AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Del Skrevet 10. mai 2017 For mange år siden lærte jeg at tomater skulle/kunne oppbevares på kjøkkenbenken, ikke i kjøleskap. Siden da har jeg bare hatt dem på benken uten å fundere mer over det. Men skjer det noe dårlig med dem om de oppbevares i kjøleskap? Holder de ikke bare lenger da? Eller blir det noe a là bananer, som blir helt svarte av å oppbevares i kjøleskap.? Jeg har kjøpt et brett med cherrytomater i dag, men skal ikke spise dem før på lørdag. Kan jeg ha dem i kjøleskap frem til da, holder de seg best da? Eller best på benken i romtemperatur? Anonymkode: e7653...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErMeg Skrevet 10. mai 2017 #2 Del Skrevet 10. mai 2017 Modningen stopper opp i kjøleskapet, hvor tomatene mister smak og aroma. Bør derfor oppbevares i en skål på kjøkkenbenken:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 10. mai 2017 #3 Del Skrevet 10. mai 2017 De har lett for å bli litt kornete i konsistensen, og smaken blir mindre god. Hvis du pleier å ha tomatene på kjøkkenbenken vet du at det holder seg godt der i dagesvis, burde ikke være noe problem å ha dem der til lørdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Del Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, Viktualia skrev: De har lett for å bli litt kornete i konsistensen, og smaken blir mindre god. Hvis du pleier å ha tomatene på kjøkkenbenken vet du at det holder seg godt der i dagesvis, burde ikke være noe problem å ha dem der til lørdag? Det er fare for at de blir overmodne også. Ikke alltid så lett å forutsi hvor godt de tåler å stå på benken uten å bli myke og "halvråtne". Takk for svaret Anonymkode: e7653...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Del Skrevet 10. mai 2017 Hvorfor kjøpe dem i dag hvis du skal ha dem på lørdag? Anonymkode: 843e6...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Del Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøpe dem i dag hvis du skal ha dem på lørdag? Anonymkode: 843e6...678 Det sier vel seg selv, for å slippe å gå i butikken så mange ganger i uka :-) Det er hovedsaklig fordi jeg har et stykke å gå til butikken, og jeg går ikke i butikken hver dag. Nå har jeg mat og middag frem til tirsdag eller onsdag neste uke i hus, faktisk, så jeg slipper å gå i butikken på noen dager. Langt å gå bare for å kjøpe tomatene på lørdag. Men jeg prøver å handle litt stort for å spare penger på å gå færre ganger i butikken pr uke. Det er et vanlig sparetips det, å skrive handleliste og storhandle en gang i uka, fremfor masse småhandling omtrent daglig. Anonymkode: e7653...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.Fox Skrevet 11. mai 2017 #7 Del Skrevet 11. mai 2017 Jeg handler også en gang i uken. Legger de tomatene jeg ikke skal bruke de nærmeste dagene, i kjøleskapet. Da holder de seg lenger. Aldri kjent noe forskjell i smak eller konsistens på de som ligger i kjøleskap kontra benken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #8 Del Skrevet 14. mai 2017 TS her. Tok ut tomatene av kjøleskapet i går og skulle bruke de.... halve brettet var råttent, og det fløt sånn ekkel guffe rundt på de tomatene som ikke var råtnet også. Muggdotter på undersiden noen av de. Godt mulig de var dårlige før jeg puttet dem inn, men det var altså ikke noen knallsuksess første gang jeg puttet tomater i kjøleskap.... Anonymkode: e7653...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå