen" venninne 2 (meg) som også kuttet, Det er så barnslig og slike folk gidder jeg ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herrefred. Ettersom du forventer at hun skal akseptere at du svarer sent synes jeg det er merkelig at du henger deg sånn opp i at hun avventer med å svare. 

Anonymkode: 9cb4c...631

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, flaggermuskongen skrev:

Jeg hadde latt hun være i fred hvis du ikke hadde mer/bedre å fare med. Siden du spør. 

Anonymkode: be3b0...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun bare er en bekjent, hvorfor bryr du deg med dette da? Da er det vel bare å kutte henne ut :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flaggermuskongen

Jeg hadde latt hun være i fred hvis du ikke hadde mer/bedre å fare med. Siden du spør. 

?

Nå er jeg ikke med. Utdyp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herrefred. Ettersom du forventer at hun skal akseptere at du svarer sent synes jeg det er merkelig at du henger deg sånn opp i at hun avventer med å svare. 

Anonymkode: 9cb4c...631

Hvis noen ikke svarer så la dem være. Å stalke folk er ikke greit. Å finne opp grunner til hele verden for å komme i kontakt med noen virker helt psycho. Get a life. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, flaggermuskongen skrev:

?

Nå er jeg ikke med. Utdyp

La folk være i fred. Verre er det ikke. Stalker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flaggermuskongen

La folk være i fred. Verre er det ikke. Stalker. 

?

Hvordan er dette relevant til det som TS skriver i tråden? Jeg er ikke med. Hun har jo en greie gående med venninna si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en venninne du ønsker å gjøre en innsats for å beholde? Hva er hennes positive sider veid opp mot hennes negative? Er hun annerledes i virkeligheten enn på nett?

Lurer også på om det var noen grunn til at hun bare plutselig ikke svarte, hadde du brukt lang responstid på hennes siste melding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...