Gå til innhold

Hunder som løper fritt i lysløypa.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i mot at hunder skal få løpe fritt, men da må det enten være fritt for folk der, i et område hvor dette er lov eller eier må ha kontroll på hunden. 

I kveld gikk jeg i lysløypa og det er andre gang dette skjer. Jeg kom gående rundt en sving og det var ei lang strekke foran meg. Ca 100 meter. Uti løypa står to menn med to store svarte hunder. Jeg ser at de ser på meg flere ganger, men kaller ikke inn hundene som leker ett par meter unna mennene. Jeg antar med dette at de har kontroll over hundene. 

Jeg nærmer meg og er ca 10-15 meter unna. Hundene går mot eierne og leker rett ved dem. Jeg tenker da at jeg kan gå på venstresiden av stien siden de står på høyre, slik at jeg unngår dem og hundene og legger meg på venstresida. Da kommer plutselig først den ene hunden byksende mot meg og hopper foran meg. Jeg snur meg vekk og prøver å beskytte meg. Hunden springer tilbake og den andre kommer byksende og hopper mot meg. 

Hundene springer tilbake og mennene holder dem mens jeg går forbi. Jeg sa til dem at de ikke må slippe hundene løs hvis de ikke har kontroll. Da sier den ene mannen: vi har kontroll. 

Søstera mi ble angrepet av hund som barn og hun ville ha pissa i buksa om hun var med meg i lysløypa i kveld. Slike situasjoner gjør at jeg har lyst til å hyle, springe vekk og gråte slik at eieren skal få seg en lærepenge. Jeg er ikke redd for hund, har hatt hund selv og kunne godt ha klappet hundene i dag som kom mot meg. Jeg ville vise dem at ikke alle synes det er greit å få store hunder mot seg. Jeg kan ikke vite at hunden er snill, selv om eieren vet det, så må de ikke anta at jeg vet det også. Jeg kan tidligere ha blitt angrepet og bitt av hund, det kan vekke mye redsel å få en stor hund løpende mot seg. 

Noen andre som har opplevd lignende? 

Eksen min hadde en aggressiv hund som pleide å bite andre hunder, han hadde den derfor alltid i bånd og var forsiktig og påpasselig. En dag han er ute i lysløypa så ser en annen hundeeier han og slipper løs sin hund slik at den kan springe bort til hans. Heldigvis hadde han kontroll i akkurat den situasjonen, men jeg har sett den hunden bite før, og det var bare flaks at det ikke skjedde. 

Hva feiler folk? Hvorfor tar de ikke hensyn? 

Anonymkode: b5c0d...4c7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville svart at de IKKE har kontroll når de ikke ser frem i tid og kontrollerer hundene så fort de ser noe som kan ta fokuset dems. Idiotiske mennesker altså 

Anonymkode: b7fec...46b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville svart at de IKKE har kontroll når de ikke ser frem i tid og kontrollerer hundene så fort de ser noe som kan ta fokuset dems. Idiotiske mennesker altså 

Jeg sa sarkastisk: jeg ser jo det. 

Vet jeg burde sagt noe annet, men hadde forventa at de skulle være litt mer ydmyk når hundene sprang sånn mot meg og de så at jeg ble "redd". Jeg var jo egentlig ikke redd. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa sarkastisk: jeg ser jo det. 

Vet jeg burde sagt noe annet, men hadde forventa at de skulle være litt mer ydmyk når hundene sprang sånn mot meg og de så at jeg ble "redd". Jeg var jo egentlig ikke redd. 

Noen hundeeiere ser på seg selv og hundene sine som perfekte. Hundene er snille som lam å de forventer jo at alle rundt kan se det! Så hvorfor være redd liksom 🙄 Kjenner jeg blir irritert. Sikkert samme typen mennesker som ikke gidder å plukke opp møkka også 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessuten båndtvang nå og ingen grunn til at de hundene skulle ha lekt løst i lysløypa. Hadde blitt passe rasende, spesielt siden jeg har to store hunder selv og det lett blir kaos dersom andre hunder kommer bort til oss.

Anonymkode: c63d8...5c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...