Gå til innhold

Hva tenker eller sier du når folk ikke syntes barnet ditt er søt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere foreldre i Hamar promoterer ungene sine som søte, men jeg syns ikke alle er søte. Tvert i mot? Jeg har sett meg lei på å late som om at ungene til folk er søte. Jeg sier jo: "Ja, han/hun er så søt", men jeg mener det ikke.

Jeg har ikke fått meg til å si at noen av dem er innmari usjarmerende men man kan like så godt kalle en spade en spade. En del av dem er ekle og ikke noe søte. Tennene er for store, en del av dem er grådige, de er tilgjorte og kan vel snart lære seg å dempe seg og ikke minst lære seg å si takk for ting. 

Der sitter foreldrene og ler hjertelig, og det er enda godt at de ler i allefall men med all den snørra og alle de ekle uvanene dem har så ler jeg ikke hjertelig i allefall. 

Bortskjemt er dem også.

Noen av foreldrene fikk unger når de var unger selv. Flere tok abort etter abort som 12-åringer så det er ikke rart at dem ikke er noe søte. En dag som 15-åringen valgte flere av dem å beholde ungene og snart begynner de å produsere unger også. :sjokk:

Hva ville du sagt til noen som hadde sagt at ungen din var stygg og overhode ikke søt? Ville du som kjente ungen blitt lei deg?

Anonymkode: a2e2a...d0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er eklest når de tror og mener at de er søte selv, eller når foreldrene oppdrar andre folk slik de oppdrar ungene - som om at ungen gjenspeiler foreldrene sine kommandoer (for jeg kaller det det, for det er det det er: kommanderinger langt utover ungene deres og alt). :kvalm: 

AnonymBruker
Skrevet

Altså: når de er skikkelig tilgjorte og vet selv at de gjør seg til for å prøve å være sjarmerende og søte. Det er så usjarmerende. 

AnonymBruker
Skrevet

:fnise: noen ting er greit å tenke, men ikke si høyt. 

Anonymkode: b5877...a58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sier de ingenting på at de gjeiper og hermer etter folk? Mener foreldrene at de snørrungene der fortsatt er søte?
De kan jo være litt ærlige med seg selv å innrømme at de er i en alder som ikke er sånn veldig sjarmerende. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: noen ting er greit å tenke, men ikke si høyt. 

Nei jeg har aldri sagt det til de, men må innrømme at de ikke vokser på meg. Har ei som bare ble søtere og søtere, og to stk som bare blir eklere og eklere. Tipper de vokser opp og blir mobbere. Foreldrene syntes jo at de er kjempe søte og ler jo av den heslige oppførselen deres. "Å så gøy, å de er så søte når de hermer etter folk", osv... Det er jo ikke det og tror mange ville vært enig i at det ikke er det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er enig med deg. Alle barn er ikke søte. Det er vel som med voksne, noen bare byr deg i mot med hele sitt vesen. Men de fleste foreldre synes nok sine egne barn er søte... problemet oppstår når de tror at hele resten av verden skal synes det samme uavhengig av oppførselen til barna :P

AnonymBruker
Skrevet

Tviler sterkt på at de er mindre sjarmerende enn deg ts.

Anonymkode: dc38a...fda

• Liker 3
Skrevet

Hva i alle dager har mødrenes (eventuelle) abortrate med barns (eventuelle) søthet å gjøre?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er enig med deg. Alle barn er ikke søte. Det er vel som med voksne, noen bare byr deg i mot med hele sitt vesen. Men de fleste foreldre synes nok sine egne barn er søte... problemet oppstår når de tror at hele resten av verden skal synes det samme uavhengig av oppførselen til barna :P

Nei nei - de byr meg ikke i mot. :)
Mulig det. Ja alle syns sine egne barn er søte, og mange er det. Og mange er ikke søte. Jeg sier det aldri til de hvis de ikke er søte altså. Jeg vil bare presisere det en gang for alle. :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tviler sterkt på at de er mindre sjarmerende enn deg ts.

Anonymkode: dc38a...fda

Herming, gjeiping og banning i ung alder. Jeg syns det. Jeg tror en del ville ha syntes det. :) 
Jeg aner ikke om det er typisk for unger egentlig. Jeg vet om to barn som er sånn.

Skrevet

Du er sannsynligvis ikke så pen og sjarmerende som du tror heller. Hvis du lurer på hva foreldre ville følt om den typen ærlighet kan du jo bare tenke litt på om du ville blitt lei deg om folk var ærlige med hvor stygg du også er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arkana skrev:

Du er sannsynligvis ikke så pen og sjarmerende som du tror heller. Hvis du lurer på hva foreldre ville følt om den typen ærlighet kan du jo bare tenke litt på om du ville blitt lei deg om folk var ærlige med hvor stygg du også er.

Det er ikke meg selv jeg fokuserer på, men unger som ikke er søte eller sjarmerende. Meg selv har jeg ikke nevnt sånn. At du syns jeg ikke er særlig pen og er usjarmerende får du jo bare mene. Av de to jeg nevner så er det jo selvsagt oppførselen det kommer mest an på. Gjeiping og herming. Bah... 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av de to jeg nevner så er det jo selvsagt oppførselen det kommer mest an på. Gjeiping og herming. Bah... 

Vi snakker om barn her. Små barn geiper og hermer og tuller og roper og sikler og snørrer og sånn er det. De må lære seg høflighet og det er ikke noe som er gjort på et blunk. Og uansett hva du måtte mene om foreldrenes oppdragelse så er det ikke barnets skyld.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 5/10/2017 den 13.19, AnonymBruker skrev:

Hva ville du sagt til noen som hadde sagt at ungen din var stygg og overhode ikke søt? Ville du som kjente ungen blitt lei deg?

At vedkommende burde skamme seg over å mangle sosiale antenner og totalt mangle etikette og høflighet.

Anonymkode: 50f81...751

• Liker 1
Skrevet

Hvis noen ikke synes barna mine er søte og velger å fortelle dette til meg, tenker jeg de er skadet i sosialkompetansen.

Nå lar ikke jeg guttene mine gå rundt med snørr eller slippe unna med ufyselig oppførsel, men ser du noe ugagn som jeg ikke får med meg, så vil jeg gjerne vite det så jeg kan ta meg av det. Enda bedre, si ifra til guttungen der og da, og fortell deretter til meg. Ingenting som litt korreks fra folk man ikke kjenner så godt, det legger en nydelig demper på overmotet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tenkt at person som sa dette måtte være sosialt tilbakestående. . Man trenger ikke si at andres barn er søte hvis man ikke mener det. Da holder man bare tyst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5/16/2017 den 20.06, Arkana skrev:

Vi snakker om barn her. Små barn geiper og hermer og tuller og roper og sikler og snørrer og sånn er det. De må lære seg høflighet og det er ikke noe som er gjort på et blunk. Og uansett hva du måtte mene om foreldrenes oppdragelse så er det ikke barnets skyld.

Ja, men det er noen som er verre enn andre for å si det sånn. :plystre: 

Og hva har utseendet mitt med saken på gjøre? Da er du ikke noe bedre du. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Hactar skrev:

Hvis noen ikke synes barna mine er søte og velger å fortelle dette til meg, tenker jeg de er skadet i sosialkompetansen.

Nå lar ikke jeg guttene mine gå rundt med snørr eller slippe unna med ufyselig oppførsel, men ser du noe ugagn som jeg ikke får med meg, så vil jeg gjerne vite det så jeg kan ta meg av det. Enda bedre, si ifra til guttungen der og da, og fortell deretter til meg. Ingenting som litt korreks fra folk man ikke kjenner så godt, det legger en nydelig demper på overmotet.

Når unger konstant gjeiper og hermer så er det ikke min oppgave å oppdra dem. Sorry mac.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når unger konstant gjeiper og hermer så er det ikke min oppgave å oppdra dem. Sorry mac.

Neida, skal oppdra dem selv, jeg. Men du spør hva vi tenker om noen ikke synes barna våre er søte, og eneste måten vi kan vite det på er jo om de sier det. Så hvis du først tar deg bryet med å kommentere noe, så kommenter nå heller oppførselen enn utseendet. Å si "ungen din er ikke søt!" er bare den voksne ekvivalenten til å geipe og herme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...