Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sittet og søkt på nettet etter diverse spill, screensavers og sånt. Og da er det heller ikke til å unngå at man kommer borti mer eller mindre lugubre sider og filer...

Vel, jeg har kjørt virussjekk og adaware på pc'n min, og har fått røsket bort nesten alt graps som har sneket seg inn der.

Nå gjenstår bare en irriterende liten sak som har invadert min Internet Explorer:

Ved oppstart av IE, så søker browseren automatisk etter en site http://www.incredifind.com/..... Og den ligger IKKE som min default hjemmeside!

Jeg får rett og slett ikke surfet via IE lenger (nå kjører jeg Opera i stedet, og det funker). Ved forsøk på oppslag på andre siter, så hopper den fremdeles over til denne incredifind-siden, og dessuten uten å finne noe. Den bare står der og søker og søker...

Cookies er fjernet, temporary internet files er tatt bort og som sagt adaware og virussjekk er foretatt (og: det ligger fremdeles en liten jævel av ei fil der som er såkalt advertising program, og som ikke lar seg fjerne...).

Dessuten har jeg reinstallert Internet Explorer, just in case.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Foreslår at du prøver spy sweeper før du evt. går manuelt til verks. Last ned 30 dagers prøvetid fra:

www.webroot.com

Skrevet

Ellers kkan det være verd et forsøk å søke etter incredifind på disken og slette filen (om den dukker opp da)

Skrevet

Takk for tips, alle sammen!

For å gjøre en lang historie kort: Harddisken er scannet med ulik software og tilsynelatende alle smådjevler av noen filer er tatt bort. Også fra registry.

Men fremdeles vil ikke IE på nett. Den søker og søker, og ender opp med "The page cannot be displayed" - som om jeg er offline.

Anyway, jeg har etter tips installert Mozilla Firefox i stedet, og den funker alldeles utmerket. Enkel og behagelig i bruk er den også.

Ser ut som IE sine dager er talte hos Bertha. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...