Gå til innhold

Byttet piercing i navlen for tidlig.. Vondt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en jente på 17 som tror jeg har gjort en stor tabbe.. Og jeg håper det ikke er farligt! Så hvis det er noen der ute som har erfaring rundt piercinger så hadde jeg vært takknemelig om noen kunne komme med noen beroligende ord.

Det har seg sånn at jeg tok piercing i navlen for litt under et halvt år siden. Det sto på arket jeg fikk med fra studioet at jeg ikke burde skifte før piercingen var ferdig grodd. En utålmodig sjel som meg klarte selfølgelig ikke å vente. Så jeg skifta piercingen for 3-4 dager siden, altså,  5 måneder etter jeg tok den. Jeg visste at den ikke var ferdig grodd men var så lei den piercingen jeg fikk gratis med så jeg ville bytte..

Nå er piercingen litt rød og vond når jeg kommer borti den.. Er dette normalt?? Det kommer ingenting ut av hullene (hvit eller grønn væske etc), den er bare rød rundt hullene også er den veldig vond når jeg kommer borti den..

Hva har skjedd tror dere? :S

Anonymkode: c081f...26f

AnonymBruker
Skrevet

Den er sikkert blitt sår og det er en sjangse for at den kan bli/er litt betent. Rens med klorhexidin 2-3 ganger om dagen. Har hatt samme problemet med piercing. Ble bedre med rensing. 

Anonymkode: af7de...d17

AnonymBruker
Skrevet

Sett igang rensingen som du gjorde når du først fikk piercing. Passet du på å rense den nye piercingen godt før du tok den i bruk? Vasket deg godt på hender og rundt navlen? 

Anonymkode: fe6b4...f9b

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett igang rensingen som du gjorde når du først fikk piercing. Passet du på å rense den nye piercingen godt før du tok den i bruk? Vasket deg godt på hender og rundt navlen? 

Anonymkode: fe6b4...f9b

TS her.

Ja den var ren og pen når jeg kjøpte den (renset den med engang jeg kom hjem). Og jeg passet på at jeg vasket hendene før jeg tok i den og satte den inn.. Får vel bare rense med en mild intimsåpe eller noe. Håper det funker.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Ja den var ren og pen når jeg kjøpte den (renset den med engang jeg kom hjem). Og jeg passet på at jeg vasket hendene før jeg tok i den og satte den inn.. Får vel bare rense med en mild intimsåpe eller noe. Håper det funker.

Nei du må fortsette å rense med klorhexidin. Intimsåpe dreper ikke bakterier og forhindrer ikke infeksjon.

Anonymkode: af7de...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...