Skyblue Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Hva hadde dere i snitt da dere søkte på bachelor i vernepleier? Jeg er sånn ca 95% sikker på snittet mitt, som er så lavt som 3,2 (var så demotiverende og lat på videregående dessverre). Men siden jeg er 25 nå, regner man med 8 voksenpoeng sant? Så da er poengsummen min 40 ca. Det er fortsatt lavt da... Jeg er forberedt på at jeg mest sannsynlig ikke kommer inn.. :/ Men håper jo noen kan gi litt håp her kanskje..
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Kommer an på hvilken skole du søker. Du finner poenggrenser på nettet. Tror det var ca 4,8 på hioa i fjor. Anonymkode: 68f0b...53a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Følger med, har også en bror som var slapp på vgs, han har sikkert litt over 3 i snitt også..Han vil også bli vernepleier og blir 24 år i år. Jeg har selv sjekket snittet på skoler og det minste snittet jeg fant var UIT Harstad på ett snitt i fjor 41.6, så var det Høgskolen på Vestlandet Sogndal med ett snitt på 42,9 fra i fjor. På sammordaopptak står snittene fra i fjor mye lavere enn på hjemmesidene til studiene, mon tro hva som er mest korrekt Anonymkode: a28f7...7bf
Skyblue Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2017 Jeg har søkt på høyskolen i Østfold som 1. Valg. Og høyskolen i Oslo og Akershus som 3 valg. Som 2 valg tok jeg bedriftsøkonomi, men angrer litt på det nå. Skulle tatt vernepleier i Oslo og Akershus som 2 valg..
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, Skyblue skrev: Jeg har søkt på høyskolen i Østfold som 1. Valg. Og høyskolen i Oslo og Akershus som 3 valg. Som 2 valg tok jeg bedriftsøkonomi, men angrer litt på det nå. Skulle tatt vernepleier i Oslo og Akershus som 2 valg.. Du kan jo endre rekkefølgen til 1.juli 😊 Anonymkode: b9f23...f9e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 Kikket på poenggrenser. Hvis du søker deltid i Østfold så har du en sjanse. Ellers kan du nok glemme hele greia dessverre. Forøvrig et spennende studie, jeg er snart ferdig 😊 Anonymkode: 68f0b...53a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 Hvis du tar et årsstudium i noe annet så får du et ekstrapoeng, så da vil du ha snitt på 4,1, da kan du søke på uit (men der er laveste snitt 41.6, ellers kan du søke deltid i østfold Anonymkode: 16bbc...fde
Skyblue Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kikket på poenggrenser. Hvis du søker deltid i Østfold så har du en sjanse. Ellers kan du nok glemme hele greia dessverre. Forøvrig et spennende studie, jeg er snart ferdig 😊 Anonymkode: 68f0b...53a Men er det ikke for sent å søke deltid da? Og hvorfor er det lettere å komme inn på deltid? Fordi studiet vil ta lenger tid? Hva hadde du i snitt da du søkte?
Skyblue Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tar et årsstudium i noe annet så får du et ekstrapoeng, så da vil du ha snitt på 4,1, da kan du søke på uit (men der er laveste snitt 41.6, ellers kan du søke deltid i østfold Anonymkode: 16bbc...fde Jeg har søkt årsstudium i bedriftsøkonomi som 2. Valg Men jeg tror at hvis jeg ikke kommer inn på vernepleier, så tenker jeg å ta opp noen fag på sonans. Forbedre noen av fagene jeg vet jeg kan bedre på. Så kanskje får jg en ny sjanse neste år
Skyblue Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo endre rekkefølgen til 1.juli 😊 Anonymkode: b9f23...f9e Åja!! Kanskje jeg gjør det... Jeg bor jo i sarps og ønsker så klart helst å gå i Fredrikstad. Men hvis jeg heller kommer inn i Oslo, burde jeg takke ja? Eller heller ta opp noen fag for å forbedre og søke igjen neste år? Hva ville dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 21 minutter siden, Skyblue skrev: Åja!! Kanskje jeg gjør det... Jeg bor jo i sarps og ønsker så klart helst å gå i Fredrikstad. Men hvis jeg heller kommer inn i Oslo, burde jeg takke ja? Eller heller ta opp noen fag for å forbedre og søke igjen neste år? Hva ville dere gjort? Hadde tatt opp fag fra vgs og forberedt meg til studiene, fikset klart med bolig (om man må flytte) o.l. Anonymkode: 16bbc...fde
Skyblue Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2017 Jeg omprioriterte studiene mine nå. Så nå har jeg: 1. Bachelor i vernepleier i Østfold Heltid (man kan ikke bytte om til deltid) 2. Bachelor i vernepleier i Oslo og Akershus Deltid (Større sjanse for å komme inn?) 3. Årsstudium i Bedriftsøkonomi i Halden
fresia Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 23 minutter siden, Skyblue skrev: Jeg omprioriterte studiene mine nå. Så nå har jeg: 1. Bachelor i vernepleier i Østfold Heltid (man kan ikke bytte om til deltid) 2. Bachelor i vernepleier i Oslo og Akershus Deltid (Større sjanse for å komme inn?) 3. Årsstudium i Bedriftsøkonomi i Halden deltid i Sandvika hadde poenggrense på 48,5 og deltid på Kjeller hadde poenggrense på 47,2 ved forrige opptak og heltid hadde poenggrense på 46,7, så det er ikke større sjanse for å komme inn på deltid. jeg studerer på deltid ved HiOA og hadde vel 51 poeng (ordinær kvote) da jeg kom inn. snittet var på litt over 46 poeng da, tror jeg. har du søkt flere steder og er du villig til å flytte på deg? Universitetet i Tromsø (Harstad/Tromsø), Høgskolen på Vestlandet (Sogndal), Høgskolen i Innlandet (Lillehammer) og Høgskolen i Sørøst-Norge (Porsgrunn) er studiesteder du har mulighet til å komme inn på med 40 poeng. her er en fin oversikt over studiesteder og tidligere poenggrenser: https://utdanning.no/studiebeskrivelse/vernepleie
Skyblue Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #14 Skrevet 10. mai 2017 15 minutter siden, fresia skrev: deltid i Sandvika hadde poenggrense på 48,5 og deltid på Kjeller hadde poenggrense på 47,2 ved forrige opptak og heltid hadde poenggrense på 46,7, så det er ikke større sjanse for å komme inn på deltid. jeg studerer på deltid ved HiOA og hadde vel 51 poeng (ordinær kvote) da jeg kom inn. snittet var på litt over 46 poeng da, tror jeg. har du søkt flere steder og er du villig til å flytte på deg? Universitetet i Tromsø (Harstad/Tromsø), Høgskolen på Vestlandet (Sogndal), Høgskolen i Innlandet (Lillehammer) og Høgskolen i Sørøst-Norge (Porsgrunn) er studiesteder du har mulighet til å komme inn på med 40 poeng. her er en fin oversikt over studiesteder og tidligere poenggrenser: https://utdanning.no/studiebeskrivelse/vernepleie Så deprimerende! Får vel bare håpe det ikke er så mange som søker vernepleier i år... eller at mange som søker også har lav snitt. Men mest sannsynlig er det vel overflod med søkere med over 4 i snitt -.- Tror plan b må være å ta opp noen fag og gi meg bedre sjanser neste år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå