AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Jeg skal ha bursdagsfeiring for stesønnen min som blir 9 år snart. Han vil ha både guttene og jentene i klassen. Spørsmålet mitt er hvilken mat serverer man pizza, pølser begge deler? Hvor mye snop, hvor mange forskjellige kaker osv skal man tilby? Og hvor lenge skal selskapet vare? Om alle kommer blir det 24 stk. Tips til konkuranser/leker? Anonymkode: 5a5da...ba3
geene Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Alt dette er jo opp til dere å bestemme så jeg svarer bare det jeg hadde gjort hvis det var hos meg Server det som er enklest, hadde gått for pølser, de fleste liker det! Hvis du skal ha snop og kake hadde jeg kun hatt en kake, de spiser mest snop uansett i den alderen. Tror 9 åringer fortsattt liker godteposer, og synes sikkert det er stas med morsomt snop f.eks fra europris osv 3, max 4 timer hadde jeg satt av.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Her skal vi snart ha 7-årsdag og jeg synes det holder med 2 timer. Det er vanlig her iallefall. Vi serverer gjerne enten pizza eller pølser, ikke begge deler. Deretter ei kake og muffins, evt ei kake og gelé. Litt senere er det is (gjerne pinneis) og så skattejakt eller fiskedam med en liten godtepose til hver. Det er rimelig standard opplegg her vi bor, og barna liker det. Barna spiser overraskende lite, er egentlig mest opptatt av å leke... Anonymkode: d29a1...d45
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 På 10.5.2017 den 13.51, AnonymBruker skrev: Jeg skal ha bursdagsfeiring for stesønnen min som blir 9 år snart. Han vil ha både guttene og jentene i klassen. Spørsmålet mitt er hvilken mat serverer man pizza, pølser begge deler? Hvor mye snop, hvor mange forskjellige kaker osv skal man tilby? Og hvor lenge skal selskapet vare? Om alle kommer blir det 24 stk. Tips til konkuranser/leker? Anonymkode: 5a5da...ba3 Kvifor i alle dagar er det du som skal arrangere bursdagsfeiring, ikkje foreldra? Anonymkode: f057f...321
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvifor i alle dagar er det du som skal arrangere bursdagsfeiring, ikkje foreldra? Anonymkode: f057f...321 Hvilket spørsmål er det? Kan jo ligge mange grunner bak, og det er jo ikke det som er saken i denne tråden. Forresten er du også en ste hater som ikke tålerer at stemor/far bidrar i livet til sine stebarn, siden du spør om et slikt spørsmål? Anonymkode: eb4ab...3bc 6
ValarMorghulis Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvifor i alle dagar er det du som skal arrangere bursdagsfeiring, ikkje foreldra? Anonymkode: f057f...321 Hvorfor har du noe som helst med det å gjøre? En steforelder kan være like mye mor eller far som biologiske foreldre. Teit spørsmål. TS - Ser veldig ofte at det serveres pølse i slike bursdager. Bruker også å gå veldig lite kake i de barneselskapene jeg har vært til stede i, barna er mest opptatt med lek når de er så unge. Det går mye mer av smågodt som man bare kan plukke med seg i farta. Som regel er det også en stor suksess dersom man serverer oppskjært frukt, bær og minigulrøtter i bursdagsselskap. Veldig ofte det faktisk blir spist mer av dette enn av godteriet, så vil anbefale deg å kanskje ha noe slikt også! De aller fleste synes jo dette er kjempegodt Som regel varer disse selskapene i 2 timer. Mulige leker kan vel være noe som stolleken og dansestopp. Ellers bruker de å være veldig flink til å aktivisere seg selv. Endret 10. mai 2017 av ValarMorghulis Forslag til leker
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 Leker: Gjetteboksen ( bind for øyne, martvarer som er nasty å ta på ) kokt spagetti, brekkbønner, mais, gele Fiskeleken ( fiske godteposer ) Stolleken Ballongleken dersom uteplass til det ( feste på fot og sprekket ) Mat: Pølser/Pizza Chips, grønnsaker og dip Muffins Langpanne sjokoladekake IS ( is de kan lage selv? sjokoladefontene der de kan dyppe frukt/ marshmellows? 2.5 time spørr du meg, bursdag er GØY Anonymkode: 15ff2...63e
skruf Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Her har det gått i pølser eller pizzasnurrer (vær obs på å ha pølser av kalkun i tilfelle det er barn i selskapet som ikke spiser svin). Har brukt å bakt ei kake etter bursdagsbarnets ønske, og muffins. Og av og til marengs. Kjøper inn brus, potetgull og snop. De trøyer seg som oftest selv i leken, men kan kanskje være greit å ha noen organiserte leker som f.eks sette hale på grisen, musikkstans. Dessuten så bruker vi å gjøre det sånn at når gavene åpnes så sitter alle i ring med pakkene sine, snurrer ei flaske og den som flaksen peker på er den som har den pakken bursdagsbarnet skal åpne. Tidsmessig så er 2 timer, evt 2,5 timer mer enn nok. 3-4 timer hjemmebursdag er veldig lenge (etter 4 timer med hypre bursdagsgjester så tror jeg man ville ha funnet meg bak sofaen i fosterstilling med ei flaske vin). 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå