Gjest undrer Skrevet 27. desember 2004 #1 Skrevet 27. desember 2004 Er det mulig for noen å sende sms fra mitt nummer men ikke med/fra min mobiltelefon? I går opplevde jeg å få en telefon fra en jeg ikke kjente stemmen på, som lurte på hvem han snakket med, og sa at han hadde mottatt en sms fra mitt nummer. Jeg vet at jeg ikke har sendt noen, og at heller ingen andre her brukt min mobil på det tidspunktet. Så spørsmålet er da hvordan han kunne ha fått en sms fra mitt nummer. Om det da ikke er kødd. Jeg sjekket nummeret, og det tilhører en jeg ikke lenger har kontakt med, men det var ikke han jeg snakket med. Så det kan være rett og slett kødderinging, eller så er det altså mulig for andre å utgi seg for å være meg. Og den tanken liker jeg ikke helt. Har noen greie på dette?
Robban43 Skrevet 27. desember 2004 #2 Skrevet 27. desember 2004 Ja desverre er det slik at personer som kjenner ditt nummer kan registrere seg på flere nettsteder å sende sms gratis med DITT nummer fra nettet. Har selv opplevd dette noe jeg synes er utrivelig. Har ikke noie annet råd enn å være nøye med hvem som får/har tilgang til ditt nummer.
Gjest happyending Skrevet 29. desember 2004 #3 Skrevet 29. desember 2004 Men for å kunne registrere deg slik så må du ha tilgang til mobilen, for det blir sendt ut en kode til mobilen for å bekrefte at det faktisk _er_ du som registrerer deg.. Andre muligheter er at noen har fått tak i noen av dine koder eller at de har fått laga et tvillingsim (om du har abonnement).. Men du kan jo be om utskrift over alt som er sendt fra din telefon på gjeldene tidspunkt, da finner du jo fort ut om det er sendt eller ikke..
Gjest Cerise Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 Dette skjedde med en venninne av meg også.. så det går tydligvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå