Gå til innhold

Hva tenker eller sier du når folk ikke syntes barnet ditt er søt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere foreldre i Hamar promoterer ungene sine som søte, men jeg syns ikke alle er søte. Tvert i mot? Jeg har sett meg lei på å late som om at ungene til folk er søte. Jeg sier jo: "Ja, han/hun er så søt", men jeg mener det ikke.

Jeg har ikke fått meg til å si at noen av dem er innmari usjarmerende men man kan like så godt kalle en spade en spade. En del av dem er ekle og ikke noe søte. Tennene er for store, en del av dem er grådige, de er tilgjorte og kan vel snart lære seg å dempe seg og ikke minst lære seg å si takk for ting. 

Der sitter foreldrene og ler hjertelig, og det er enda godt at de ler i allefall men med all den snørra og alle de ekle uvanene dem har så ler jeg ikke hjertelig i allefall. 

Bortskjemt er dem også.

Noen av foreldrene fikk unger når de var unger selv. Flere tok abort etter abort som 12-åringer så det er ikke rart at dem ikke er noe søte. En dag som 15-åringen valgte flere av dem å beholde ungene og snart begynner de å produsere unger også. :sjokk:

Hva ville du sagt til noen som hadde sagt at ungen din var stygg og overhode ikke søt? Ville du som kjente ungen blitt lei deg?

Anonymkode: 9c679...c10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg ville tenkt at vedkommende var tilbakestående eller hadde en eller annen diagnose der svak impulskontroll hører med. Selv små unger vet at enkelte ting kan man tenke men ikke si høyt.

AnonymBruker
Skrevet

ville nok også tenkt at personen har en diagnose.

Anonymkode: d3102...cc0

• Liker 17
Skrevet

Nei, jeg hadde tenkt det var noe galt med vedkommende som sa det. Jeg er fullt klar over at ikke alle ser ungene mine sånn som jeg ser de, men man trenger jo ikke å si alt man tenker. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok lurt på om personen hadde Aspergers...

Anonymkode: 80989...e6b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, C.Tramell skrev:

Jeg ville tenkt at vedkommende var tilbakestående eller hadde en eller annen diagnose der svak impulskontroll hører med. Selv små unger vet at enkelte ting kan man tenke men ikke si høyt.

Okey. Jeg har aldri sagt det men jeg har tenkt det. Men selvklart det er mange søte unger også da. NOT. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig såret på mitt barns vegne, men her er det leppe og kjevespalte hos barnet, barnet får oppfølging og skal gjennom flere operasjoner, men det vil alltid følge barnet. Så at noen kommenterer at barnet ikke er søtt pga av utsende hadde gjort fryktelig vondt, selvom vi selv vet at der finnes søtere barn som slipper operasjoner fra de er små babyer.

at et barn ikke er søtt pga av oppførsel kaller jeg uopdragent, og hadde nok sett litt innover meg selv om noen kom p sa det til meg..

Anonymkode: 4e617...ae3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ville lurt på hvor feilen satt hos vedkommende som sa det. Du, som er så opphengt i utseendet, kan ikke ha mye å by på hverken utvendig eller innvendig. 

Anonymkode: 41f1b...e17

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Nei, jeg hadde tenkt det var noe galt med vedkommende som sa det. Jeg er fullt klar over at ikke alle ser ungene mine sånn som jeg ser de, men man trenger jo ikke å si alt man tenker. 

Ja vel? 

Jeg har aldri sagt at jeg har tenkt at et barn ikke er søtt. Da lar jeg heller være å kommenter f.eks. Dere må vel være enig i det jeg tenker. Utstående ører, store tenner og skryting av foreldrene. Foreldrene virker ikke sjarmerende de heller. Kan godt hende en sånn familie er diagnosert ja. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville lurt på hvor feilen satt hos vedkommende som sa det. Du, som er så opphengt i utseendet, kan ikke ha mye å by på hverken utvendig eller innvendig. 

Anonymkode: 41f1b...e17

Og det skal en snørrete unge fortelle meg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt utrolig såret på mitt barns vegne, men her er det leppe og kjevespalte hos barnet, barnet får oppfølging og skal gjennom flere operasjoner, men det vil alltid følge barnet. Så at noen kommenterer at barnet ikke er søtt pga av utsende hadde gjort fryktelig vondt, selvom vi selv vet at der finnes søtere barn som slipper operasjoner fra de er små babyer.

at et barn ikke er søtt pga av oppførsel kaller jeg uopdragent, og hadde nok sett litt innover meg selv om noen kom p sa det til meg..

Da er det annerledes. Det skjønner til og med jeg. Nå prater jeg om vanlige, friske dog snørrete og bortskjemte unger med alt for høye stemmer. Forstår du poenget mitt?

Skrevet

Hva er det med alle disse postene for tiden som bærer tydelig preg av å være laget kun for å provosere? 

Mange barnslige svar fra trådstarter her, TS kjeder seg tydeligvis veldig mye :fnise:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja vel? 

Jeg har aldri sagt at jeg har tenkt at et barn ikke er søtt. Da lar jeg heller være å kommenter f.eks. Dere må vel være enig i det jeg tenker. Utstående ører, store tenner og skryting av foreldrene. Foreldrene virker ikke sjarmerende de heller. Kan godt hende en sånn familie er diagnosert ja. 

Herre, hva slags menneske tenker slike ting??

Dessuten; absolutt alle barn har store tenner, ettersom de får voksentennene sine mens de er barn.....

Regner forresten med at du mener diagnostisert. Det er veldig lite sjarmerende med skrivefeil... :fnise:

Anonymkode: 656ea...901

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

at noen kommenterer at barnet ikke er søtt pga av utsende hadde gjort fryktelig vondt, selvom vi selv vet at der finnes søtere barn som slipper operasjoner fra de er små babyer

Babyer leppe og kjevespalte er jo kjempe søte! Synes det er flott med 'særpreg' :ninuskapus:

Anonymkode: d52a9...521

• Liker 1
Gjest BlandaDrops
Skrevet

Enten er de VELDIG lei av å få ungen din trykket oppi trynet hele tiden eller så mangler de all form for folkeskikk. En av to tenker nå jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg tenkt at vedkommende manglet noen sosiale antenner samt mistenkt en sosial personlighetsforstyrrelse som Asberger eller lignende. I tillegg hadde jeg kuttet vedkommende ut fra min sosiale omgangskrets umiddelbart, da livet er for kort til å omgås folk med forkortede antenner (det hadde selvsagt vært noe annet dersom vedkommende faktisk var diagnosert med en sosial personlighetsforstyrrelse og jobbet aktivt med denne. Da hadde jeg tenkt at stakkaren ikke kunne noe for at h*n ikke kunne sosiale koder og hadde dårlig impulskontroll og manglende filter) 

Anonymkode: 45ce2...0ff

• Liker 5
Gjest BlandaDrops
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg tenkt at vedkommende manglet noen sosiale antenner samt mistenkt en sosial personlighetsforstyrrelse som Asberger eller lignende. I tillegg hadde jeg kuttet vedkommende ut fra min sosiale omgangskrets umiddelbart, da livet er for kort til å omgås folk med forkortede antenner (det hadde selvsagt vært noe annet dersom vedkommende faktisk var diagnosert med en sosial personlighetsforstyrrelse og jobbet aktivt med denne. Da hadde jeg tenkt at stakkaren ikke kunne noe for at h*n ikke kunne sosiale koder og hadde dårlig impulskontroll og manglende filter) 

Anonymkode: 45ce2...0ff

Så du hadde ikke tenkt gjennom hvor mye fokus du legger på barna dine i deres nærvær? Jeg vet jo selvsagt ingenting om deg AB, men noen prater alltid om barna sine, viser frem bilder og videoer osv osv...

Som venninne blir jeg fort ganske trøtt av folk som skryter ustoppelig av barna sine til meg. Jeg er så klart aldri så tydelig som eksempelet til TS, men jeg har kuttet ut noen overmoderlige venninner tidligere.

Du vet sikkert hva jeg mener, det er snakk om de tilfellene hvor det grenser til sykelig fremhevelsesfokus på egne barn.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt sier man ikke noe negativt om barn! MEN - en ting som det virker som har gått i glemmeboken når det gjelder folkeskikk er at man skryter heller ikke av sitt eget bar. Er han ikke søt/vakker/smart osv.  - jada, alle elsker barnet sitt, men det å skryte av eget avkom er dårlig stil.

Anonymkode: 68c17...5bf

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri forstått småbarnsmødre som tror at andre skal synes dere barn er søtere enn andre.

Alle har ikke "det spesielle barnet" for andre. Man føler det selv.

Jeg har aldri vært opptatt av andres babyer eller småbarn. Jeg synes stort sett de er slitsomme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Babyer leppe og kjevespalte er jo kjempe søte! Synes det er flott med 'særpreg' :ninuskapus:

Anonymkode: d52a9...521

Du vet det finnes veldig stort spekter av hvor hardt rammet disse barna er? Noen har halvefjeset vridd over på en side... i mens andre har  nesten ikke merkbare spalter.. missforstå meg rett, vi synes vår er fryktelig søt, men det er ikke til å stikke under en stol at i manges øyne ser vår noe snål ut. Og vi har fått noen blikk som viser at vi desverre har rett der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...