AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Mat skal ikke ned i do, men hvor kaster jeg gryteretten? Matavfall posene her er av papir og det kommer til å bli lukt av det. Anonymkode: 8770b...b91
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Du kaster det i matavfallet og går ut med det før det begynner å lukte. Anonymkode: 4d93f...144 8
Jerry Lee Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Man kaster ikke mat. Rester kan fryses eller brukes dagen/et par dager etter. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kaster det i matavfallet og går ut med det før det begynner å lukte. Anonymkode: 4d93f...144 Hva er det dette kalles igjen? Åh, jo... Logisk sans. Anonymkode: 4873e...c46 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 Har maten blitt dårlig så går man ut i søpla med det med en gang. Logisk det Anonymkode: 42e37...b52
Minlillesky Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mat skal ikke ned i do, men hvor kaster jeg gryteretten? Matavfall posene her er av papir og det kommer til å bli lukt av det. Anonymkode: 8770b...b91 gryterett er mat, så den skal i avfallsposen.. Gryterett kan fint stå i kjøleskap et par dager, og du kan fryse det ned og.. Er gryteretten gammel, kaster du den. Gå ut med avfallsposen med engang, så lukter det ikke osv...
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. mai 2017 #8 Skrevet 11. mai 2017 Kan du ikke heller fryse det ned? Før det blir dårlig vel å merke.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #9 Skrevet 11. mai 2017 Den største feilen her er faktisk ikke at TS ikke forstår at man kan gå ut med søpla eller fryse ned maten før den blir dårlig, men at h*n sier det blir mye lukt når matavfallet er i papirposer. I mitt område har de nettopp gått over fra papirposer til plastposer for matavfall, og det lukter mye fortere vondt i kjøkkenbenken nå enn da vi hadde papirposer. Med papir tørket det fortere inn, mens nå blir det mindre tørking og tydeligvis gode livsforhold for flere stinkebakterier. Anonymkode: d6307...99b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 På Thursday, May 11, 2017 den 16.28, AnonymBruker skrev: Den største feilen her er faktisk ikke at TS ikke forstår at man kan gå ut med søpla eller fryse ned maten før den blir dårlig, men at h*n sier det blir mye lukt når matavfallet er i papirposer. I mitt område har de nettopp gått over fra papirposer til plastposer for matavfall, og det lukter mye fortere vondt i kjøkkenbenken nå enn da vi hadde papirposer. Med papir tørket det fortere inn, mens nå blir det mindre tørking og tydeligvis gode livsforhold for flere stinkebakterier. Anonymkode: d6307...99b Jeg vil tro ts ikke vet at våte matretter må siles før de kan kastes. Vannet skal i vasken, faststoffet i matavfallet. Det er ikke så lett å vite sånt om en ikke har lært det eller sett andre gjøre det. Jeg har mitt matavfall i plast, og det lukter ikke med mindre det er fisk eller skalldyr i det, så ditt heller bør ikke lukte (det er jo stort sett bare skall og avkapp som blir kastet) Anonymkode: ab880...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå