Gjest mirjjam Skrevet 27. desember 2004 #1 Skrevet 27. desember 2004 Gav bort en dvd som kostet 298 kr fra platekompaniet i julegave. Dessverre hadde mottakeren denne fra før og vil jeg skal bytte den for ham da jeg bor nærmere nevnte butikk. Har fått et par titler på andre dvder han heller vil ha fremfor denne. Men om de andre koster noe annet som f.eks 259 kr, får jeg da igjen mellomlegget? (husk at jeg betalte 298 kr) og har de registrert at den kostet det faktiske beløp og hvordan kan jeg bevise det når det ikke står prislapp på dvden og kvitteringen har jeg ennå ikke? (dvden er forseglet)
Arwen Skrevet 27. desember 2004 #2 Skrevet 27. desember 2004 uten kvitering har man ingen rettigheter, det er din kjøpskontrakt.
Gjest Madam Felle Skrevet 27. desember 2004 #3 Skrevet 27. desember 2004 Du får nok ikke penger igjen, men kan få en tilgodelapp. De har nok registrert at den koster kr 298, så du får nok for hele beløpet. Men har de forandret prisen nå, kan det være du ikke får mer enn den prisen som står nå. Kvitteringen er ¤Arwen¤ sa din kjøpskontrakt.
Superlammet Skrevet 28. desember 2004 #4 Skrevet 28. desember 2004 Jeg tviler på at de setter ned prisen på DVD'er så fort. De kjører en god del tilbud, men de DVD'ene som koster såpass som den du beskriver blir sjeldent satt ned i pris. Så lenge den er forseglet med Platekompaniets forsegling er det null problem å få bytte den. Men det er ingen garanti for at de plutselig har dumpet prisen på nevnte DVD. Det kan selvsagt skje.
Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2004 #5 Skrevet 28. desember 2004 Du får hvertfall tilgodelapp - og ikke pengene tilbake. Jeg byttet inn et gavekort derfra - gavekortet var på 160,- og jeg kjøpte en cd for 159,- Da fikk jeg en tilgodelapp på 1KR! Hihi. Synes det var litt komisk
Superlammet Skrevet 28. desember 2004 #6 Skrevet 28. desember 2004 Du får hvertfall tilgodelapp - og ikke pengene tilbake. Jeg byttet inn et gavekort derfra - gavekortet var på 160,- og jeg kjøpte en cd for 159,- Da fikk jeg en tilgodelapp på 1KR! Hihi. Synes det var litt komisk Er jo bare søtt da... Når det gjelder beløp under 10,- har jeg pleid å få penger, men det nok forskjell fra sted til sted.. Eller at personen bak kassa var fersk
abelille Skrevet 28. desember 2004 #7 Skrevet 28. desember 2004 Jeg byttet en CD på platekompaniet rett før jul. Cden var da satt ned mye i pris, men jeg fikk fullpris for den likevel. Jeg var i grunnen overrasket over det, ofte er det laveste pris som gjelder. Eneste måte å få sikkert svar på er vel å gå innom å bytte...
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #8 Skrevet 28. desember 2004 Du har ingen rettigheter så lege du ikke ar kvittering. noen er "snille"spes. om det er en dvd som går godt. Køper man gaver som det kan tenkes må byttes må man ta vare på vittering.
Superlammet Skrevet 28. desember 2004 #9 Skrevet 28. desember 2004 Tror faktisk platekompaniet kjører en litt "slappere" linje når det gjelder bytting av varer.. Har byttet DVD'er jeg har kjøpt der uten å måtte vise kvittering opptil flere ganger. Virgin Megastore er også "slappe" på den politikken. Jeg kjøpte en cd i Paris og når ejg kom tilbake til hotellrommet fant jeg ut at det ikke var noe cd i coveret. Jeg går tilbake og forklarer dette til klagedisken. Han som satt bak tok coveret og uten å høre på forklaringen gav han meg en byttelapp. Noe kvittering behøvde jeg ikke vise. Er dette en "internasjonal holdning", eller glipp i systemet?
Gjest happyending Skrevet 29. desember 2004 #10 Skrevet 29. desember 2004 Du trenger ikke kvittering så lenge du har forsegling på dvd`en.. Og de bytter ikke varer uten forsegling selvom du har kvittering... =) Og ang den saken hvor cd`en var kjøpt i paris og du kom hjem med tomt cover, da har du vært utrolig heldig.. Butikken hadde jo ingen garanti for at du ikke bare hadde tatt cd`en selv.. =)
Superlammet Skrevet 29. desember 2004 #11 Skrevet 29. desember 2004 Jeg vet, akkurat det jeg reagerte på også, men Virgin tenker vel mer på kundeservice enn en cd som for dem koster 5,-.. Og platekompaniet bytter forseglede varer uten kvittering, og uforseglede varer med kvittering. Har som sagt fått byttet varer uten kvittering også, men har vel bare vært heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå