Gå til innhold

Dødsstraff for halvfabrikata?

Dødsstraff for halvfabrikata/helfabrikata?  

18 stemmer

1. 1. Bør vi innføre dødsstraff for alle som bruker hel- eller halvfabrikata?

• Ja, selvfølgelig!
      8
    • Nei, så frem det ikke er gradiosa, fjordland eller noe annet harry
      1
    • Nei, selvfølgelig ikke!
      9

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at alle på KG lager mat fra bunnen og blir helt forferdet hvis noen er så fæl at de bruker toro så jeg tenkte jeg bare skulle sjekke?

Anonymkode: 91a37...2f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker halvfabrikata og helfabrikata stadig vekk. Jeg er ikke, og har aldri vært, typen som elsker å stå på kjøkkenet og bruke timesvis over gryter og skjærefjøl. Vil ha det så enkelt og kjapt som mulig.

Men jeg har lagd en del fra bunnen av da, selvfølgelig, det skjer det også. Gryteretter for eksempel, det lager jeg fra bunnen av; f.eks. Boeuf Bourguignon, spansk lapskaus og gulasj.

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man skal være litt forsiktig når det er snakk om å servere mat til svært små barn på grunn av saltinnholdet i den typen mat. Utover det gjør det meg ingenting å spise Toro-mat.

Anonymkode: ff121...6be

Skrevet

Jeg synes det er litt drastisk.

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Bruker det faktisk aldri men det er pga alle tilsetningsstoffene, jeg tåler dem ikke. Er ikke noen mat-snobb ellers.

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg elska toro, fjording og andre ferdigretter :P Berre synd omtrent ingenting et vegansk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor presse andre til å gjøre det du selv gjør?

La folk spise hel og halvfabrikata hvis de ønsker. Er da ingen grunn til å avlive dem fordi de velger annet enn du selv ville valgt.

Anonymkode: 6f0a3...404

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Dødsstraff :sjokkbla: Var noe voldsomt, må jeg si :hakeslepp:

Skrevet
53 minutter siden, Belle âme skrev:

Eg elska toro, fjording og andre ferdigretter :P Berre synd omtrent ingenting et vegansk.

Fjording? :hoho: Å spise en fjording er ihvertfall ikke vegansk! :hoho: 

sorryyyy, måtte bare. Morsom autocorrectfeil, hehe. 

For å svare på spørsmålet syns jeg Toro har en del bra selv om det er å banne i kjerka her på kåge. Ikke alltid man har tid, lyst eller krefter til å stå på kjøkkenet i timesvis. De får mer og mer glutenfritt også, noe som er veldig bra. Fjordland liker jeg ikke, har ikke smakt noe derfra jeg har likt. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Fjording? :hoho: Å spise en fjording er ihvertfall ikke vegansk! :hoho: 

:spise:   :lur:

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

:spise:   :lur:

:fy_fy: Ikke spise fjordingen.

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hva med oss som hadde dødd av sult om det ikke var for Fjordland, Stabburets Grandiosa etc? Naturlig seleksjon? 

Anonymkode: 2ddef...291

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt eksempel på en type tråd som trekker ned nivået på KG som forum. *sukk*

Anonymkode: 6d27f...7d8

Skrevet
Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

:fy_fy: Ikke spise fjordingen.

:fnise:

Erting fra en annen tråd, vet du.  :fnise:

-----

- Er man alene som meg er hel- og halvfabrikata innimellom helt greit, da man ikke gidder kokkelere i timesvis kun til seg sjøl, sjøl om helt hjemmelagd er best.

Skrevet

Jeg elsker å lage mat fra bunnen, helt ned til kraftkoking og pastalaging (men jeg gror ikke min egen hvete, altså). Likevel så står det en fiskegrateng fra Findus i ovnen nå, for hvis jeg skal ha kjpp og enkel middag så har matinteressen en tendens til å ta over så det ikke blir kjapt og enkelt likevel. 

Så nei, ferdigmat og halvferdigmat sier jeg ikke noe på. Det er herlig befriende innimellom.

• Liker 2
Skrevet

Fjording toppet nye høyder. Jeg ser på hest som hund.

Halvfabrikata er greit, går an å gjøre det 50/50 for å minske saltinnholdet. Men spiser helst mat laget fra bunnen for å unngå tilsetningsstoffer. Alt med måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...