Laey Skrevet 10. mai 2017 #1 Del Skrevet 10. mai 2017 Hei dere. Jeg og ei venninne har bestilt tur til syden i sommer, men er begynner å bli litt usikker på om jeg vil reise. Vi har bestilt på ving og har med avbestillingsforsikring, vi har også betalt depositum. Leste litt igjennom avbestillingsreglene og der stod det at man kunne avbestille dersom noen i familien var dødd eller om familiemedlemmer eller du selv var blitt syk.. Men ingen av disse har skjedd? Kan jeg bare la fristen renne ut, eller må jeg da betale resten av beløpet også? Får jeg avbestilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 10. mai 2017 #2 Del Skrevet 10. mai 2017 Så lenge du har avbestillingsforsikring så kan du avbestille når som helst. Bare ring Ving og si at du vil avbestille turen, trenger ikke oppgi årsak til det engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laey Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mai 2017 Er du sikker på det? Lest litt på ving sin netside og der står det "Avbestillingsforsikringen gir rett til avbestilling dersom den reisende selv, ektefelle, registrert partner, samboer, barn, foreldre, svigerforeldre eller søsken, blir rammet av plutselig og alvorlig sykdom, ulykkesskade eller død." og at man må utfylle legeerklæring.. Vet du hva som vil skje dersom jeg bare venter ut fristen for betalingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Del Skrevet 10. mai 2017 Du må lese gjennom alle vilkårene for avbestilling. Det som er ganske vanlig er at man mister depositumet men slipper å betale resten dersom man avbestiller, men som sagt: Det må du spørre Ving om, de kan ha andre vilkår når det gjelder avbestilling. Nei, dersom dette er det eneste vilkåret som gjelder for avbestillingsforsikringen så kan du ikke bruke det på grunnlag at du ganske enkelt ikke har lyst til å dra. Den gjelder jo ganske tydelig for kun sykdom/ulykke/død for deg selv eller nær familie. Hva som skjer hvis du bare lar fristen renne ut må du også lese i vilkårene om eller spørre Ving. mange har det slik at dersom resterende betaling ikke gjøres innen fristen, så bortfaller reisen, men at man ikke får tilbake depositumet. Men i verste fall lages det et betalingskrav uansett som da går til inkasso når du ikke betaler. Det er derfor det er så viktig at du kontakter ving angående dette, de er de eneste som kan gi deg helt entydige svar når det gjelder vilkår rundt avbestilling. Jeg ville aldri gamblet på at et betalingskrav bare forsvinner. Anonymkode: dac11...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Del Skrevet 10. mai 2017 Det kommer jo også an på hvor lenge det er til du skal reise. Anonymkode: 46803...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Del Skrevet 10. mai 2017 Det finnes vel minst tre typer "avbestillingsforsikring" på markedet. 1. Den du har i reiseforsikring, f.eks. når du bruker riktig kredittkort. 2. Den du kjøper som dekker "alt", f.eks. Ticket sin svindyre variant. Da trenger du ingen grunner til å avbestille. 3. Tulleforsikringen som enkelte useriøse agenter selger deg når du bestiller ferie, mens som ikke dekker et fnugg mer enn en vanlig reiseforsikring gjør. Anonymkode: a1dda...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaprosa20 Skrevet 10. mai 2017 #7 Del Skrevet 10. mai 2017 Hvis du avbestiller reisen "bare" fordi du ikke vil reise likevel, så må du nok regne med å miste depositumet. Hvis du har lest betingelsene og de er slik du skriver over, så er det din eneste mulighet. Du mister depositumet hvis du ikke reiser, men slipper å betale resten av beløpet, så vidt jeg kan forstå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiselyst72 Skrevet 10. mai 2017 #8 Del Skrevet 10. mai 2017 4 timer siden, EvaLena skrev: Så lenge du har avbestillingsforsikring så kan du avbestille når som helst. Bare ring Ving og si at du vil avbestille turen, trenger ikke oppgi årsak til det engang. Sludder og vås. Avbestillingsforsikring gjelder ved sykdom, dødsfall eller feks innbrudd hjemme som gjør at du ikke får reist. Er det mere enn 42 dager igjen til avreise kan du avbestille mot å betale kr 500 i administrasjonsgebyr. Ikke værre enn å lese reisevilkårene: https://www.ving.no/avbestilling-overdragelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 10. mai 2017 #9 Del Skrevet 10. mai 2017 9 timer siden, EvaLena skrev: Så lenge du har avbestillingsforsikring så kan du avbestille når som helst. Bare ring Ving og si at du vil avbestille turen, trenger ikke oppgi årsak til det engang. Bare tull! Enten er du syk eller død, ellers mister du depositumet. Du kan avbestille, men får ikke pengene tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå